Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:870629
 
Evaluation:
Published: 27.11.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 48 units
References: Used
Time period viewed: 20th century (1900 A.D. to 1999 A.D.
2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācijas    3
  Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts    6
  Ievads    7
1.  E-izglītības vides apraksts    10
1.1.  Ar e-izglītību saistītā terminoloģija un jēdzieni    10
1.2.  E-studiju vide    12
1.3.  E-studiju priekšrocības un trūkumi    15
1.4.  Kvalitāte un standarti e-studiju vidē    17
1.5.  E-studijās pielietoto tehnoloģiju apskats    19
2.  Studentu struktūra un e-studiju piedāvājuma analīze    22
2.1.  Latvijas studentu skaita dinamika un struktūra    22
2.2.  E-studiju iespējas Latvijā    25
3.  ES un LR likumdošanas analīze    32
3.1.  S konteksts    32
3.2.  LR likumdošanas normas    33
4.  E-studijās pielietoto LMS / LCMS sistēmu apskats    43
4.1.  Komerciālās LMS    43
4.2.  Atvērtā pirmkoda (Open source) LMS    48
5.  Aptaujas rezultāti un analīze    52
6.  Intervijas ar ekspertiem    58
6.1.  Intervija ar Juri Birznieku    58
6.2.  Intervija ar Sarmu Cakuli    62
6.2.  Ekspertu viedokļu apkopojums    65
  Secinājumi un priekšlikumi    66
  Izmantotā literatūra un avotu saraksts    69
Extract

Bakalaura darba tēma – „E-augstskolas projekta realizācijas iespējas Latvijā” un tas izstrādāts, lai apkopotu un izpētītu informāciju, kas saistīta ar jaunas e-augstskolas projekta realizācijas iespējām Latvijā, kā arī izstrādāts šāda projekta aktualitātes pamatojums.
Darbs sastāv no sešām daļām – vienas teorētiskās un piecām praktiskajām daļām, kas veidotas darbā izvirzīto uzdevumu realizēšanai. Teorētiskā daļas sniedz ar e-studijām saistīto jēdzienu skaidrojumus, e-studiju priekšrocību un trūkumu apkopojumu, vides raksturojumu, informāciju par pielietojamajām tehnoloģijām un standartizācijas principiem. Praktiskās daļas ietver Latvijas studentu skaita un struktūras analīzi un esošā
e-studiju piedāvājuma apskatu, ar augstāko izglītību saistīto Eiropas Savienības un Latvijas Republikas likumdošanas aktu izpēti, dažādu mācību procesa vadības sistēmu salīdzinājumu, veiktās aptaujas rezultātus un intervijas ar ekspertiem.
Veicot darbā izvirzītos uzdevumus, autors secina, ka, balstoties uz studējošo skaita, struktūras un aptaujas datu apkopojumu un analīzi, Latvijā ir labvēlīga vide e-augstskolu projektu realizēšanai un jomas attīstībai, taču šobrīd Latvijas Republikas likumdošanas aktos eksistē dažādas normas, kas vai nu kavē vai liedz e-augstskolas projekta realizāciju.
Šo bakalaura darbu var izmantot tālākiem sabiedriskās domas pētījumiem par
e-studijām, kā arī jaunas e-augstskolas projekta izstrādei un realizācijai. Ievads
Izglītībai ir būtiska nozīme sabiedrības attīstībā. Kā vēsta Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādātās un Ministru kabineta pastiprinātās Mūžizglītības politikas pamatnostādnes 2007.–2013.gadam, tad izglītības sistēmas attīstības jomā valsts ilgtermiņa mērķis ir virzība uz zināšanām balstītu sabiedrību, kuras kultūras, sociālo un ekonomisko izaugsmi nosaka iedzīvotāju augsts intelektuālais līmenis [6., 7]. Šajā dokumentā ir uzsvērts mūžizglītības procesa nozīme tālākajā izglītības sistēmas attīstībā. Būtisks mūžizglītības sekmējošs faktors ir izglītības pieejamība, neatkarīgi no sociālā stāvokļa un atrašanās vietas. Izglītības pieejamības veicinošs līdzeklis ir sabiedrības nodrošināšana ar kvalitatīvu, uz mūsdienu IT balstītu tālmācību jeb e-studijām, jo tā nodrošina iespēju iegūt zināšanas jebkurā vietā un jebkurā laikā.
Nozīmīga loma e-studiju attīstībai Eiropā ir bijusi EK izrādītajai iniciatīvai deviņdesmito gadu beigās līdz pat šai dienai. ES valstu Lisabonas sanāksmē 2000. gada 24. martā tika izstrādāts un pieņemts dokuments – „e-Learning - Designing tomorrow's education'' Communication from the Commision”. Tajā tiek apgalvots, ka konkurētspēju pasaulē iespējams veicināt tikai caur e-studiju plašu ieviešanu globālā līmenī, izvirzot uzdevumus šī mērķa sasniegšanai:
Nodrošināt informāciju un komunikāciju tehnoloģiju pieejamību visiem, kas mācās.
Apmācīt cilvēkus šo tehnoloģiju lietošanai mācību vajadzībām.
Nodrošināt kvalitatīvu multimediju produktu un pakalpojumu pieejamību Eiropā.
Veicināt visu iesaistīto aktīvu sadarbību šo mērķu sasniegšanā …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register