Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:588416
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.06.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 28 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācijas    3
  Ievads    6
1.  Autoskolas „Imanta” iekšējās vides analīze    8
1.1.  Autoskolas „Imanta” darbības vispārējs raksturojums    8
1.2.  Autoskolas „Imanta” finansiālās darbības analīze 2007.-2009.gadā    14
1.2.1.  Dinamikas jeb horizontālā bilances analīze    16
1.2.2.  Struktūras jeb vertikālā bilances analīze    23
1.2.3.  Finanšu koeficientu aprēķins un analīze    30
2.  Autoskolas „Imanta” ārējās vides analīze    49
2.1.  Konkurences analīze Daugavpils tirgū    50
2.2.  Autoskolas „Imanta” klientu analīze    58
3.  Autoskolas „Imanta” stratēģiskā analīze    67
3.1.  Autoskolas „Imanta” SWOT analīze    67
3.2.  Autoskolas „Imanta” stratēģiskās pozīcijas novērtējums    58
  Secinājumi un priekšlikumi    77
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    82
Extract

Secinājumi un priekšlikumi

Secinājumi:
1. Uzņēmuma iekšējā vide nodrošina uzņēmuma iekšējo darbību jeb vispārējo funkcionēšanu, tā satur vadīšanas mehānismu un uzņēmuma darbības procesus. Šo vidi katrs uzņēmums var veidot pats atbilstoši savai darbības jomai. Iekšējās vides faktorus ir iespējams mainīt.
2. Autoskola „Imanta” tika atvērta, ievērojot Ministru kabineta noteikumus Nr.131, kas izdoti Rīgā 2005.gada 15.februārī, saucas „Noteikumi par prasībām mācību iestādēm un speciālistiem, kas sagatavo transportlīdzekļu vadītājus, un transportlīdzekļu vadītāju sagatavošanas programmām”.
3. Autoskolai „Imanta” ir šāda misija: jauno transportlīdzekļu vadītāju sagatavošana drošai ceļu satiksmes dalībai, izmantojot kvalitatīvu teorijas un praktisko iemaņu pasniegšanas tehnoloģiju.
4. Autoskolā šobrīd strādā 4 pasniedzēji, no kuriem viens ir valdes priekssēdētjs jeb direktors, un 14 instruktori, viens no kuriem ir valdes loceklis. Vēl autoskolā strāda grāmatvedis un lietvedis.
5. Autoskolas klases atrodas Daugavpilī (2), Ilūkstē, Krāslavā, Rēzeknē, Preiļos, kā arī drīzumā tiks atvērta mācību klase Viļānos.
6. 2009. gadā autoskolas „Imanta” mācību klasēs kopumā tika iereģistrēti 355 apmācāmie. 2010. gada 4 mēnešos autoskolā „Imanta” tika iereģistrēti 89 apmācamie. Jāpiebislt, ka apmācāmo skaits pēc no 2008.gada beigām ir sācis kļūt arvien mazāk, ko ietekmēja iedzīvotāju pirktspējas samazināšanās. Vienā mācību grupā vidēji mācās 8-12 autoskolas klienti.
7. Autoskolas horizontālās un vertikālās analīzes veikšanas procesā 2009.gadā tiek konstatēta bilances lieluma samazinājuma dinamika, kā arī tās atsevišķu pantu izmaiņas.
8. Apkopojot saimnieciskos līdzekļus 2009.gada laikā, var secināt, ka uzņēmums ir samazinājis ilgtermiņa ieguldījumus (-8%).
9. Apgrozāmo līdzekļu pieaugums (+94%) galvenokārt ir uz debitoru parādu rēķina. Ļoti krasi palielinājās debitori, tāpēc arī palielinājās apgrozāmie līdzekļi. Debitoru parādu pieaugums ir negatīva tendence, jo to rezultātā pazeminās līdzekļu daudzums apgrozībā.
10. Naudas līdzekļu samazinājums liecina par uzņēmuma likviditātes pazemināšanos. Gadu no gada palielinās nesadalītā peļņa bilancē pasīvos, kas liek secināt par to, ka uzņēmums spēj strādāt bez ilgtermiņa kredītu izmantošanas.
11. Likviditātes kopējais koeficients katru gadu paaugstinās, kas rāda, ka uzņēmumam nav problēmu dzēst īstermiņa saistības.
12. Apgrozāmo līdzekļu pārsvars pār īstermiņa saistībām ir vairāk nekā divas reizes, kas ir nevēlams, jo tas liecina par neracionālu kapitāla struktūru. Tas varētu liecināt par to, ka apgrozāmajos līdzekļos ir ieguldīts pārāk daudz finansu līzdekļu.
13. Likviditātes starpseguma koeficients ir pietiekošā līmenī, tādā gadījumā uzņēmums reāli spēj segt īstermiņa saistības.
14. Absolūtās likviditātes koeficients uzņēmumā ir ļoti zems. Tas saistīts ar apstākli, ka uzņēmums visus brīvos naudas līzdekļus izmanto īstermiņa parādu dzēšanā.
15. Saistību un maksātspējas rādītāji ir normas robežās. Tas rakstro diezgan stabilu finansiālo stāvokli.
16. Rentabilitātes līmenis gan ir zems. Tas saistās ar to, ka peļņa ir samazinājusies uz tā rēķina, ka ir kritušās autoskolas piedāvājuma cenas, kā arī samazinājās iedzīvotāju maksātspeja un arī potenciālo klientu skaits. Taču nodokļi ir kļuvuši augstāki.
17. Jāsaka gan, ka autoskolas ieņēmumi ne vienmēr atbilst konkrētajā periodā sedzamajiem maksājumiem. Taču autoskola šo situāciju ļoti veiksmīgi risina ar kredītlīnijas un overdrafta kombināciju.
18. Uzņēmuma ārējā vide satur tos visus ārējos spekus un organizācijas, ar kurām uzņēmums sastopas savā ikdienā. Ārējās vides faktorus uzņēmums nespēj pilnībā kontrolēt vai arī nespēj kontrolēt vispār.
19. Viens no būtiskākajiem ārējās vides faktoriem ir konkurence, kas ir ļoti svarīga autoksolas darbībā.
20. M.Porters ir formulējis piecus galvenos konkurences spēkus, kas pastāv katrā nozarē: konkurences raksturs jeb intensitāte nozarē, jaunienācēju draudi, piegādātāju spēks, pircēju spēks un aizstājpreču parādīšanās draudi. Uz atuoksolu „Imperija” attiecas konkurences intensitāte nozarē, jaunienācēju draudi un pircēju spēks. Visspēcīgāk autoskolas darbību spēj ietekmēt pašreizējie konkurenti un pircēju spēks.
21. Lai noteiktu autoskolas „Imanta” konkurētspēju Daugavpils autoskolu tirgū, tika veikta konkurentu analīze, ka galvenos konkurentus izvēloties sekojošas autoskolas Daugavpilī: „Aivan”, „Viktoria”, „Sports un Tehnika”, „Vikingi” un „Autoprieks”. Visām šīm autoskolām ir mācību klases, kas atrodas Daugavpils centrā.

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register