Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
7,49
You save:
1,05 (14%)
Discounted price*:
6,44
Purchase
Add to Wish List
ID number:848121
Author:
Evaluation:
Published: 08.01.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

10. Konkurences izmaiņa nozares dzīves cikla laikā
piecas nozares attīstības stadijas:
1. Veidošanās stadija.
Nozares veidošanās stadijā konkurences pamatā ir klientu izglītošana, sadales kanālu attīstīšana un produkta dizaina uzlabošana. Tāda konkurence ir samērā intensīva, un uzņēmumam, kuram pirmajam izdodas atrisināt ar dizainu saistītās problēmas, parasti izdodas ieņemt izdevīgāko tirgus pozīciju.
2. Augšanas stadija.
Konkurence šajā posmā ir visai neliela. Straujš pieprasījuma pieaugums ļauj uzņēmumam palielināt savus ienākumus, neatņemot konkurentiem to tirgus daļas. Stratēģiski gudri uzņēmumi izmantos augšanas posma relatīvi labvēlīgo vidi, lai sagatavotos intensīvai konkurencei nākamajā posmā.
3. Konkurences pastiprināšanās stadija.
Šis ir konkurences nozarē pastiprināšanās posms, kurā pieprasījums sasniedz augstāko līmeni.
Konkurence šajā posmā ir visintensīvākā. Daudzi uzņēmumi nav paredzējuši attīstības palēnināšanos un ir paplašinājuši ražošanu, balstoties uz agrākiem pārdošanas datiem. Tādējādi rodas ražošanas jaudas pārpalikums.
4. Brieduma stadija.
Ieiešanas barjeras paaugstinās, un potenciālo konkurentu parādīšanās draudi samazinās. Konkurence, lai iegūtu lielāku tirgus daļu, balstās uz cenu samazināšanu. Lai izturētu konkurenci, uzņēmums koncentrējas uz izmaksu samazināšanu un preču zīmes lojalitātes izveidošanu.
5. Samazināšanās stadija.
Konkurences līmenis starp uzņēmumiem samazināšanās stadijā parasti pieaug, it īpaši tad, ja iziešanas barjeras ir augstas. Galvenā problēma, ko rada pieprasījuma samazināšanās, ir jaudas pārpalikums nozarē. Mēģinot izmantot jaudas pārpalikumus, uzņēmumi samazina cenas, kas izraisa intensīvu cenu konkurenci.

Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Statēģiskā vadībzinība. Eksāmena atbildes”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/848121

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register