Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
0,99
You save:
0,14 (14%)
Discounted price*:
0,85
Purchase
Add to Wish List
ID number:987059
Author:
Evaluation:
Published: 05.06.2006.
Language: Latvian
Level: Elementary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Raiņa dzīvesstāstā akcentētie jautājumi: *Spilgtākie atgadījumi dabā, Daugavpils apkaimē; *Folklora, saskarsme ar dažādu tautu vienk. cilvēkiem. *Skolas gadi, mācījās Grīves skolā, kur radās interese par grāmatām. *Mācības Rīgas ģimnāzijā, kur viņu daudz kas interesē, bet uzmanības centrā ir sadzīviskā dzīve. * 80.gadi ir laiks, kad viņš sāk darboties sabiedriskās dzīves pulciņā. *Tulkotāja karjeru sāk ar Puškinu Borisu Godonovu (tulko no kriev.val.). * Tālāk studē Pēterburgā juristpudenci. * Pēc studijām advokāta darbs Viļņā, tad Jelgavā. *1891.-1895. „Dienas lapas” redaktors.
*Aktīvs jaunstrāvnieks. *Trimdas laikā top par dzejnieku. *Tulko iztikas nolūkam. *1895. gūst īpašu popularitāti. *Otrais dzīves posms Šveice.

Raiņa koncepcija par dzejoļa krājuma kompozīciju – Rainis dzejoļa spēku ir atradis ciklizācijā, jo viņš visus dzejoļus sakārtoja ciklos. Un katram dzejolim ciklā ir noteikta vieta un loģiska saite ar citiem dzejoļiem. Viņa lirisko ciklu pamatprincips ir, ka lirisko varoņu pārdzīvojums ir jārāda attīstībā. Kompozīcijas principi: 1.”Kā drāma, kā romāns” – te darbojas netikai liriskie principi, bet arī episkais un dramatiskais. No epikas ir nepieciešams fakts, no dramaturģijas- konflikts. 2. „Simfonija” – pamatā viena motīva attīstība, kur saturiski jābūt visam vienotam, bet var būt emocionāla daudzveidība. 3. „ Kā jasmīnu krūms.” – vienotais motīvs parasti sadalīts palīgtēmās, un katra no tām uztverama, kā vienas tēmas aspekts. Par dzejoli: Rainis uzskata, ka dzejolis ir pamatvienība, bet neuzskata, ka viesiem jābūt vienādai nozīmei. Svarīgs ļoti ir ritms un pašus svarīgākos dzejoļus ievieto cikla beigās. Un pēdējā dzejolī pausta galvenā doma. Lai uztvertu veselumu, jāvērtē visi kompozīcijas elementi: dzejoļa krājums nosaukums(sniedz priekšstatu par dzejoļu tēmu dominējošu motīvu); apakšvirsraksts(emocionalizē to, kas pateikts virsrakstā); moto(iezīmēt pamatdomas attīstības virzienu); cikli(1.cikls-centrālās tēmas attīstības plāns; nākamie cikli šo plānu realizē; Izmanto arī gredzenu principu: a)dzejoļa krājuma nosaukums sakrīt ar pēdējā dzej. nos., b)moto un epiloga sakritība, c)1.cikla 1.dzej. un pēdējā cikla un pēd. dzej. paralelitāte, …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,35 €
Work pack Nr. 1130230
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Par Raiņa dzīvi, daiļradi”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/987059

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register