Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:778155
 
Evaluation:
Published: 27.01.2021.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

J. A. Students uzsvēra, ka nedrīkst pārvērtēt izglītības nozīmi salīdzinājumā ar audzināšanu – izglītību un audzināšanu nepieciešams saskaņot. Audzināšanu J. Students nosauca gan par zinātni, gan par mākslu, kur liela nozīme ir pedagoga personībai un viņa meistarībai. Aktuāla ir J. Studenta atziņa, ka pašapziņa ir kas vairāk nekā apziņa: ja apziņa ir nosacīti skaidra sava psiho – fiziskā zināšana, tad pašapziņa ir dziļāks noskārtums par savu Es, kas rodas tad, kad saniegta noteikta sajūtu, jūtu, gribas, saprašanas, valodas attīstības pakāpe. Pedagoģijā vēl nozīmīgāka ir atziņa: cilvēkā ir apzināta gribas aktivitāte ne vien sevis un citu audzināšanā, bet arī pāraudzināšanā (t.i., – pilnveidē) (skat. J. Students. Bērna, pusaudža un jaunieša psiholoģija, 1935, 270. lpp.).

J. Grestes atziņas sasaucas ar attīstošo mācību teorijām, proti, skolotāja uzdevums ir ne formāli piebāzt skolēna galvu ar dažādu faktu daudzumu, nevis dzīt sev pa priekšu ar divnieku pātagu, bet pašam iet pa priekšu, lai zinātkāro skolēnu bars skrietu pakaļ.

Interesants ir A. Pētersona (A. Pētersons. Skolotāju tipi literatūrā. Izglītības Ministrijas Mēnešraksts, 1936. II) pētījums par dažādi noskaņotiem skolotājiem, kurš arī mūsdienās ir lietderīgas pārdomas raisošs. A. Pētersons izmantoja vācu domātāja E. Šprangera koncepciju par sešiem tipiskiemm dvēseles veidiem (E. Šprangers. Lebensformen. 2.izd.,1921): teorijas cilvēks, fantāzijas, reliģiskais, sociālais, saimnieciskais, varas – un izveidoja skolotāja virzības raksturojumus.

A. Pētersons secināja, ka skolotāja virzība ietekmē attieksmi pret skolēnu un mācīšanu. Tikai skolotājs, kurš bērnu uzskata par individualitāti, izturas pret bērnu kā pret patstāvīgu un neatkarīgu personību, sekmē tādas personības veidošanos

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register