Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
11,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:853753
 
Evaluation:
Published: 08.01.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Mūzikas definēšanas problemātika - Mūzikas definīciju ir daudz, tomēr jau sengrieķu filosofi izteica domu par to, ka ir gandrīz neiespējami pateikt tieši, kas ir mūzika. Visbiežāk mūzika tiek definēta katrā konkrētā laikā un vietā, varētu teikt - kultūrā. Tas nozīmē, ka svarīgākie ar mūziku saistītie priekšstati, principi utt. ir kultūrspecifiski, tos nosaka konkrētā kultūra, tie funkcionē vienas noteiktas kultūras ietvaros.
Tātad, nevar runāt par to, ka mūzika ir māksla, kuras valoda ir universāla - vienlīdz labi saprotama visiem cilvēkiem visā pasaulē.Mūzikas sistēmas dažādās zemēs un dažādos laikos ir tik atšķirīgas, ka grūti runāt par to savietojamību vai adekvātu salīdzināšanu.
Drīzāk jau jāpieņem doma, ka katrā noteiktā kultūrā pastāv savi uzskati par to, kas ir un kas nav mūzika, kas ir laba un kas ir slikta mūzika utt. Tāpat konkrētā kultūra saistīta ar noteiktiem mūzikas radīšanas un patērēšanas stereotipiem, ar zināmu vēstījumu, ko satur mūzikas teksts. Savā ziņā šis vēstījums var būt tikpat atšķirīgs, cik atšķirīgas ir pasaules valodas, tātad - tikpat nesaprotams citas mūzikas pārstāvim.
Svarīgākā universālija, kas nerada šaubas, ir atziņa par to, ka muzikāla darbošanās ir universāli raksturīga cilvēkam. Lai cik dažādas būtu mūzikas koncepcijas, priekšstati, izpausmes formas, lai cik atšķirīgas un savstarpēji nesaprotamas būtu mūzikas valodas, tomēr tās visas ir vienas un tās pašas cilvēka muzikālās dabas izpausme.

 
Mūzikas sociokultūrālās funkcijas- Var runāt par zināmām funkcijām, ko mūzika realizē kā sociāls un kultūras faktors. Tostarp svarīgākās ir šādas:
1. ar mūzikas palīdzību notiek bērnu inkulturācija, tas ir, kultūras vērtību tālāknodošana;
2. mūzika izteic un sakārto dzīves cikla posmus -dzimšanu, iesvētīšanu, kāzas, vecuma sākšanos, bēres;
3. mūzika ir terapijas līdzeklis, to izmanto slimību ārstēšanā;
4. mūzika ir komunikācijas līdzeklis -starp mūziķiem, starp mūziķiem un auditoriju; tostarp, mūzika ir viena no retajām jomām, kas dod iespēju komunikācijai ar pārdabisko pasauli, ar transcendenci;
5. kulta sfēras mūzika;
6. kopienas pastāvēšanas darbību (lauku darbs, medības) organizēšana, uzturēšana un veicināšana -utilitārā funkcija;
7. politiskās varas uzturēšana (kritika), sociālo kārtību apstiprinoša un izsakoša funkcija, valsts un sabiedriskās hierarhijas principu manifestācija;
8. jūtu apmierināšana un intelektuālā stimulācija -izklaidējošā funkcija;
9. nozīmīga individuālās un kopīgās identitātes izteicēja.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register