Kompānijas starptautiskuma pakāpi noteica to preču pārdošanas procenti, kas tiek realizēti ārpus produkta ražošanas valsts. [2.,213.]
Starptautiskās kompānijas jeb korporācijas pēc mārketologa F. Kotlera var būt:
1) transnacionāla kompānija – nacionāla monopolija ar ārzemju aktīviem. Šo kompāniju ražošanas un tirdzniecības darbība norisas arī citās pasaules valstīs.[2.,216.]
2) daudznacionala kompānija- starptautiskās korporācijas, kuras apvieno daudz valstu nacionālu kompāniju rinda, pamatojoties uz ražošanas un zinātniski-tehnisku bāzi. DNK atšķiras no pārējiem starptautiskām kompānijām ar, pirmkārt, tai ir daudznacionāls akciju kapitāls, otrkārt, tajā eksistē daudznacionāls vadības centrs, un, treškārt, to filiālēs strādā kadri, kas zina vietējas valsts apstākļus. [2.,217.]…