4.Autora viedoklis par tiešā mārketinga kampaņām un personiskās pieredzes piemērs to izmantošanā
Šī darba autors pret tradicionālajā stilā realizētajām tiešā mārketinga aktivitātēm izturas visnotaļ skeptiski un uzskata, ka Latvijā visi tiešā marketinga disciplīnā veiktie pasākumi ir diezgan uzmācīgi, lai neteiktu vairāk – tā ir ielaušanās cilvēka privātajā telpā! Taču vienu reizi ir piekritis noreaģēt uz attiecīgo mārketinga kampaņu un nopirkt “Dormeo” matraci savai mammai.
„Dormeo” komercreklāmas piedāvājumus, bez iepriekšēja pieprasījuma un intereses, savā inbox.lv e-pastā darba autors saņem regulāri. Prasti šie sūtījumi saņēmēju kaitina un tiek kampaņas ignorētas. Taču domājot par Ziemsvētku dāvanām, piedāvājums sakrita ar vēlmi – darba autora mamma ir pirmspensijas vecuma grāmatvede, kurai ir problēmas ar muguras veselību un ērtam miegam nepieciešams ar augstu ortopēdisko līmeni nodrošināts matracis.
Pirmssvētku kampaņas ietvaros, visiem “Dormeo” matračiem tika piedāvāta 30% atlaide, bezprocentu līzings uz 6 mēnešiem un dāvanā satīna gultasveļas komplekts. Zinot par mammas veselības problēmām, autors piedāvājumu izskatīja un ļāvās sevi ievilināt pirkšanā.
Nostrādāja iespēja sarūpēt mammai vērtīgu Ziemsvētku dāvanu, īpaši netērējot laiku staigāšanai pa tirdzniecības vietām. Rezultātā tika izdarīts tūlītējs pasūtījums 120x190 “Dormeo” matracim par Ls 153,93, kurš bez atlaides izmaksā Ls 219,90. Iegūtais ģimenes budžeta ietaupījums sastāda Ls 65,97, turklāt autora mammai būs papildus dāvaniņa – labas gultasveļas komplekts, bet darba autoram morālais gandarījums – dāvāt prieku savam tuvākajam.
Minētais praktiskais piemērs ļauj secināt, ka Latvijā tiešā mārketinga kampaņas ir efektīvas tikai tādā gadījumā, ja mārketera piedāvājums potenciālo klientu sasniedz īstajā vietā un īstajā laikā. Pretējā gadījumā tiešā mārketinga aktivitātes ir “šāviens ar lielgabalu uz zvirbuļiem”.
…