Secinājumi un priekšlikumi
Pētījuma gaitā darba autore izstrādāja šādus secinājumus:
1. Motivēti darbinieki ir garants labam darba sniegumam, ieguldot darbinieku motivācijas paaugstināšanā, uzņemums var cerēt uz apgrozījuma pieaugumu. Izpētot uzņēmuma dokumentus, darba autore secina, uz šodienu motivācijas plāns nav izstrādāts.
2. Saskarsme ir sarežģīts process, kurā katra iesaistītā puse, piemēram, vadītājs ar darbinieku, klients ar personālu domā un rīkojas tikai viņam raksturīgi, atbilstīgi situācijas izpratnei. Aptaujāto darbinieku (25) vērtējums par pašreizējo komunikāciju darbinieks un vadītājs ir vērtējams negatīvi, jo lielākā daļa darbinieku (20) atzinuši, ka darbavietā nenotiek sapulces, kurās sniedz informāciju par plānotajām aktivitātēm, jaunumiem, darba kvalitāti.
3. Uzņēmumā nav vienotas nostājas par virzību uz kopēju mērķi, darbinieki (16) savas idejas realizē paši, bez vadītājas ziņas. Kā liecina anketēšanas rezultāti darbinieki netiek iesaistīti efektivitātes paaugstināšanā.
4. Kā intervijā atzina „Pasēdnīca” vadītāja, uzņēmumam nav apzinātas darbinieku vājās un stiprās puses. Nav veikta darbinieku darba procesu mērīšana, analīze, kontrole. Veicot kontroli ir iespējams novērst kļūdas jau sākuma stadijā.
5. Darbinieku efektivitātei šķērslis uz šodienu ir darbinieku apmācības trūkums, to intervijā atzina „Pasēdnīca” vadītāja.
6. Intervijā sniegtās atbildes apliecina, ka vadītājai trūkst zināšanas par efektivitātes metožu lietošanu, atzina „Pasēdnīca” vadītāja.…