-
Reklāma
Reklāma ir informācijas līdzeklis, lai piesaistītu uzmanību, izraisītu interesi, padarītu kaut ko populāru. Reklāmai tiek izmantota prese, kino, televīzija, radio, vitrīnas, plakāti, izkārtnes, preču iesaiņojums, preču un firmas zīmes. Visvairāk ir izplatīta tirdzniecības reklāma.
("Skaidrojošā vārdnīca", RTU, izdevniecība "Solvita", Rīga 1994).
Reklāma ir īpašs komunikācijas veids, ko personas vai firmas izmanto informācijas izplatīšanai ar maksas līdzekļu palīdzību.
(Kotler P. "Marketing Management", Seventh edition, New Jersey 1989).
Reklāmu var definēt kā apmaksātu, pastarpinātu informēšanas veidu, kas parasti saistīts ar masu informācijas līdzekļiem. Tāds ir jebkurš informācijas līdzeklis, kurš vienlaikus sasniedz lielu cilvēku skaitu. Reklāmai visbiežāk izmanto televīziju, radio, avīzes, žurnālus, pastu, transporta līdzekļus, brīvdabas reklāmu, izdales materiālus, katalogus, u.c.
Reklāmā dotā iformācija atspoguļo produkta īpašības un priekšrocības, kuras apmierinās pircēja vēlmes un vajadzības. Lai arī šāda veida reklāma vienlaikus veicina firmas vārda nostiprināšanos, reklāmas saturs galvenokārt informē par preces īpašībām un priekšrocībām. Lielākoties reklāma rada selektīvu (izlases) pieprasījumu, citiem vārdiem, pieprasījumu pēc konkrētās preces. Reklamējot jaunu produktu, dažkārt cilvēki jāinformē par veselu produktu grupu un tā pielietojumu. Šajā gadījumā reklāma kalpo, lai radītu sākotnējo pieprasījumu pēc konkrētās produkta grupas, neatkarīgi no ražotāja. Retos gadījumos uzņēmums reklamēs produkta grupu, neminot savu vārdu un tirdzniecības marku.
Dažreiz uzņēmumi reklamē tikai savu vārdu: lai veicinātu firmas iepazīšanu, to vienlaikus saistot ar vairākām precēm, lai veidotu labu reputāciju vai atjaunotu uzticību uzņēmumam pēc kāda incidenta, piemēram, negatīva atspoguļojuma presē. Attīstoties banku darbībai Latvijā, arvien biežāk parādās reklāma par konkrētu banku. Ne vienmēr tie ir bankas piedāvātie pakalpojumi, kas pievilina cilvēkus, bet gan bankas vārds un reputācija. Tādi uzņēmumi kā Coca-Cola un Laima daudz nodarbojas ar firmas vārda reklamēšanu, un tas veicina veselas produktu grupas noietu.…
Reklāmas būtība, reklāmas veidi: personāžu izmantošana, paradoksu un humora izmantošana reklāmā, personiska uzruna reklāmā, šokējošas situācijas reklāmās, sižetu oriģinalitāte reklāmā, lietu perfektums un izteiksmīgums. Reklāmas mērķi: informējošā reklāma, pārliecinošā reklāma, atgādinošā reklāma. Kā pievērst uzmanību un radīt interesi par reklāmu (AIMDA)? Galvenie patērētāju rīcības motīvi: utilitārei, estētiskie, prestiža, atdarināšanas, tradīciju. ekļamas līdzekļu lasifikācija (dekoratīvie līdzekļi, priekšmetiskie, akustiskie, vizuālie, grafiskie līdzekļi un pasākumi. Reklāmas rašanās vēsture hronoloģiskā secībā. Reklāma internetā. Propaganda. Noieta veicināšana. Noieta veicināšana mazumtirdzniecības līmenī: atlaižu kuponi, preču lietošanas demonstrējumi, preču izstādes. Jaunu preču noieta veicināšana: paraugu izdalīšana, pirkuma summas daļēja apmaksāšana, īpaši organizēti pasākumi. Noieta veicināšanas pasākumi zināmai precei: atlaižu kuponi, dāvanas.
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Reklāma
Summaries, Notes for university4
-
Reklāma "virs un zem" līnijas. Integrētās mārketinga komunikācijas. Pozicionēšana
Summaries, Notes for university3
-
Mūzika un reklāma. Mūzika reklāmā
Summaries, Notes for university3
-
Reklāma un tās loma ekonomikā, attīstības raksturojums. Reklāmas lomas raksturojums mārketingā; klasifikācija
Summaries, Notes for university9
-
Reklāma un tās loma ekonomikā, attīstības raksturojums, klasifikācija
Summaries, Notes for university5