Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:612275
 
Evaluation:
Published: 04.02.2019.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Teorija    3
2.  Izmantotā literatūra un avoti    45
Extract

18. Ko sekmē ar muzikālu darbību pirmsskolā? Stāsts ir par vispusīgu (fiziskā, psihiskā, sociālā) un harmonisku (līdzsvarota psihiskā: intelektuālā, emocionālā un griba) attīstība.
• Pirmsskolas izglītības programmas saturs ir izstrādāts tā, lai veicinātu bērnu sagatavošanos skolai, aptverot individualitātes veidošanos, garīgo (zināšanas), fizisko (ķermeņa apguve) un sociālo (saskarsmes un sadarbības prasmes) attīstību, iniciatīvas, zinātkāres, patstāvības (pašapkalpošanās un uzvedības prasmes) un radošās darbības attīstību, nostiprinātu veselību, psiholoģiski sagatavotu skolai (pozitīva attieksme pret mācībām), kā arī veicinātu valsts valodas apguvi. Pirmsskolā pedagoģiskais process (mācības un audzināšana) ir organizēts tā, ka bērni mācās rotaļājoties (Līduma, 2014);
• Pirmsskolas audzināšanas mērķis ir attīstīt katra bērna aktivitāti, rosināt sava "es" izpratni, kas balstīta uz rīcības, darbības, jūtu, vēlmju, interešu apzināšanos, savu spēju izpausmi aktīvā darbībā. Pedagogam ir jāatrod iespēja palīdzēt bērnam realizēt šos uzdevumus pēc iespējas efektīvāk. Mūzika kā māksla tiek uzskatīta par vienu no visiedarbīgākajiem līdzekļiem personības pilnveidošanās procesā;
• Jau antīkie domātāji ir pauduši uzskatu, ka mūzika ir viens no labākajiem cilvēka audzināšanas līdzekļiem, jo tā attīsta prātu un veido cildenas jūtas. Arī latviešu pedagogi A. Dauge, J. Students, P. Birkerts u.c. jau mūsu gadsimta 20. -30. gados ir atzinuši mūziku kā līdzekli, kas veicina bērna garīguma attīstīšanu un pilnveidošanu, jo ar mākslas palīdzību iespējams veidot pārdzīvošanas spējas, kas ir pamats otra cilvēka saprašanai;
• Mūsu gadsimta pēdējo 15 gadu laikā daudzu nozaru speciālisti ir pievērsušies pētījumiem par mūzikas ietekmi uz bērna attīstību. Pētījumi pedagoģijā, psiholoģijā, neiroloģijā, psihiatrijā, bioloģijā atbalsta domu, ka muzikālās spējas piemīt katram cilvēkam, ka muzikalitāte ir dabiska un neatņemama individualitātes sastāvdaļa. Mūzikas mācīšanās tiek uzskatīta par veselīgu, attīstību veicinošu nodarbošanos – tā nodrošina līdzsvarotu prāta un ķermeņa attīstību, kā arī veicina optimālu muzikālo spēju izaugsmi. Pētījumu rezultāti liecina, ka muzikālo spēju attīstībai ir vēl ari papildus vērtība - tā mūsu esošās spējas vispārina citās, augstākās kategorijās. Jo - attīstot vienu smadzeņu funkciju, tā ietekmē un veicina ari pārējo funkciju darbību un attīstību;
• Mūzika ir jūtu valoda. …

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register