-
Bērna psiholoģiskā gatavība skolai
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 7 | |
1. | Bērna gatavība skolai - tās skaidrojums pedagoģiski psihaloģiskājā literatūrā | 10 |
1.1. | Pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums | 10 |
1.2. | Pirmsskolas skolotāja loma bērna sagatavošanā skolai | 26 |
2. | Psiholoģiskās gatavības skolai saturs | 34 |
2.1. | Gatavība intelektuālajā sfērā | 38 |
2.2. | Psihomotorikas attīstība | 43 |
2.3. | Personības gatavība | 44 |
2.4. | Gatavība emocionālajā un gribas sfērā | 46 |
3. | Pirmsskolas izglītības ietādes sagatavošanas grupas bērnu gatavības skolai noteikšana | 51 |
3.1. | Metodoloģiskais pamatojums | 51 |
3.2. | Praktiskais pētījums un rezultātu apkopojums | 52 |
3.3. | Ieteikumi pirmsskolas skolotājiem un vecākiem bērnu sagatavošanā skolai | 85 |
Secinājumi | 87 | |
Izmantotie literatūras un informācijas avoti | 89 | |
Pielikumi | 92 |
Pirmsskolas izglītības iestāde rada bērnam spēju darboties sabiedrībā, paplašinot savus priekšstatus par apkārtējo pasauli, mācīties būt patstāvīgam, jo tas viņu sagatavo skolai. Tomēr jāņem vērā arī tas, ka pašreizējā situācijā izglītības iestāde pati raksta iestādes attīstības un izglītības programmu, kuru apstiprina Izglītības un zinātnes ministrija. Pirmsskolas izglītības programmu apgūst bērni līdz septiņu gadu vecumam. Laiks, ko bērns pavada pirmsskolas izglītības iestādē, ir svarīgs posms viņa dzīvē. Tiek attīstītas bērna intereses par apkārtējās dzīves parādībām, sensoriskās uztveres spējas, paplašinās bērna interešu loks, audzinot veidojas gribas un motivācijas virzība (Golubina V. ,2007,14). Tā kā gatavība dzīvei kopumā veidojas ģimenē, bērnudārzā, skolā, tad īpaši vēlējos iedziļināties zinātniskajā literatūrā, izpētīt pamatkritērijus, kurus es kā pirmsskolas skolotāja, izmantojot savu pieredzi, varētu veiksmīgāk sagatavot pirmsskolas iestādes audzēkņus pārejai uz skolu.
Darba mērķis: Izzināt bērna psiholoģiskās gatavības skolai saturu.
Pētījuma objekts: Bērnu sagatavošana skolai.
Pētījuma priekšmets: 6-7 gadu vecu bērnu gatavība skolai.
Pētījuma hipotēze: Bērnu gatavība skolai ir optimāla, ja bērnam ir:
Mācību motivācija;
Noteikts izziņas sfēras līmenis;
Sasniegts gribas sfēras attīstības noteikts līmenis;
Psihomotorikas attīstības noteikts līmenis;
Personības gatavības noteikts līmenis un izveidojies „ES” tēls.
Pētījuma uzdevumi:
Teorētiski analizēt pedagoģiski psiholoģisko literatūru par bērna gatavību skolai;
Veikt praktisku pētījumu par bērnu gatavību skolai;
Izstrādāt ieteikumus vecākiem un pedagogiem bērnu sagatavošanai skolai.
Darbā izmantotās metodes:
1.Teorētiskā – literatūras analīze;
2.Empīriskā – bērnu individuālā izpēte, iegūto rezultātu apkopošana, analīze un bērnu gatavības skolai novērtēšana.
Pētījuma bāze: Cēsu pilsētas pirmsskolas izglītības iestādes sagatavošanas grupa (20 bērni, 6-7 gadi).
1. Bērna gatavība skolai - tās skaidrojums pedagoģiski psihaloģiskājā literatūrā
Bērna sagatavošana skolai šodien ir aktuāla. Latvijā pašreiz ir radīti apstākļi dažādām iespējām pirmsskolas vecuma bērna izglītošanā. Par to, lai bērns būtu sagatavots skolai, atbild ģimene un pirmsskolas izglītības iestāde. Pirmsskolas izglītības programma nodrošina izglītojamā sagatavošanu pamatizglītības ieguvei, aptverot - individualitātes veidošanos, garīgo, fizisko un sociālo attīstību, iniciatīvas, zinātkāres, patstāvības un radošās darbības attīstību, veselības nostiprināšanu, psiholoģisko sagatavošanu pamatizglītības ieguves uzsākšanai, valsts valodas lietošanas pamatiemaņu apguvi. Pirmsskolas izglītības programmu apgūst bērni līdz 7 gadu vecumam.…
Bērna sagatavošana skolai šodien ir aktuāla. Latvijā pašreiz ir radīti apstākļi dažādām iespējām pirmsskolas vecuma bērna izglītošanā. Par to, lai bērns būtu sagatavots skolai, atbild ģimene un pirmsskolas izglītības iestāde. Pirmsskolas izglītības programma nodrošina izglītojamā sagatavošanu pamatizglītības ieguvei, aptverot - individualitātes veidošanos, garīgo, fizisko un sociālo attīstību, iniciatīvas, zinātkāres, patstāvības un radošās darbības attīstību, veselības nostiprināšanu, psiholoģisko sagatavošanu pamatizglītības ieguves uzsākšanai, valsts valodas lietošanas pamatiemaņu apguvi. Pirmsskolas izglītības programmu apgūst bērni līdz 7 gadu vecumam. Saturs Ievads 5 1. Bērna gatavība skolai - tās skaidrojums pedagoģiski psihaloģiskājā literatūrā 8 1.1. Pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums 8 1.2. Pirmsskolas skolotāja loma bērna sagatavošanā skolai 23 2. Psiholoģiskās gatavības skolai saturs 30 2.1. Gatavība intelektuālajā sfērā 34 2.2. Psihomotorikas attīstība 38 2.3. Personības gatavība 40 2.4. Gatavība emocionālajā un gribas sfērā 41 3. Pirmsskolas izglītības ietādes sagatavošanas grupas bērnu gatavības skolai noteikšana 46 3.1.Metodoloģiskais pamatojums 46 3.2. Praktiskais pētījums un rezultātu apkopojums 46 3.3. Ieteikumi pirmsskolas skolotājiem un vecākiem bērnu sagatavošanā skolai 77 Secinājumi 79 Izmantotie literatūras un informācijas avoti 81 Pielikumi 84
- Bērna psiholoģiskā gatavība skolai
- Bērnu vajadzības kā intelektuālās attīstības virzītājs
- Trauksmainības izpausmes jaunākā skolas vecuma bērniem
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Bērna pašnovērtēšanās
Term Papers for university35
-
Rokdarbu iespējas bērna sensorikas attīstībā 3 – 4 gadus veciem bērniem
Term Papers for university80
Evaluated! -
Bērnu emocionālā sagatavotība skolai un emocionālie faktori, kas iespaido mācīšanos
Term Papers for university46
-
Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība bērna uzvedības prasmju veidošanā
Term Papers for university109
Evaluated! -
Vecākā pirmsskolas vecuma bērna radošo spēju attīstības pedagoģiskie noteikumi sižeta-lomu rotaļā
Term Papers for university70