Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:973551
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.03.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Extract

Jebkura diskusija par sabiedrisko attiecību profesijas statusu neizbēgami sākas ar jautājumu par tās ētiku. Patiesībā tieši profesionālās ētikas kodeksa esamība nosaka atšķirību starp profesiju un kvalificētu nodarbošanos jeb arodu. Profesijām ir jādara tas, ko no tām gaida sabiedrība, un jāpilda sabiedrības uzliktās morālās saistības. Viens no kādas profesijas statusa noteicošajiem faktoriem līdztekus tās pašpārvaldei ir profesijas normu, t.i., ētikas kodeksu, strikta ievērošana. Sabiedrisko attiecību speciālistiem, ja viņi vēlas kļūt par profesionāļiem, gan katram atsevišķi, gan visiem kopā sabiedrībā jādarbojas kā ētikas aģentiem. Ētiska profesionālā prakse nozīmē, ka kalpošana sabiedrībai un sociālā atbildība stāv augstāk par personiskajiem ieguvumiem un privātām interesēm. Amerikas sabiedrisko attiecību asociācijas speciālisti ir izveidojuši dažus ieteikumus, ko vēlams ievērot visām personām, kas darbojas sabiedrisko attiecību jomā, un tie ir: vienmēr būt godīgam; izveidot pašam savu ētikas kodeksu, balstoties uz savu sirdsapziņu un sabiedrībā valdošajām normām, un ievērot to; cienīt savu oponentu un auditorijas viedokli; parādīt savam darba devējam un auditorijai visus situācijas vai jautājuma aspektus; pastāvīgi mēģināt sasniegt līdzsvaru starp lojalitāti uzņēmumam un pienākumu sabiedrības priekšā; nekad nevajag atteikties no ilgtermiņa mērķiem, lai sasniegtu īstermiņa rezultātu.
Latvijā organizācija sabiedrisko attiecību profesionāļiem „Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācija” (LSAKA) tika nodibināta 2001.gada aprīlī. Viens no tās mērķiem ir noteikt šīs nozares ētikas un kvalitātes standartus, veidojot diskusijas par šiem jautājumiem. Šo asociāciju izveidoja 11 sabiedrisko attiecību firmas, un savā darbībā tā ņems vērā arī principus un viedokļus, ko ir formulējušas tai radniecīgas starptautiskas un nacionālas nevalstiskās organizācijas.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1347140
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register