Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:722116
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.01.2017.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 57 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    2
  Ievads    5
1.  ADMINISTRATĪVO PĀRKĀPUMU CEĻU SATIKSMĒ VISPĀRĪGS RAKSTUROJUMS    8
1.1.  Administratīvo pārkāpumu vispārīgs raksturojums    8
1.2.  Administratīvā pārkāpuma sastāvs atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanas gadījumā    5
2.  ADMINISTRATĪVĀS LIETVEDĪBAS PROCESSS ATĻAUTĀ BRAUKSANAS ĀTRUMA PĀRSNIEGŠANAS GADĪJUMĀ    20
2.1.  Pārkāpuma konstatēšana    20
2.2.  Administratīvo pārkāpumu lietu izskatīšana un soda piemērošana    26
3.  ADMINISTRATĪVO SODU PĀRSŪDZĒŠANAUN TIESU PRAKSE    41
  Nobeigums    50
  Literatūras un avotu saraksts    53
Extract

Secinājumi:
1. Ceļu satiksmes likuma VII nodaļa satur nepilnīgu regulējumu, kas nereti nonāk pretrunā ar administratīvo pārkāpumu tiesībās no krimināltiesībām pārņemtajiem vispārējiem tiesību principiem - vainīguma principam (latīņu v. nullum crimen sine culpa), personīgās atbildības principam un nevainīguma prezumpcijai. Kā uzskatāmākos piemērus jānorāda Ceļu satiksmes likuma 43.6 panta otrajā daļas un piektās daļas 2. punkta regulējums. Fiksējot ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus ar tehnisko līdzekļu palīdzību saskaņā ar šī brīža regulējumu, pārkāpumu izdarījusī persona var palikt nesodīta, bet tās vietā pie atbildības var tikt saukta un sodīta nevainīga persona (transportlīdzekļa īpašnieks vai turētājs). Šāda pieeja arī nenodrošina administratīvo sodu mērķi - speciālo prevenciju, kad ar administratīvo sodu pārkāpumu izdarījusī persona tiek atturēta no turpmāku pārkāpumu izdarīšanas.
2. Ceļu satiksmes likuma 43.6 panta regulējums rada neskaidrības administratīvā pārkāpuma subjektīvās puses (vainas) pierādīšanā. Ar šī brīža tehniskajiem līdzekļiem nav iespējams objektīvi pierādīt pie administratīvās atbildības sauktās personas psihisko attieksmi (vainu). Latvijas Republikas administratīvo pārkāpumu tiesības, tāpat kā krimināltiesības, neparedz tā saukto „objektīvo pieskaitāmību" (tiesību zinātnē pazīstama arī kā „stingrā atbildība" vai „striktā atbildība"), proti, pārkāpumu (un noziegumu) bez vainas.
3.Ceļu satiksmes likuma 43.6 panta piektās daļas 2. punkta regulējums uzliek personai pienākumu norādīt personu, kura pārkāpuma izdarīšanas brīdī vadīja transportlīdzekli (norādot attiecīgo personu identificējošus datus), kā arī pienākumu iesniegt šo faktu apliecinošus pierādījumus. Šī norma ne tikai nonāk pretrunā ar Latvijas Republikas Satversmes 92. pantā un Eiropas Cilvēktiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijas 6. panta otrajā daļā paredzēto nevainīguma prezumpciju, bet uzliek personai nesamērīgu un faktiski neatspēkojamu pierādīšanas nastu. Personai, atšķirībā no izmeklēšanas iestādēm, gandrīz nav iespējas ar pietiekami augstu ticamības pakāpi pierādīt administratīvā pārkāpuma sastāvu kādas citas personas darbībās, lai sevi attaisnotu.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −8,98 €
Work pack Nr. 1358708
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register