Sava termina pārskata analīzi varētu iesākt ar apgalvojumu, ka katrs mēs bērnībā esam rotaļājušies, esam izjutuši dažādas emocijas. Tādēļ bērnība, manuprāt, ir svarīgs posms cilvēka dzīvē, tas ir pamats visai turpmākai dzīvei. Bērnība ir dzīves sākumposms, kad notiek visstraujākā cilvēka attīstība, posms, kad cilvēks mācās runāt, staigāt, just un pārdzīvot, kad notiek sociālās pieredzes apguve (Dzintare,2005).
Rotaļu nozīmi cilvēki izprata jau tālā senatnē. Pirms mūsu ēras ķīniešu karotāju apmācībā bija ietverta kājbumbu spēle. Bumbu spēles ieteica arī Platons un Aristotelis. Senie grieķi rotaļas un spēles izmantoja bērnu audzināšanai, kā arī aktīvai atpūtai. Čehu pedagogs J. A. Komenskis jau 17. gs. izteica domu, ka ikvienam skolēnam vajadzētu pievērsties lietderīgām kustību rotaļām (Konstantinova, 2011).
Pedagoģisko terminu skaidrojošā vārdnīcā rakstīts – “rotaļa- interesanta, izklaidējoša rakstura nodarbība grupā laika īsināšanai, atpūtai, redzesloka paplašināšanai, pozitīvu attiecību veidošanai vai kādam noteiktam mācību mērķim; svarīga mācīšanās darbība bērniem pirmsskolas un jaunākajā skolas vecumā, bērnības būtiska sastāvdaļa, bērna attīstības un audzināšanas pamatveids.” (Pedagoģisko terminu skaidrojošā vārdnīca,2000).
…