Mārketinga un tajā skaitā pozicionēšanas pasākumu sekmes lielā mērā ir atkarīgas no mērķtiecīgi un pareizi veidotas komunikāciju sistēmas. Mārketingam ir divi pamatuzdevumi. Pirmais – detalizēti, rūpīgi un vispusīgi analizēt pircēju vajadzības, lai atbilstīgi konstatētajam adaptētu esošos vai radītu jaunus produktus. Otrais – aktīvi veidot pieprasījumu, veicinot, stimulējot produktu noietu, tā apjomu pieaugumu un uzņēmuma rentabilitātes paaugstināšanu. Šā uzdevuma risināšanas efektivitāte ir atkarīga no tā, cik veiksmīgi darbojas mārketinga komunikāciju komplekss.1
Virzīšana (promotion) – tā ir ikviena uzņēmuma darbība, ko izmanto uzņēmums, lai informētu, pārliecinātu vai atgādinātu par savām precēm, pakalpojumiem vai par pašu uzņēmumu.
Virzīšanai izmanto mārketinga kompleksu (promotion mox), kurā ietilpst:
• reklāma (advertising);
• personālā pārdošana (personal selling);
• sabiedriskās attiecības (public relation);
• pārdošanas stimulēšana, veicināšana (sales promotion).2
Izmantojot dažādus kompleksa elementus, uzņēmums informāciju par saviem produktiem nodod patērētājiem, darbiniekiem, ieinteresētajām sabiedrības grupām un pārējai sabiedrībai. Katra no šīm grupām uztver informāciju no vairākiem avotiem, tādēļ kompleksa elementi nedrīkst būt savstarpēji pretrunīgi (sk. 1.3.1. attēlu).3
…