Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:610411
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 38 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    6
1.  TIRGUS IZPĒTES NOZĪME UZŅĒMUMA DARBĪBAS VEICINĀŠANAI    8
2.  BRUĢA RAŽOTNES RAKSTUROJUMS    23
2.1.  Uzņēmuma iekšējā un ārējā vide    24
2.2.  Uzņēmuma misija, vīzija, mērķi    32
2.3.  Bruģa ražotnes konkurētspējas izvērtējums    35
2.4.  Bruģa ražotnes tirgus pozīcijas nostiprināšanas iespējas    43
2.5.  Pasākumi bruģa ražotnes darbības pilnveidošanai    61
3.  METOŽU KOMPLEKSS BRUĢA TIRGUS IZPĒTEI UN SITUĀCIJAS ANALĪZE    66
3.1.  Būvniecības nozares tempi un apjoms    66
3.2.  Būvmateriālu ražošanas apjomi    84
3.3.  Konkurences intensitāte nozarē    99
3.4.  Būvniecībai atvēlētie līdzekļi valsts un pašvaldības budžetā 2008. - 2014. gadam    113
3.5.  Makrovides faktoru ietekme    116
3.6.  Bruģa pašizmaksa    117
3.7.  Bruģa tirgus izpētes metodes un analīzes kopsavilkums    120
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    125
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    128
Extract

Visās ekonomiskās attīstības stadijās galvenais tautsaimniecības posms ir uzņēmums. Tieši uzņēmumā notiek produkcijas ražošana un pakalpojumu sniegšana patērētājiem, veidojas tieša saikne starp uzņēmuma darbiniekiem un ražošanas līdzekļiem un patērētājiem. Uzņēmums ir patstāvīgs saimniekošanas subjekts, kas ir dibināts produkcijas ražošanai, darba veikšanai un pakalpojumu sniegšanai ar mērķi apmierināt sabiedrības vajadzības un iegūt peļņu[16;21].
Būvniecības komercsabiedrību darbā bija liela konkurence, kas līdz šim neļāva kāpt būvniecības darba cenām. Toties ļoti pieauga būvmateriālu cenas, kas sadārdzināja būvizmaksas. Būvmateriālu cenas auga- visiem preču veidiem un visos veikalos. Pēdējos gados pieaugums bijis īpaši krass. Visstraujāk cenas cēlušās metāla izstrādājumiem, un to nosacīja metāla pieprasījums pasaulē. Līdz ar to dārgākas kļuva dažādas iekārtas, būvmateriāli un konstrukcijas, kas satur metālu.
Zemākas cenas var atļauties vietējie ražotāji, jo viņu transporta izmaksas ir mazākas. Visu nosaka resursu cenas paaugstinājums, un šī tendence vērojama visā pasaulē-vairāk jāmaksā par elektroenerģiju, strauji kāpj degvielas cena, jo kļuvusi dārgāka nafta. Transporta izmaksas vien ir palielinājušās par 15-20%. Būvmateriālu cenas ietekmējušas arī eiro svārstības. Iepriekšējos gados eiro pieaugums ir bijis objektīvs faktors, kas noteica izmaksu palielināšanos, straujš cenu pieaugums nenotika bargās konkurences dēļ. Būvmateriālu cenu pieaugums ir loģisks turpinājums Latvijai, kas aizvien ciešāk saistās pasaules preču, pakalpojumu, naudas un darbaspēka apritē.
Būvniecības produkcijas apjoms un tirgus struktūra ir atkarīga no tautsaimniecības attīstības. Ja ekonomiskā situācija valstī pasliktinās, nekavējoties samazinās mājokļu būvniecība, tai seko komerciālo, ražošanas un infrastruktūras objektu būvniecības samazinājums. Savukārt, ekonomiskajai situācijai uzlabojoties, pirmās būvniecības aktivitātes ir jūtamas komerciālos uzņēmumos, tad ražošanas uzņēmumos un vienlaicīgi valsts un pašvaldību finansētās infrastruktūras objektos un, palielinoties ienākumiem, sāk paplašināties arī mājokļu būvniecība. Šāda attīstības secība ir konstatēta Eiropas Savienības valstīs un citur pasaulē.
Pētījuma teorētiskā bāzē galvenās avotu grupas ir dažādu autoru - Beļčikovs J., Blaits Dž., Caune J., Dzedons A., Forands I., Pētersons L., Praude V. - grāmatas par uzņēmējdarbību, mārketingu, menedžmentu, tirdzniecības plānošanu, stratēģisko vadīšanu, biznesa vadības tehnoloģiju, ražošanu, tika izmantoti uzņēmuma dati, raksti no avīzēm un žurnāliem, kā arī dati un raksti, kas tika iegūti no CSP un interneta resursiem.
Temata aktualitāti nosaka fakts, ka bruģa ražošanas uzņēmuma attīstībai un pilnveidei ir nepieciešams izzināt tirgus attīstības tendences, lai tad, kad atsāksies aktīva būvniecība, bruģakmens ražotne varēs strādāt ar pilnu jaudu.
Maģistra darba novitāte saistīta ar jaunās ekonomiskās situācijas apzināšanu Latvijā, kad būvniecības tempi ir mazinājušies un līdz ar to pieprasījums pēc bruģa arī ir sarucis. Šajā darbā autore izstrādās kritēriju kompleksu bruģa tirgus izpētei. Par pētījuma objektu autore ir izvēlējusies bruģa ražošanas tirgus situāciju, bet par pētījuma priekšmetu - bruģa tirgus izpētes kritēriju kompleksa izstrādi.
Maģistra darba mērķis - teorētiski izzinot tirgus izpētes nozīmīgumu un praktiski analizējot būvmateriālu ražotni, izstrādāt kritēriju kompleksu bruģa ražotnes tirgus situācijas izpētei. Mērķa sasniegšanai izvirzīti šādi uzdevumi:
Izzināt tirgus izpētes nozīmi uzņēmuma darbības veicināšanai;
Raksturot bruģa ražotnes darbību, par piemēru ņemot Zzz bruģa ražotni;
Izstrādāt kritērijus bruģa tirgus izpētei un analizēt šī brīža situāciju bruģa tirgū.
Autore darbā izmantojusi šādas pētījuma metodes:
1. Vispār zinātnisko pētījumu metodes: Aprakstošā metode, lai veiktu kādas parādības vai objekta sīku, detalizētu izpēti, kā arī izmantotu esošās zinātniskās atziņas un teorijas; Analīzes metode, lai sadalītu pētījuma objektu atsevišķās sastāvdaļās un analizētu katru atsevišķi; Sintēzes metodi, lai savienotu atsevišķus pētījuma objekta elementus vienotā sistēmā un pētītu to kopsakarības; Loģiski konstruktīvo metodi, lai veiktās analīzes rezultātā sniegtu savus secinājumus.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register