Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Administratīvais process Liepājas pilsētas un rajona policijas pārvaldes Kārtības policijas biroja 3.nodaļā

     Evaluated!

    Term Papers53 Law

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:390377
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.10.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 20 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
I.Nodaļa.  Administratīva procesa jēdziens un principi    6
1.1.  Administratīva procesa jēdziens    6
1.2.  Administratīva procesa principi    9
II.Nodaļa.  LPRPP KPB 3. nodaļa, tās funkcijas un uzdevumi    15
III.Nodaļa.  Administratīvais akts, to veidi    19
3.1.  Administratīva akta vispārējs raksturojums    19
  Iestādes nosaukums un adrese    22
  Adresāts    22
  Iesniedzēja pieprasījums    23
  Dalībnieku viedokļi un argumenti    23
  Faktu konstatējums    23
  Lietderības apsvērumi    23
  Norāde uz tiesību normām    24
  Pienākums vai tiesības    24
3.2.  LPRPP KPB 3. nodaļa izdotie administratīvie akti    24
IV.Nodaļa.  Administratīva procesa stadijas LPRPP KPB 3.nodaļā    28
3.1.  Administratīvas lietas ierosināšana    30
3.2.  Nepieciešamas informācijas iegūšanas stadija    33
3.3.  Administratīva procesa dalībnieku uzklausīšana    34
3.3.  Administratīva akta izdošana    35
3.4.  Administratīva akta paziņošana un spēka esamība    38
3.5.  Administratīva akta izpilde    40
3.6.  Administratīva akta apstrīdēšana    42
  Sūdzību un iesniegumu izskatīšana LPRPP KPB 3.nodaļā    44
3.7.  Lietvedība administratīvo pārkāpumu lietā par transportlīdzekļa vadīšanu atrodoties alkoholisko dzērienu ietekmē    48
  Secinājumi un priekšlikumi    50
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    56
  Annotation    58
Extract

I. Nodaļa. Administratīva procesa jēdziens un principi
1.1. Administratīva procesa jēdziens
1995.gada 13.jūnijā tika pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr.154 „Administratīvo aktu procesa noteikumi”1, tādējādi tika kompensēta Administratīvā procesa likuma trūkums valstī un reglamentēta administratīvo aktu izdošana, tā spēkā esamība un apstrīdēšanas kārtība iestādē. Tas bija pagaidu regulējums, kamēr tika izstrādāts Administratīva procesa likums. Ir jāatzīmē, ka augstāk minētos Ministru kabineta noteikumos bija noteikts, ka lietvedības kārtību administratīvo pārkāpumu lietās nosaka Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss.
2004.gada 1.februārī, pēc vairāku gadu garām debatēm parlamentā, stājās spēkā Administratīvā procesa likums. Tas kā tiesiskas valsts elements aizpildīja robu Latvijas tiesību sistēmā. Ar šo likumu tika sakārtots administratīvais process iestādē un tiesā. Bet lietvedība administratīvo pārkāpumu lietās iestādē, līdz izdota administratīva akta apstrīdēšanai, vēl joprojām notiek saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa IV sadaļu.
„Process — secīgu darbību kopums, kuras izdara, lai sasniegtu konkrētu rezultātu; kādas darbības realizācijas kārtība.”2
„Juridiskais process — ar procesuālām normām noregulēta valsts kompetento institūciju darbība, kas izpaužas vispārējo vai individuālo juridisko lēmumu sagatavošanā, pieņemšanā, dokumentālā nosti­prināšanā. Valsts varas darbības procedūra kļūst par pilnīgāko formu - juridisko procesu tad, kad to regulē vispārīgie noteikumi, tiesību normas.”3
Administratīvais process LPRPP KPB 3.nodaļā - ar Administratīva procesa likuma un Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa palīdzību regulēta noteikta kārtība, kādā:
1.LPRPP KPB 3.nodaļa realizē savas pilnvaras attiecībā uz personām, kuras tiek sauktas pie administratīvas atbildības.
2.pie administratīvas atbildības saukta persona kārto savas attiecības ar LPRPP KPB 3.nodaļu.
Šādās attiecībās vairāk vai mazāk tiek iesaistīti visi cilvēki.
Administratīvā procesa mērķis - nodrošināt demokrātiskas, tiesiskas valsts pamatprincipu, it sevišķi cilvēktiesību, ievērošanu konkrētās publiski tiesiskajās attiecībās starp valsti un privātpersonu; panākt neatkarīgas, objektīvas un kompetentas tiesu varas kontrolei izpildvaras darbības, kuras attiecas uz konkrētām publiski tiesiskajām attiecībām starp valsti un privātpersonu; nodrošināt tiesību normu tiesisku, precīzu un efektīvu piemērošanu publiski tiesiskajās attiecībās.1 No augstāk teiktā var izsecināt, ka ar administratīva procesa likuma ievešanu Latvijas tiesību sistēmā, attiecībās starp valsti un privātpersonu, indivīda tiesībām tika piešķirta īpaša uzmanība, ka arī tika noteikts, ka neatkarīga tiesa kontrolēs izpildvaras darbības, kuras attiecas uz konkrētām publiski tiesiskajām attiecībām starp valsti un privātpersonu. Tātad, ja administratīvajā procesā LPRPP KPB 3.nodaļā nepamatoti tiks aizskartas vai ierobežotas cilvēktiesības vai likumiskās intereses, personai ir tiesības griezties Administratīvājā tiesā.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −9,98 €
Work pack Nr. 1388016
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register