-
Pārrobežu satiksme
Summaries, Notes9 International Organizations, Communications, Transport
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Iemesli brīvas pārrobežu satiksmes ierobežošanai un izmantojamās metodes | 4 | |
Ieguvumi no brīvas pārrobežu satiksmes kustības | 6 | |
Pamatprasības brīvākiem pārrobežu pārvadājumiem | 7 | |
Robežu ierobežojumu noņemšana | 8 | |
Eiropas savienība | 8 | |
Ziemeļamerikas brīvās tirzniecības zona(nafta) | 10 | |
Secinājumi | 12 | |
Izmatotā literatūra | 13 |
Pretrunas šiem noteikumiem var pievienot ievērojamām izmaksām pārrobežu pārvadājumiem, kuras rodas izmantojot dažādus transportēšanas līdzekļus.
Kravas izmēra un svara regulēšanas saskaņošana ir nepieciešama, lai panāktu pilnīgu tirzniecības izveidi. Šo centienus kavē divi faktori. Ir sarežģīti regulēt kravas lielumu un svaru, jo tas prasa vienošanos par plaša diapazona inženierzinātņu un drošības jautājumiem. Otrā problēma ir jurisdikcijas sadumstralotība. Ņemot vērā šīs problēmas, ir pilnīga vienprātība par noteikumiem, bet tas netiek uzskatīts par reālu mērķi. Tā vietā, līgumus un procedūras, kas līdz minimumam samazina normatīvo pretrunas ietekmi pārrobežu satiksmē, tiek meklēta. Tomēr tiek paustas bažas, ka labi finasētas ASV bāzētās platformas Kanādā un Meksikā rada nopietnus draudus iekšzemes pārvadājumu nozarēs. Piemēram, Kanādas tālsatiksmes pārvadātājiem ir trūkumi, jo pastāv autovadītāja un iekārtu ierobežojumi iekšzemes pārvadājumos un nelabvēlīgs telpiskais sadalījums nozarē. Kopš Meksikas nozare baidās no nevienlīdzīgas konkurences no ASV pārvadātājiem, ir bijuši kavējumi līdz ar NAFTA pieņemtajām izmaiņām, lai uzlabotu pārrobežu plūstmas.
Vēl transportēšanas barjera ir esošajā ASV tirzniecības ierobežojumos iekšzemes ūdens transportā. Lielajā ASV ekonomikā , ārvalstu līdzdalību tirzniecība ierobežo 1920.gada Jones likums, kas nosaka, ka pārsvarā ASV būvētie un reģistrētie kuģi pieder ASV valstspiederīgajiem. Tas joprojam ir ārpus NAFTA robežām.
Robežšķērsošana var aizņemt diezgan ilgu laiku, jo robežas šķērso salīdzinoši neliels skaits ceļu un dzelzceļa līniju. Bet apvienojoties, un izveidojot vienu līniju, var izvairīties no liekas kavēšanas un pārorientācijas izmaksām.
Kanāda un ASV jau sen tirgo lielu preču apjomu, un šajā procesā abas valdības ir stādājušas, lai attīstītu salīdzinoši efektīvu robežas šķērsošanas kārtību. Diemžēl bieži nākas sūtīt atpakaļ uz Meksiku, jo tiek pārkāpti ASV noteikumi.…
Starptautiskajos pārvadājumos ir ražošanas internacionalizāciju un globalizāciju pieprasījuma pieaugums. Tas ir saistīts ar strauju rūpniecības, tūrisma pieaugumu, pieaug ienākumi, augstāks veselības līmenis, lielākas pensijas, cilvēki biežāk dodas atpūsties. Rezultāts ir apjoma palielināšanās starptautiskajā satiksmē un vairāk starptautiskās individuālās mobilitātes. Prognozes, ka tendence ir tālu no tā, ir pārejoša, bet ilgtermiņa izaugsme starptautiskajā tirzniecībā un starptautiskajā satiksmē turpināsies arī tuvakajā nākotnē. Transports rada šķēršļus starptautiskajais tirzniecībai. Daļa no tām ir dabiskas attālumu izmaksas funkcijas, bet ir arī organizatoriskie jautājumi. Dažos gadījumos valsts valdības manipulē parvadājumu izmaksas vai infrastruktūras nodrošinājumu, lai atbalstītu savus eksportētājus. Patiesi, viena no galvenajām iniciatīvām, ko Eiropas Ogļu un Tērauda kopiena (EOTK) pēc tās dibināšanas 1951. gadā izvirzīja, bija mēģināt likvidēt šādus traucējumus, un tā bija arī kopējās Eiropas Savienības politikas prioritāte. Šī nodaļa mazāk nodarbojas ar šāda veida problēmām, nekā ar tiešāku pārvadājumu nodrošinašanu caur faktiskajām robežam tik raiti, cik vien iespējams. Robežas tradicionāli bijušas vājais punkts starptautiskajā transporta sistēmā. Kopumā ir maz robežšķēršošanas punkti un satiksmei jābūt novirzītai caur tiem. Vismaz tie nodrošina vietas, lai salīdzinoši viegli kontrolētu tirzniecību un savākt ienākumus. Tās var kalpot arī kā līdzeklis, kas atbilst citiem neekonomiskiem mērķiem, piemēram, lai atklātu nelegālas narkotikas vai profilakses slimības vai kaitīgo kukaiņu ieceļošanu. Daudzos gadījumos vājās vietas ir apzinātas un tādēļ uzskata, ka efektīvs veids ir skaidri apzināti netransporta mērķi. Tas joprojām tomēr rada jautājumus par effektivitāti, ar kādu šīs pārrobežu darbības tiek veiktas. Turklāt pārrobežu ierobežojumi var kalpot kā beztarifu šķēršļi tirzniecībai mazāk tiešā veidā.
- Eiropas Savienības tiesību eksāmena atbildes
-
ES kopējās politikas un to ieviešana Latvijā
Summaries, Notes9 International Organizations, Sociology, Politics
-
Pārrobežu satiksme
Summaries, Notes9 International Organizations, Communications, Transport
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Velosatiksmes drošība
Summaries, Notes for university4
-
ATA konvencijas darbības joma
Summaries, Notes for university4
-
Starptautiskā tiesiskā sadarbība
Summaries, Notes for university9
-
Kravu iekraušanas metodes vagonos
Summaries, Notes for university13
-
Vietējie pārvadājumi Latvijā
Summaries, Notes for university2