Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:473067
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Jebkuras organizācijas pastāvēšanas vide ir individuāla, jo organizāciju veido cilvēku, un katrs no viņiem ir individuāls. Mijiedarbojoties šīm vidēm, tiek noteiktas organizācijas saiknes ar ārpasauli. Tas ir organizācijas dzīvotspējīgais rādītājs.
Iekšējā vidē rodas problēmas, kuras spēj izmainīt tās stāvokli. Noveco aprīkojums, samazinās materiālo vērtību daudzums, iespējama pakāpeniska cilvēkresursu profesionālā potenciāla vērtības samazināšanās-tam visam un daudz kam citam nepieciešams papildinājums, atjaunošana un koordinēta izmantošana. Organizācijas vadītājam pastāvīgi jāseko šīm izmaiņām, savlaicīgi jārīkojas, lai organizācijas darbība turpinātu būt efektīva un tendēta attīstīties.
Ārējai organizācijas videi ir raksturīga augsta dinamika un nepārtrauktas, bieži maz paredzamas ekonomiskās un sociālās situācijas izmaiņas. Organizācijas stāvokli ietekmē attiecības ar pasūtītājiem un klientiem, akciju vērtība fondu tirgū, tirgus cenu izmaiņas, procesi kreditēšanas jomā, produkcijas(pakalpojumu) realizācijas apstākļu pasliktināšanās vai uzlabošanās. Vienā gadījuma tiek radīti labvēlīgi apstākļi, citos-papildu ierobežojumi un grūtības.
Svarīgākie vispārējās ārējās vides faktori ir šādi: demogrāfiskie faktori, politiskie faktori, sociālie un kultūras faktori, makroekonomiskie faktori, tehnoloģijas sasniegumi un globalizācija.(1)
Citos līdzīgos apstākļos racionālākās attiecības ir raksturīgas atvērtām sistēmām ar labi attīstītām atgriezeniskām saitēm. Slēgtās sistēmās ārējie sakari ir ierobežoti un nepilnvērtīgi. Pārmaiņas, kas notiek kā iekšējā, tā arī ārējā vidē, var prasīt adekvātas organizācijas attīstības un saimnieciskās stratēģijas vadlīniju izmaiņas, jo izmaiņas kādā no organizācijas apakšsistēmām, ietekmē visu organizāciju kopumā.(2)
Daudzi uzņēmumi sekmīgi apmierina tirgus pieprasījumu, bet nespēj izsekot vides izmaiņām, uzskatot, ka to sākotnējā panākumu formula darboties mūžīgi. Tie neizprot notiekošās ārējās vides pārmaiņas līdz brīdim, kad cits uzņēmums kļūst spējīgs labāk apmierināt pircēju prasības. Šī iemesla dēļ šādi uzņēmumi bieži zaudē savas konkurētspējīgās priekšrocības un ir spiesti atstāt tirgu.

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1135783
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register