Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:337261
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.02.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Viena no reklāmas definīcijām skan šādi: Reklāma ir komunikācijas izpausme ar noteiktu personu vai uzņēmumu sniegto informācijas izplatīšanas maksas līdzekļu starpniecību.

Uzsāku savas pārdomas par reklāmas komunikatīvo funkciju ar šo definīciju viena iemesla dēļ – tā pilnībā sakrīt ar manu priekšstatu par reklāmu. Manā izpratnē reklāmas būtība ir sekojoša - reklāma ir komunikācijas forma, komunikācijas līdzeklis, kura nes komunikācijas ziņu. Pastāv neskaitāmi komunikācijas uzdevumi, kuri nosaka visdažādākās komunikācijas formas un veidus – reklāma ir viena no šīm daudzajām formām, kuru daudzveidību nosaka komunikācijas daudzveidība.

Reklāmu var apskatīt no visdažādākajiem aspektiem – pielietojuma veids, pielietojuma vide, pielietojuma forma, izpildījuma forma utt. Man grūti apskatīt reklāmas komunikatīvo funkciju kā vienu no daudzām līdzās pastāvošām funkcijām, jo kā jau minēju saredzu komunikāciju kā reklāmas pastāvēšanas iemeslu.

Mārketinga teorijā ir ierasts skatīt reklāmu visai šauri: tā tiek skatīta kā viena no mārketinga komunikāciju formām, paralēli PR, tiešajai pārdošanai, pārdošanas veicināšanas akcijām un citām komunikācijas izpausmēm, kuras kopumā ierasts apzīmēt ar terminu “Marketing Mix”.

Reklāma kā komunikācijas ziņas nesējs, protams, pastāv arī ārpus mārketinga komunikāciju jomas, kuru tradicionāli ierasts saistīt ar komerciālu darbību. Sociālā reklāma, kā komunikācijas forma ir novērojama ne tikai attīstītajā pasaulē tirgus ekonomikas vidē, bet arī plānveida ekonomikas apstākļos (dažādi propagandas materiāli PSRS laikos utt.)

Reklāma var pildīt savas komunikācijas ziņas nodošanas (komunikatīvās) funkcijas visdažādākajās vidēs un ar visdažādākajiem mērķiem, tādēļ varam runāt par korporatīvo, sociālo, politisko u.c. reklāmu. Reklāmu var iedalīt atkarībā no izmantotā komunikācijas kanāla – mediji, tiešā komunikācija, vide utt. Reklāma bez šaubām ir viena no ekonomiskās aktivitātes formām, tādēļ protams varam runāt par reklāmas ekonomisko lomu. Visbeidzot jāpiemin apstāklis, ka reklāma ir arī kultūras vides sastāvdaļa; reklāmas izpausmes formas nosaka visdažādākie kultūras aspekti, savukārt arī reklāma kā kultūras forma atstāj iespaidu uz kultūras vidi, veidojot mijiedarbes loku.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register