Uzņēmuma uzdevums ir ražot preces, kurām ir pieprasījums. Uzņēmumu pasaulē, kura attīstās arvien dinamiskāk, šis process nedrīkst tikt atstāts pašplūsmā. Tas ir jāvirza uz noteiktu mērķi un tā jāizveido, lai mērķis tiktu sasniegts.
Vadība ir mērķa orientēts veidojums. Šis veidojums var attiekties gan uz personām, gan uz uzņēmumiem, tāpēc jāšķir personālvadība no uzņēmuma vadības.
Personālvadībā jēdziens “veidojums” bieži tiek aizstāts ar jēdzienu “ietekme”, jo personālvadība tiek virzīta uz uzņēmumā strādājošo personu uzvedības ietekmi. Priekšnieku ietekmes pakāpe uz padotajiem vai arī strādājošo participācijas pakāpe vadības orgānu pasākumos var tikt veidota dažādi. Ar atšķirīgiem izturēšanās piemēriem var izteikt dažādus vadības stilus.
No iepriekšējiem izskaidrojumiem kopsavilkumā var izveidot sekojošu definīciju: Vadība ir mērķorientēts uzņēmuma veidojums (uzņēmuma vadība) vai arī mērķorientēta personu ietekme (personālvadība). Personālvadības pētījumu priekšplānā ir uz izturēšanos orientēti aspekti. Personālvadības teorētiskos pamatus sniedz, piemēram, psiholoģija un socioloģija. Uzņēmuma vadība darbojas mērķorientētu uzņēmuma veidojumu robežās, pamatā ar vadības procesa aspektiem, vadības tehnikām un vadības instrumentiem. Vadības process (bieži saukts par menedžmenta procesu) sastāv no atsevišķiem posmiem – plānošanas, plāna realizācijas un kontroles. Šo procesu var uzlabot un atvieglot ar vadības tehnikām, kā piemēram, kompleksā informācijas analīze un raksturojošo skaitļu sistēma. Vadības tehniku lietošanu vadības procesu veidošanā izmanto personas attiecīgajā organizācijā. No tā izriet, ka jēdziens “vadība” apzīmē ne tikai darbību (vadība kā funkcija), bet arī personu grupu, kas pilda vadības uzdevumus (vadība kā institūcija). Gan vadības procesu ievērošanai, gan arī vadības tehniku lietošanai un organizatoriskai vadības veidošanai vajadzīga informācija.
Plānošana, kontrole, organizācija un informācija tiek nosauktas par vadības instrumentiem.…