Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
21,48
You save:
3,44 (16%)
Discounted price*:
18,04
Purchase
Add to Wish List
ID number:852809
Author:
Evaluation:
Published: 19.01.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 25 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IE­VADS   
I.  TE­ORĒ­TIS­KĀ DA­ĻA – LI­TE­RA­TŪ­RAS AVO­TU AP­SKATS   
1.1.  Ses­tā – sep­tī­tā dzī­ves ga­da at­tīs­tī­bas rak­stu­ro­jums   
1.1.1.  Fi­zi­olo­ģis­kais   
1.1.2.  Psiho­lo­ģis­kais   
1.1.3.  Pe­da­go­ģis­kais   
1.1.4.  Ses­tā, sep­tī­tā ga­da krī­ze un kā to pār­va­rēt   
1.2.  Bēr­na emo­ci­onā­lā at­tīs­tī­ba   
1.3.  Kā­pēc bēr­nam ro­das emo­ci­onā­lie pār­dzī­vo­ju­mi do­do­ties uz sko­lu   
1.4.  Sa­skar­sme – emo­ci­onā­lās lab­klā­jī­bas pa­mats   
1.5.  Iden­ti­tā­tes vei­do­ša­nās ve­cā­ka­jā pirms­sko­las ve­cu­mā   
II.  DAR­BA PRAK­TIS­KĀS IZ­STRĀ­DES   
2.1.  Pē­tī­ju­ma or­ga­ni­zā­ci­jas un me­to­žu rak­stu­ro­jums   
2.2.  Pē­tī­ju­ma re­zul­tā­tu ap­ko­po­jums un ana­lī­ze   
  SE­CI­NĀ­JU­MI   
  RE­KO­MEN­DĀ­CI­JAS UN PRIEKŠ­LI­KU­MI   
  LI­TE­RA­TŪ­RAS SA­RAKSTS   
Extract

SESTĀ – SEPTĪTĀ DZĪVES GADA ATTĪSTĪBAS RAKSTUROJUMS
1.1.1. Fizioloģiskais
Sešu- septiņu gadu vecumā bērns pieņemas svarā vidēji par 3,5-4 kg, izaug vidēji 10 cm. Smadzeņu svars ir apmēram 90% no pieauguša cilvēka smadzeņu svara. Lielo smadzeņu garozā palielinās nosacīto nervu sakaru ātrums un noturība, attīstās garozas bremzēšanas funkcija. Bērna smadzenes šajā vecumā ir spējīgas uztvert un pārstrādāt samērā sarežģītu informāciju un ir piemērotas jaunam darbības veidam-apmācībai.
Šajā vecumā bērni labi attīstīti fiziski. Bērna kustības kļūst daudz koordinētākas un precīzākas. Līdztekus pamatkustībām attīstās arī delnu un pirkstu sīkās muskulatūras kustības. Paaugstinās nervu sistēmas vispārējā noturība un darba spējas. Sarežģītākas un daudzveidīgākas kļūst bērna attiecības ar pieaugušajiem un citiem bērniem. Noturīgākas veidojas pašorganizēšanās un paškontroles spējas. Bērns grupē materiālu pēc būtības, daudzkārt atkārto to, kas jāiegaumē. Vēl samērā neattīstīts ir mugurkauls, tas jāsaudzē no izliekumiem, jāseko bērna stājai un pozai.
1.1.2. Psiholoģiskais
Uzmanība nepietiekami noturīga. Uzmanības loks šaurs, vienlaikus spēj koncentrēties uz vienu- diviem objektiem. Izzinošā darbība iegūst daudz sarežģītākas formas. Uztvere kļūst mērķtiecīgāka. Attīstās novērošanas spējas. Septītā dzīves gada beigās ir izveidojušās sensoriskās spējas: precīzs acumērs, māka ar skatu novērtēt proporcijas, attīstīta fonemātiskā un muzikālā dzirde. Bērns var atšķir un atdarināt melodijas virzību-augšup, lejup, uz vienas skaņas, skaņas atšķirību pēc augstuma un ilguma, tembra maiņu dziedājumā un dzejoļu lasījumā.
Attīstās patvaļīgā iegaumēšana un atkārtošana. Dominē mehāniskā atmiņa uz vairākkārtējas atkārtošanas pamata. Ātri, labi un noturīgi atceras to, kas ir interesants, kas atstājis spēcīgu iespaidu. Palielinās atcerēšanās materiālais apjoms. (2.)
Ievērojami izmainās domāšana un valoda. Bērna valoda tuvinās pieaugušā valodai. Bērnam kļūst iespējama valodas skaņu analīze. Viņš prot izdalīt vārdā skaņas, noteikt to secību. Attīstās māka sakarīgi, sīki un pareizā secībā pastāstīt par dažādiem notikumiem. Raksturīga uzskatāmi tēlainā domāšana. Runai pamatā ir aprakstošs raksturs, taču parādās paskaidrojošā runas attīstība. Pārsvaru pār monoloģisko ņem dialoģiskā runa, kas ievērojami attīstās. Interesanta un svarīga runas īpatnība – sešgadīgajiem bērniem ir tā saucamā egocentriskā runa. Šī runa ir vērsta pašam uz sevi, vēršanās pašam pie sevis. Bērns bieži neprot domāt pie sevis, bet dara to skaļi. Egocentriska runa ir arī savas darbības pašapzināšanās, līdzeklis, ar kura palīdzību bērns vada, regulē un plāno savu darbību. Šī runa neizzūd, bet pakāpeniski pārvēršas par iekšējo runu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −41,65 €
Work pack Nr. 1119679
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Bērnu emocionālā sagatavotība skolai un emocionālie faktori, kas iespaido mācīšanos”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/852809

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register