Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
9,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:945599
 
Evaluation:
Published: 18.04.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

PĀRMAIŅAS UN TO IETEKME UZ ORGANIZĀCIJU
Pārmaiņas organizācijās obligāti saskaras ar šādiem iekšējās vides elementiem:
• Organizācijas mērķi – lai organizācija izdzīvotu, tās vadītājam periodiski jāpārvērtē un jāmaina savi mērķi atbilstoši izmaiņām ārējā vidē un pašā organizācijā. Mērķu radikālas izmaiņas ietekmēs visas pretējās izmaiņas;
• Struktūra – attiecas uz izmaiņām pilnvaru un atbildības jomā, koordinētajos un integrētajos dienestos, sadalē pa nodaļām, vadības hierarhijā, decentralizācijas un centralizācijas pakāpē;
• Tehnoloģija – izriet no pārkārtojumiem uzdevumu izpildes procesā vai grafikā, jaunu iekārtu un metožu ieviešana, normatīvu un darba raksturu izmaiņām;
• Darbinieki – lai sekmētu pārmaiņas pašos cilvēkos, tie jākoordinē, līdz ar citām pārmaiņām
L.Likerta izstrādātais pārmaiņu vadīšanas modelis, kas aptver 6 savstarpēji saistītus posmus:
1. Iedarbe un pamudinājums darbībai – iedarbe var rasties ārējo faktoru rezultātā (pieaugoša konkurence, likumdošana) kā arī no iekšējiem faktoriem (darba ražīguma samazināšanās, izdevumu palielināšanās u.c.);
2. Uzmanības pārorientēšana – starpnieku un konsultantu līdzdalība;
3. Problēmas noteikšana un apzināšanās – jāsavāc vajadzīgā info, kas parāda problēmas patiesos cēloņus.;
4. Jaunu risinājumu izstrāde – vairākos gadījumos vadībai struktūras pārmaiņu īstenošanai nepieciešams atbildīgo darbinieku atbalsts;
5. Eksperiments un atklāšana – ar kontroles palīdzību vadība var noteikt, cik lielā mērā plānotās izmaiņas palīdz atrisināt problēmu, kā tas tiek atbalstīts, kā tās vēl var uzlabot. Veicot eksperimentus un atklājot negatīvās sekas, vadība var koriģēt savus plānus un panākt visaugstāko pārmaiņu procesa efektivitātes pakāpi;
6. Darbinieku motivēšana – jāmotivē darbinieki, lai viņi pieņemtu pārmaiņas.
L.Greinera 3 veidi varas pārdalīšanā starp dažādām hierarhijas pakāpēm:
• Pilnvaru dalīšana – vadot pārmaiņas, darbinieki piedalās lēmumu pieņemšanā. Pilnvaru dalīšana ir efektīva pētīšanas un izstrādes procesos, kā arī mārketinga jaunas stratēģijas noteikšanā;
• Pilnvaru saglabāšana – vadot pārmaiņas, pilnvaras ir tikai augstākā līmeņa menedžeriem;
• Pilnvaru deleģēšana – augstākā līmeņa vadība nodot padotajiem info par nepieciešamajām pārmaiņām un pēc tam deleģē viņus pārmaiņu īstenošanai.
Galvenie iemesli, kāpēc darbinieki pretojas pārmaiņām:
• Nenoteiktības sajūta – sajūtot draudus, apzināti vai neapzināti izrāda negatīvu attieksmi pret pārmaiņām;
• Zaudējuma sajūta – darbinieki pārkārtojuma laikā vienmēr būs uztraukti par to, vai viņu personīgās vajadzības netiks apmierinātas mazākā mērā, nekā iepriekš;
• Nedrošības sajūta – var domāt, ka plānotās pārmaiņas ne tikai neatrisinās problēmas, bet vairos tās.

STRESS KĀ KONFLIKTA IZRAISĪTĀJS
Stress – organisma un psihes kompleksa reakcija un emocionāli nozīmīgu kairinājumu, signālu vai problēmsituāciju.
Stress, kas saistīts ar menedžmenta problēmām un vadītāja rīcību organizācijā, ir tieši pārmērīgs stress. Šim stresam ir noteiktas negatīvas fizioloģiskās(ēstgribas zudums, depresija u.c.) un psiholoģiskās pazīmes (apātija, nekontrolēta darbība u.c.).

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register