Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
3,49
You save:
0,38 (11%)
Discounted price*:
3,11
Purchase
Add to Wish List
ID number:729863
Evaluation:
Published: 14.04.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

6.01. Plānošanas nozīme uzņēmējdarbības vadīšanas sistēmā. Plāna un plānošanas jēdzieni.
Jebkuram uzņēmumam ir svarīgi pieņemt pastāvīgus personiskus lēmumus ar zināmu risku. Lai samazinātu risku nepieciešams plānot uzņēmuma darbību efektīvi izmantojot visus iekšējos resursus un respektējot tehniskos,sociālos,organizatoriskos,ekonomiskos,u-d/aspektus.U-d un plānošanas galv. mērķis ir peļņas gūšana, efektīvi izmantojot visus resursus. Uzņ-ma vadīšanas uzdevums ir jau iepriekš paredzēt nākotnes notikumus un dot iespēju mērķtiecīgi tos ietekmēt. Tas nozīmē, ka jāizstrādā attiecīgi lēmumi un jādod norādījumi to īstenošanai un jākontrolē izpildes gaita. U-d plānošanā augstākais mērķis ir būt patiesam instrumentam uzņēmuma mērķu sasniegšanā, tas ir, savlaicīgi noteikt līdzekļus, alternatīvas kā arī iespējas un riskus mērķa sasniegšanai ar atbilstošu pasākumu kopumu. U-d plānošanas mērķi ir: mērķtiecība, iepriekšēja brīdināšana, atsevišķu plānu koordinācija, lēmumu pieņemšanas sagatavošana, galveno kontroles metožu noteikšana, darbinieku informēšana, darbinieku motivācija. Runājot par plānošanas nozīmi, jāņem vērā, ka plānošana ir nepārtraukts process; jādefinē konkrēti mērķi; jābūt alternatīviem risinājumiem atbilstoši problēmu hierarhija; jānosaka ceļi, kā notiek virzība uz mērķi; jānosaka optimālais alternatīvais risinājums, kas visspilgtāk nodrošina mērķa sasniegšanu un izpildi; jānodrošina efektīva regulēšanas sistēma. Plānošanas uzdevums ir būt par instrumentu lēmumu izstrādāšanā un pieņemšanā, kas vērsta uz uzņēmējdarbības vadīšanu. Plāns sevī ietver izstrādājumu pieprasījuma tirgus piesātinājuma analīzi; uzņēmējdarbības mērķu izstrādi un darbības variantu novērtēšanu.
6.02. Plānu veidi un to hierarhija.
Plānu veidi:1)u/d plānošanā, lai saskaņotu uzņ-ma struktūrvienību darbu; 2)u/d rezultātu plānošanā, lai redzētu ko grib sasniegt uzņ-mums.Pēc pamatotības, izšķir:1)konceptuālu paredzēšanu, kuras rezultāts ir koncepcija; 2)plānošanu, kuras rezultāts ir plāns. Tā kā plāns ir plānošanas rezultāts, tad plānu veidi ir tādi paši kā plānošanas veidi. Plānu hierarhija:uzņ-ma kultūra->uzņ-ma filozofija->galv.mērķa plānošana ->stratēģiskā plānošana ->operatīvā plānošana ->plānu novērtējums ->plānu realizēšana ->kontrole.
6.03. Plānu izstrādāšanas principiālā shēma. Plānošanas posmi.
Plānu izstrādāšana sākas ar tirgus izpētes plāna izveidošanu Kad tirgus būs izpētīts un apzinātas potenciālās iespējas, tiks sastādīts ražošanas un realizācijas plāns. Lai uzņēmums veiktu ražošanas vai realizācijas procesu, tam ir nepieciešami materiālie resursi, ražošanas iekārtas un darbaspēks, kam jāmaksā alga, tāpēc kā nākamie tiek sastādīti materiālo resursu, ražošanas jaudu noslodzes, darba un darba algu plāns.…

Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Uzņēmējdarbības plānošana”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/729863

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register