Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:347552
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.10.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Kopsavilkuma mērķis ir noskaidrot, ko definē ar jēdzieniem: organizācija, menedžments, kā arī menedžeris? Kāda ir bijusi vadības teorijas attīstība?
Jāsāk ar to, ka tieši organizācija vienmēr ir bijusi menedžmenta pastāvēšanas iemesls. Organizācija ir cilvēku grupa, kas apzinīgi sadarbojas kopēja mērķa sasniegšanai. Formālas organizācijas ir pēc organizācijas īpašnieka vai menedžera gribas izveidotas grupas, kuru uzdevums ir organizēt darbību. Taču neformālas organizācijas ir spontāni izveidotas cilvēku grupas, kas regulāri sadarbojas. Šādas organizācijas praktiski pastāv jebkurā formālā organizācijā, varbūt izņemot ļoti mazā organizācijā. Organizācijas jēdzienu var definēt arī šādi: tā ir mērķtiecīga sistēma, kura funkcionē, kā apakšsistēma vienā vai pat vairākās citās mērķtiecīgās sistēmās un, kura sastāv no virknes apakšsistēmu-katra darbinieka mērķi tiek uztverti un nodrošināti apstākļi to izpildei. Lai organizācija sekmīgāk spētu attīstīties un pastāvēt, tā izmanto šādus resursus: cilvēku resursi (menedžeri un strādnieki); finansu resursi (īstermiņa un ilgtermiņa kapitāls); materiālu un informācijas resursi. Ražošanas resursu pārveidošanas procesu visvienkāršāk saskatīt ražošanas uzņēmumos, taču arī nekomerciālās organizācijās izmanto visu veidu resursus. 1
Menedžments. Jāpiebilst zīmīgs fakts, ka menedžments ir tas pats, kas vadības teorija! Taču jēdzienu menedžments definē šādi: tas ir darbību komplekss, ieskaitot plānošanu, organizēšanu, motivēšanu un kontroli, kas ir vērsts uz organizācijas darbinieku, finansu, materiālu un informācijas resursu pilnīgāku izmantošanu, lai organizācijas mērķus sasniegtu ar augstāku efektivitāti. Menedžmenta teorijā viens no stūrakmeņiem zināšanās balstītu kompāniju attīstībai ir pieredzes apmaiņas pasākumi starp dažādiem darbiniekiem, sistēmu izveide, kas uzkrāj, sistematizē un atvieglo iegūto zināšanu pārraidi starp cilvēkiem un starp laikiem. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −-1,80 €
Work pack Nr. 1123238
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register