Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:176003
 
Evaluation:
Published: 21.04.2020.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

• CILVĒKA TIKUMS HUMĀNISTU UZTVERĒ
o Cilvēka diženumam atbilst arī tikums. Tikums nav atkarīgs ne no Fortūnas (liktenis, laimes, likteņa un veiksmes dieviete seno romiešu mitoloģijā), ne arī no apstākļiem, bet iegūstams „ar darbiem tādā mērā, kādā to vēlas paši cilvēki”. Pats tikuma saturs saprasts kā dabas dota spēja būt krietnam, nevis kā iepriekšnoteikta tāla robeža, kuru var sasniegt ar dievišķās transcendences labvēlību un žēlastību.
o Krietnuma uzdevums ir uzticēts pašam cilvēkam, bez dievišķās autoritātes  renesanses virtus (tikums) nozīmē, ka tas ir pa spēkam jebkuram stipram cilvēkam.
o Humānistu tikumam spējīgs diženais – ķermenī un garā stiprais – cilvēks.
o Darbīgs tikums liecina par īpašu entuziasmu, kas vada cilvēku tieksmi būt tikumīgam. Patricieši ar savu dižciltīgo cilmi šajā virtus dzīves stilā nav pārāki par plebejiem, ja pēdējos vada dižciltīgā krietnuma tieksme.
o Tikuma garantija ir cilvēka dabas dievišķais saprātīgums.
o Ētika ir ticībā cilvēka dabas diženumam pamatota darbības teorija.

• CILVĒKA LIKTENIS
o Cilvēka tēls neatbilst iepriekšnolemtībai (dievišķai predestinācijai); Harmonijas vārdā cilvēks tiek atbrīvots no atkarības un pakļautības liktenim.
o Cilvēkam ir jābūt „likteņa cienīgam”; „būt cienīgam” nozīmē radīt savu likteni pašam.
o Ja cilvēks savā dabiskajā pilnīgumā, bez citu līdzdalības spēj pats sevi likteņa cienīgu darināt, tad ētikai ir jābūt zinātnei par to, kā gūt laimi un pienākumus, kā tapt likteņa cienīgam.
• KOPSAVILKUMS
o Humānistu ētikai nav raksturīga teleoloģiska ievirze.
o Cilvēkam – šai varenajā potencialitātei – ir jāpalīdz tapt, un to par savu uzdevumu izvēlas humānistu „dzīves zinātne”.
o Cilvēks – šis mirstīgais Dievs – ir pasaules centrs un valdnieks, cilvēka pienākums ir izzināt, vadīt, darīt, kā arī mīlēt Dievu, mīlēt dievišķu cilvēku, Dieva sāncensi.
o Cilvēka dabas saprātīgums pamato arī humānistu atzīto egoismu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1378379
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register