Stratēģiskās plānošanas definīcija.
Stratēģiju var definēt kā - visu lēmumu pamatu (fonu), organizācijas mērķa formulējumu, firmas konkurētspējas pamatu, atbildi uz ārējām iespējām un draudiem; iekšējām situācijām un vājajām pusēm.
Plānošana ir viens no uzņēmuma būtiskākajiem vadīšanas elementiem. Plānošana šā jēdziena plašā izpratnē ir vadīšanas lēmumu, kas saistīti ar notikumiem nākotnē, pieņemšana, veicot sistemātisku sagatavošanos. Runa ir par mērķu sistemātisku izvirzīšanu un to sasniegšanai vajadzīgo pasākumu izstrādāšanu uzņēmuma rīcībā esošā vai veidojamā resursu potenciāla ietvaros. Plānošana sevī ietver gan plānu izstrādāšanu, gan to pieņemšanu (apstiprināšanu). Plānošanas būtība: paaugstināt darba ražīgumu un uzņēmuma darbības efektivitāti, panākt to ar visu uzņēmumā noritošo notikumu mērķa orientāciju un koordināciju, nosakot risku un samazinot tā līmeni, vienkāršojot vadīšanas procesu, paaugstinot uzņēmuma vadīšanas elastību un pielāgošanās spējas uzņēmējdarbības ārējās vides izmaiņām. Plānošana sevī ietver analīzi, prognozēšanu un mērķu noteikšanu, kā arī regulēšanu.
Stratēģiskā plānošana – ir disciplinēti pūliņi radīt fundamentālus lēmumus un darbības, kas formē un norāda, kāda ir organizācija, ko tā dara un kāpēc tā to dara, ar skatu uz nākotni. Stratēģiski plānot nozīmē apzināt savu pašreizējo stāvokli, vākt informāciju, kas identificē jūsu vēlamo nākotni, un pieņemt lēmumus, kas to tuvina. Stratēģija ir definēta kā pastāvīga šādu lēmumu izmantošana vajadzīgo galarezultātu iegūšanai.
Darbības pamatojuma definēšana.
Stratēģiskās plānošanas process:
• Misijas un vīzijas formulēšana;
• Esošās situācijas novērtējums:
o SWOT (priekšrocības, trūkumi, iespējas, bīstamība),
o PEST ( politiskā, ekonomiskā, sociālā, tehnoloģiskā situācija);
• Attīstošās stratēģijas, mērķi, centieni:
o Stratēģijas izvirza pieņemšanai skaidras pieejas,
o Mērķi un centieni nosaka vispārējus un konkrētus apsveramus rezultātus.
…