• PEST analīze- parāda, kādi vides faktori ietekmē organizāciju un liek aizdomāties par to, kuri no tiem ir vissvarīgākie šodien un kuri par tādiem var kļūt tuvākajos gados.
Mārketings nav tikai reklāma. Apskatot mārketinga funkcijas, mērķus un vidi, atliek secināt, ka mārketings ir nepieciešams, jo tā ir svarīga uzņēmuma sastāvdaļa, kura rūpējās ne tikai par pašu produktu, kas tiek piedāvāts patērētājam, bet arī par uzņēmumu, jo ar mārketinga vides analīzēm ir iespējams saskatīt uzņēmuma iespējas nākotnē, kādas vājās puses būtu jāpilnveido un kādas stiprās puses jāizmanto, lai uzņēmums piesaistītu patērētāju ne tikai ar vienu preci, pat ja tā ir kvalitatīva un nepieciešama, bet iespējams, var radīt vēl kādas iespējas un paplašiāties, darboties ilgtermiņā.
Mārketings ir viss, kas ir mums apkārt- tas ko ēdam (dažkārt restorānos vai veikalā iepērkoties mēs ēdam „ ar acīm” un pasūtam vai iegādājamies produktus, kuri uzrunā mūs ar savu iepakojumu, formu vai reklāmu), tas ko dzeram, tas kur strādājam un mācamies, tas, kur atpūšamies... Mārketings ir tas, ko mēs vēlamies, jo no mūsu vēmēm un vajadzībām ir radies mārketings- tas, kurš pieraksta, rada un dod iespēju vēlmes izpildīt.
…