b) Grupas attīstības līmenis nav tas labākais. Liela daļa bērnu sevi parāda no sliktākās puses un pagaidām vēl nav apguvuši prosociālu uzvedību. Iespējams lielai daļai skolēnu ir UDHS, varbūt par to skolotāja vēl nezina. Iespējams, daļa skolēnu vēl neizprot savu uzvedību un tās iespējamās sekas. Tā kā skolotāja sāk strādāt ar jaunu klasi, var teikt, ka tas ir skolotāja sadarbības sākums ar skolotāju un tāpēc skolēni vēl nav apdraduši jauno skolotāju, viņas personību.
Efektīvi būtu pielietot šādas metodes: Mācīšanās mērķu izvirzīšana, Domā – strādā pārī – dalīties, sadarboties grupā, Darbs grupā, atbildīgas sarunas veidošana.
Lai saprastu kādēļ vispār nepieciešams mācīties, jāsaprot mērķi un sasniedzamie rezultāti, ko ar jaunapgūto mācību vielu skolēni spēs paveikt. Tas arī radīs lielāku motivāciju.
Tā kā, skolēniem sadarbība grupā sagādā grūtības, tad to būtu nepieciešams praktizēt pēc iespējas biežāk un saturīgāk un regulāri.
Mācību motivācijas celšanai būtu efektīvi pielietot atzinību un uzslavu metodi, jo, ja, piemēram, skolēni pievērsīsies mācību darbam, pareizi atbildēs uz skolotājas jautājumiem, skolotāja dos bonusa punktus pie kārtēja temata noslēguma darba, līdz ar to skolēniem būs lielāka motivācija iestīties mācību procesā un vienlaicīgi izzudīs negatīvā uzvedība.
…