.
Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:177861
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.12.2024.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 26 units
References: Used
Time period viewed: 2021 - 2025 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    5
1.  LASĪTPRASMES APGUVES VEICINĀŠANA PIRMSSKOLĀ    7
1.1.  Lasītprasmes teorētiskais raksturojums    7
  Jēdziens lasītprasme šī brīža zinātniskajā telpā kļuvis ļoti mainīgs un plašs. Tā interpretācija atbilstoši pētāmās problēmas būtībai ir daudzšķautņaina, tādējādi arī pati lasītprasmes attīstība kļuvusi daudz sarežģītāka, plašāka un pats process paredz daudzveidīgāku skatījumu uz tā būtību.    7
1.2.  Lasītprasmes pieejas    10
1.3.  Vecumposmu īpatnības lasītprasmes apguves procesā    11
1.4.  Digitālo resursu apkopojums lasītprasmes apguvei pirmsskolā    13
  ”Aktīvo” digitālo līdzekļu izmantošana būtiski maina mācīšanās procesu, bērniem šādi darboties ir daudz interesantāk un patīkamāk, līdz ar to interese mācīties ir lielāka. Mūsdienās ir daudz dažādu drošu tīmekļa vietņu, kurās bērni var mācīties pirmsskolas izglītības iestādē, kā arī vecāki tās var ieslēgt mājās, tomēr ir svarīgi šo laiku uzņemt, lai pavadītais laiks pie ekrāna nebūtu pārāk ilgs. Arī “pasīvo” digitālo līdzekļu izmantošana būtiski maina mācību procesu pirmsskolas izglītības iestādē, jo bērnam ir interesanti mācīties atbilstošo tēmu un redzēt attēlus, ja nav iespējams apskatīt reālas lietas, jo bērns labāk var saprast redzot, ne tikai dzirdot. Tāpat arī dažādus video materiālus un/ vai mācību īsfilmas bērniem patīk vērot un pēc tam tās arī atstāstīt.    14
  Arvien vairāk pierādījumu liecina, ka, neraugoties uz bažām par tehnoloģiju ietekmi uz uzmanību un socializāciju, kvalitatīvu digitālo resursu jēgpilna izmantošana ir būtiska, lai sagatavotu bērnus ilglaicīgiem akadēmiskiem panākumiem. Piemēram, digitālo resursu jēgpilna izmantošana deva ievērojami lielāku labumu svarīgiem rakstītprasmes un lasītprasmes rezultātiem maziem bērniem salīdzinājumā ar tradicionālo resursu izmantošanu (Integrating Digital Resources in Early Learning Contexts, 2019).    14
  Bērni ikdienā ir pazīstami ar dažādiem digitālajiem resursiem, kā telefons, planšetdators, dators u.c., tikai tas, kā šos gadžetus bērni ikdienā izmanto, ir atkarīgs no vecākiem. Visbiežāk bērni mājās šajos gadžetos spēlē spēles vai skatās nenozīmīgus video, kas nav pamācoši un neveicina izaugsmi. Savukārt pirmsskolas izglītības iestādē digitālie resursi tiek izmantoti pilnvērtīgi mācību sataura apguvei, kā arī pedagogs bērniem var dot dažādas interaktīvas spēles, taču tās būs par mācību vielu un pamācošas, pedagogs mācību dienu saplāno tā, lai šis laiks – virtuālais un realitāte - būtu sabalansēts.    15
  Latvijā ir pieejami vairāki digitālie resursi, kas palīdz pirmsskolas bērniem apgūt lasītprasmi. Šeit ir daži no nozīmīgākajiem resursiem un platformām:    15
  Digitālie resursi piedāvā daudzveidīgas iespējas pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes attīstīšanai un apguvei. Ar interaktīviem un personalizētiem mācību materiāliem var padarīt mācīšanās procesu aizraujošu un efektīvu. Tomēr ir svarīgi nodrošināt līdzsvaru un izvēlēties kvalitatīvus resursus, lai maksimāli izmantotu to potenciālu izglītības attīstībā.    16
2.  PĒTIJUMS PAR DIGITĀLO RESURSU IZMANTOŠANU LASĪTPRASMES APGUVEI PIRMSSKOLĀ    16
2.1.  Pētījumā izmantotās metodes    16
2.2.  Pētījuma gaita, iegūto datu analīze    18
2.2.1.  Pirmsskolas pedagogu aptaujas rezultātu analīze    18
2.2.2.  Vecāku aptaujas rezultātu analīze    22
2.2.3.  Intervijas ar pirmsskolas skolotājiem analīze    26
2.2.4.  Metodiskā daļa    29
  SECINĀJUMI    33
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    34
  PIELIKUMI    39
Extract

Mūsdienu tehnoloģiju laikmets piedāvā arvien plašākas iespējas izglītības jomā, tostarp arī pirmsskolas izglītībā. Digitālo resursu integrācija mācību procesā kļūst par arvien svarīgāku aspektu, kas var veicināt bērnu lasītprasmes apguvi un padziļināt viņu interesi par lasīšanu jau agrā vecumā. Šī pētījuma mērķis ir izpētīt digitālo resursu izmantošanas iespējas un efektivitāti lasītprasmes apguvē pirmsskolā, kā arī noteikt, kā dažādi digitālie līdzekļi var veicināt bērnu attīstību un mācību sasniegumus.
Digitālo resursu daudzveidība, sākot no interaktīvām grāmatām un izglītojošām spēlēm līdz pat e-mācību platformām un aplikācijām, piedāvā jaunus un inovatīvus veidus, kā iesaistīt bērnus mācību procesā. Tomēr ir būtiski izprast, kā šie resursi tiek izmantoti pirmsskolas izglītības iestādēs un kāda ir to ietekme uz bērnu lasītprasmes attīstību. Digitālā pratība ir būtiska prasme, lai bērni iemācītos gūt panākumus. Tā kā gan darba vietā, gan ikdienas dzīvē arvien pieaug paļaušanās uz tehnoloģijām, pirmsskolas vecuma bērniem ir svarīgāk nekā jebkad agrāk efektīvi izmantot tehnoloģijas (Digitālā pratība: tehnoloģiju aktivitātes pirmsskolas vecuma bērniem, 2024).

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −15,47 €
Work pack Nr. 1404859
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register

We use cookies. By continuing to use this site, you agree to the terms of use of cookies. Find out more.