Term Papers
Technologies
Computers, Consumer Electronics
Cenu politikas lomas izpēte uzņēmuma pozicionēšanā datort...-
Cenu politikas lomas izpēte uzņēmuma pozicionēšanā datortirdzniecības tirgū Latgalē
Term Papers70 Computers, Consumer Electronics, Marketing, Advertising
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 4 | |
1. | CENAS VEIDOŠANAS TEORETISKIE PAMATI UN ĪPATNĪBAS TO PIELIETOŠANĀ DATORTIRDZNIECĪBAS UZŅĒMUMOS | 7 |
1.1. | IT (informatīvās tehnoloģijas) produkts, cena un tās ietekmējošo faktoru analīze | 7 |
1.1.1. | Cenas definīcija | 7 |
1.1.2. | Cenu veidošanas iekšējie ietekmējošie faktori | 10 |
1.1.3. | Cenas un pieprasījuma elastības noteikšana | 13 |
1.1.4. | Valsts cenu regulācija un to veidošanas ārējie ietekmējošie faktori | 17 |
1.2. | Cenu politikas mērķi, metodes, stratēģija un taktika | 20 |
1.2.1. | Cenu veidošanas mērķu un metožu analīze | 20 |
1.2.2. | Cenu noteikšanas īpatnības dažādu tipu tirgos | 28 |
1.2.3. | Cenu veidošanās oligopola tirgus apstākļos | 31 |
1.2.4. | Cenu veidošanas stratēģijas | 35 |
1.2.5. | Taktiskas cenu politikas pasākumi | 37 |
1.2.5.1. | Cenu diferencēšana un atlaides | 37 |
1.2.5.2. | Maksājumu noteikumi starpniekiem un klientiem | 39 |
2. | CENU POLITIKAS ATŠĶIRĪBU IZPĒTE UN TĀS ATTĪSTĪBAS PAMATU IZSTRĀDĀŠANA LATGALES IT UZŅĒMUMOS | 41 |
2.1. | Latgales IT tirgus pieprāsijuma analīze | 41 |
2.2. | Latgales IT tirgus struktūra | 52 |
2.3. | Cenu politikas realizēšana Latgales IT uzņēmumos un tās trūkumu atklāšana | 61 |
3. | PIEDĀVĀJUMU IZSTRĀDĀŠANA UN REALIZĀCIJA CENU POLITIKAS UZLABOŠANAI LATGALES DATORTIRDZNIECĪBAS UZŅĒMUMOS | 67 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 76 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI | 81 |
Informācijas tehnoloģiju (IT) industrijai Latvijā ir duāla loma – tā ir viens no nozīmīgākajiem Latvijas importa produktiem, taču tai arī jāveicina valsts kopējā ekonomiskā izaugsme, nodrošinot mūsdienīgus IT risinājumus citu industriju attīstībai. Informācijas tehnoloģijām un telekomunikācijām (IT&T) nozarei ir neliels īpatsvars Latvijas IKP, tomēr nozarei ir liels attīstības potenciāls.
Neskatoties uz straujo informācijas tehnoloģiju (IT) nozares attīstību valstī, informāciju tehnoloģiju izmantotāju skaits iedzīvotāju vidū (44% no ekonomiski aktīvajiem iedzīvotājiem – Latvijas Interneta asociācijas (LIA) dati) tomēr ir mazs. Pēc kopējiem rādītājiem Latvija šobrīd atpaliek no citām ES dalībvalstīm informācijas un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanas ziņā.
Tomēr informācijas tehnoloģiju potenciāls Latvijā, īpaši Latgales reģionā vēl netiek pilnībā izmantots. Īpaši valsts pārvaldēs, jo IT attīstība sekmēs operatīvu valsts pārvaldes darbu un lēmumu pieņemšanu. Kvalitatīva informācijas apstrāde uzlabos pakalpojumu sniegšanas ātrumu un precizitāti. Ar informācijas sistēmu starpniecību tiks nodrošināta iespēja saņemt pakalpojumus vienā vietā. Valsts iepirkumu jomā informācijas tehnoloģijas spēs nodrošināt atklātāku pasūtījumu un piedāvājumu preču un pakalpojumu tirgu, kas ļaus uzņēmējiem vienlīdzīgi konkurēt savā starpā, līdz ar to - piedāvāt kvalitatīvākus, lētākus un pieejamākus pakalpojumus.
