-
A/s "Parex banka" mārketinga raksturojums
Nr. | Chapter | Page. |
Darbā lietoto saīsinājumu saraksts | 3 | |
Anotācija | 4 | |
Аннотация | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Banku nozares Latvijā raksturojums | 8 |
2. | Uzņēmējdarbību reglamentējošie likumdošanas normatīvie akti | 13 |
3. | AS ,,Parex banka” darbības raksturojums | 17 |
3.1. | Uzņēmuma dibināšana un pamatdarbība | 17 |
3.2. | Bankas būtiskākie finanšu rādītāji un to dinamika | 18 |
3.3. | AS „Parex banka” daļa tirgū | 26 |
3.4. | Parex bankas SVID analīze | 33 |
4. | AS ,,Parex banka” mārketinga analīze | 37 |
4.1. | Bankas mārketinga darbības koncepcijas | 38 |
4.2. | Bankas produkti | 40 |
4.3. | AS ,,Parex banka” zīmols | 41 |
4.4. | Bankas produktu pozīciju nostiprināšana tirgū | 42 |
4.5. | Bankas mārketinga stratēģija | 44 |
4.6. | Jaunu Bankas produktu izstrāde | 49 |
4.7. | Bankas produkta cena | 50 |
4.8. | Bankas produktu virzīšana tirgū | 51 |
4.9. | Bankas produktu izplatīšanas vieta | 56 |
4.10. | Bankas pakalpojumu kvalitātes vadība | 57 |
4.11. | Bankas mārketinga kontrole | 60 |
Secinājumi | 63 | |
Priekšlikumi | 66 | |
Izmantotās literatūras, likumu, citu normatīvo dokumentu un informācijas avotu saraksts | 69 | |
Galvojums | 74 | |
Pielikumi | 75 |
IEVADS
Mārketings ir nozīmīga jebkura uzņēmuma pastāvēšanas un attīstības sastāvdaļa. Par mārketinga nozīmīgumu profesors Jānis Ēriks Niedrītis grāmatā „Mārketings” raksta: „Pēc savas būtības mārketings un jo īpaši komunikāciju mārketings ir uzņēmuma stratēģiskās vadīšanas visbūtiskākā sastāvdaļa” [38, 6.lpp.]. Mārketinga process ir bezgalīgi radošs un ideju ietilpīgs. Tas sevī ietver gan produktu plānošanu, izstrādi, ieviešanu un virzīšanu tirgū, gan produktu cenu veidošanu, reklāmas un citu mārketinga pasākumu organizēšanu, preču izplatīšanu un skar ne tikai produktu ražotāju, bet arī produkta lietotāju. Patērētāju vēlmju un vajadzību apmierināšana ir mārketinga procesa galvenais uzdevums. „Pazīstamais General Electric vadītājs Džeks Velčs (Jack Welch) saviem padotajiem ir teicis: „Uzņēmumi nevar garantēt darbu, to var tikai klienti!”” [26, 36.lpp.]. Šobrīd, saspringtas un biznesa attīstībai nelabvēlīgas ekonomiskās situācijas apstākļos, kuru pastiprina sīvā konkurence tirgū, veiksmīgs mārketings ir viens no vissvarīgākajiem un nozīmīgākajiem sekmīgas uzņēmuma darbības garantiem.
Kvalifikācijas darba mērķis: veikt AS „Parex banka” mārketinga darba analīzi.
Darba uzdevumi:
1. Sniegt banku nozares raksturojumu;
2. Raksturot banku darbību reglamentējošo tiesiski normatīvo bāzi;
3. Analizēt AS „Parex banka” darbības rādītājus;
4. Veikt AS „Parex banka” SVID analīzi;
5. Izstrādāt priekšlikumus Bankas mārketinga procesa uzlabošanai.
Kvalifikācijas darba izstrādāšanai tika pielietotas šādas metodes: statistiskā metode uzņēmuma gadu pārskatu analizēšanai; tirgus izpētes metode, izmantojot SVID analīzi; aprakstošā metode, analizējot un salīdzinot mārketinga teoriju ar Bankā pielietotajiem paņēmieniem un izmantotajām metodēm mārketinga pasākumu kompleksa darbības nodrošināšanai; mārketinga pētījumu metode kvalitatīvas informācijas par tirgu iegūšanai, t.sk., informācijas vākšana ar interneta palīdzību; praktiskās pētījumu metodes - novērošana un apsekojums (informācijas iegūšana, izmantojot e-pastu, personiskas intervijas); tabulas un grafiskās attēlošanas metodes.
Pētījuma priekšmets: AS „Parex banka”.
Pētījumu objekts un laika periods: AS „Parex banka” mārketinga attīstība laikaposmā no 2005.gada līdz 2007.gadam.
Darba teorētiskā bāze: Praude V. un Beļčikovs J. „Mārketings”, Niedrītis J.Ē. „Mārketings”, Kotlers F. „Mārketinga pamati”, Kotlers F. „Kotlers par mārketingu”, Kaparkalēja D. „Tirgzinības pamati”, Rurāne M. „Finanšu menedžments”, Rurāne M. „Uzņēmuma finansu vadība” un Lībermanis G. „Tirgus, cenas, konkurence”, kā arī mācību materiālu komplekta pielikums „Vai Jūs vēlaties zināt vairāk?” kursam „Uzņēmuma darbības analīze un plānošana”. Laikraksts „Latvijas Avīze” un „Dienas Bizness”. Interneta vietnes: www.innovation.lv, AS „Parex banka”, Latvijas bankas un Latvijas komercbanku asociācijas mājaslapas. Uzņēmējdarbību reglamentējošo likumdošanas normatīvo aktu teorētiskā bāze – interneta vietne www.likumi.lv. Teorētiskās bāzes izpētes rezultāti darba autorei ļauj veikt AS „Parex banka” mārketinga kompleksa darbības nodrošināšanā izmantoto metožu, veidu un pasākumu pielietojamības izvērtēšanu un analīzi.
…
Diplomdarbā veikta uzņēmuma mārketinga analīze, vienlaikus raksturojot banku nozari, uzņēmējdarbību reglamentējošo tiesiski normatīvo bāzi, analizējot bankas finanšu rādītājus 4 gadu šķērsgriezumā, kā arī veicot plašu uzņēmuma SVID analīzi. Darbs recenzijā novērtēts ar atzīmi 9, tajā neatklājot nekādus būtiskus trūkumus vai nepilnības.
- A/s "Parex banka" mārketinga raksturojums
- Mārketinga plāns
- Mārketinga plāns SIA "Briga plus" žurnāla "Sakaru Pasaule" virzīšanai tirgū
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mārketinga plāns
Term Papers for university48
-
Mārketinga plāns SIA "Briga plus" žurnāla "Sakaru Pasaule" virzīšanai tirgū
Term Papers for university50
Evaluated! -
Mārketinga komunikāciju sistēma uzņēmumā
Term Papers for university46
Evaluated! -
A/S "Parex banka" kredītpolitika
Term Papers for university71
-
Mārketinga plāns "Bayer CropScience" produkcijai
Term Papers for university57
Evaluated!