Daudzu uzņēmumu vadītāji uzskata, ka cenu veidošana ir pavisam vienkārša un nevelta tai vajadzīgo uzmanību. Uzņēmumu vadītājiem vai to padotajiem nav pieredzes un saprašanas, kā noteikt preces vai pakalpojuma pārdošanas cenu. Cenu politikas pamatotība lielā mērā ir atkarīga no cenu veidošanas pārvaldes formām. Nelielos uzņēmumos cenas var noteikt pati vadība, lielos uzņēmumos parasti cenu nosaka speciālisti, augstākā vadība nosaka tikai galvenos mērķus. Cenu veidošanas mehānisms uzņēmumā ir viens no svarīgākajiem lēmumiem, kas saistīts ar uzņēmuma izdzīvošanu konkurences apstākļos, cena ir viens no svarīgākajiem elementiem, kas nosaka pārdevumu tirgū un uzņēmuma rentabilitāti. Nepareizi noteikta cena var radīt firmai nevajadzīgus finansiālus zaudējumus, kas lielā mērā nosaka firmas tālāko eksistenci.…
Maģistra darba tēma: Cenu politikas lomas izpēte uzņēmuma pozicionēšanā datortirdzniecības tirgū Latgalē. Zinātniskais darbs sastāv no trijām daļām, kurās iekļauti cenas veidošanas teorija un tās pielietošana datortirdzniecības uzņēmumos, Latgales datortirdzniecības uzņēmumu cenu politikas realizēšana un atšķirību izpēte, piedāvājumu izstrāde un realizēšana cenu politikas realizēšanai, secinājumi un priekšlikumi. Zinātniskais darbs izstrādāts ar mērķi izvērtēt cenu politikas lomu uzņēmuma pozicionēšanā datortirdzniecības tirgū. Cenu politikas lomas izpēte ir ļoti svarīga jebkuram uzņēmumam, no tās ir atkarīgs uzņēmuma izaugsme un attīstība, kā arī iespēja iegūt lielāku peļņu. Izpētīts pieprasijums uz datortehniku Latgales tirgū, kā cenu politika praktiski tiek realizēta Latgales datortirdzniecības uzņēmumos, atklāti pozitīvi momenti un trūkumi, kā arī izvirzīti priekšlikumi efektīvai cenu politikai. Veicot iepriekš minēto pētijumu, autore ir izmantojusi ekonomiskās analīzes, kā arī statistiskās analīzes metodes, tādus kā datu salīdzināšana, grupēšana un daudzfaktoru regresijas apreķināšana. Secinājumi un priekšlikumi, kas ir veikti darbā, palīdzēs uzņēmuma vadībai veikt efektīvāku cenu politikas realizēšanu, novērtējot ietekmējošo faktoru ietekmes nozīmīgumu.
-
Bezpapīru birojs un uzņēmuma automatizācija
Term Papers89 Computers, Consumer Electronics, Record Keeping
-
Cenu politikas lomas izpēte uzņēmuma pozicionēšanā datortirdzniecības tirgū Latgalē
Term Papers70 Computers, Consumer Electronics, Marketing, Advertising
- Reklāmas līdzekļu izmantošanas analīze nekustamo īpašumu uzņēmumā SIA BaltHaus
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Uzņēmuma "PVS un Co.Riga" preču cenu noteikšanas vērtējums
Term Papers for university45
Evaluated! -
Mēbeļu ražošanas un tirdzniecības uzņēmuma mārketinga vides raksturojums un ieteikumi darbības uzlabošanai
Term Papers for university66
-
Tirgus izpēte un mārketinga iespēju noteikšana uzņēmumā
Term Papers for university43
-
Uzņēmuma konkurētspējas paaugstināšanas projekts SIA "Colliers international"
Term Papers for university45
Evaluated! -
Uzņēmuma „X” darbības pilnveidošana
Term Papers for university95
Evaluated!