Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:484527
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 28 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Efektīvas skolas un tās vadīšanas raksturojums izglītības vadības un pārvaldes literatūrā    4
  Efektīvas skolas darbības kritēriji un to ietekme uz mācību procesu    12
  Efektīvas skolas priekšnosacījumu pētījums izglītības iestādē    21
  Secinājumi    27
  Literatūras saraksts    30
Extract

Pēc iestāšanās Eiropas Savienībā arī Latvijai, kā visās citās pasaules valstīs jādomā par sakārtotu izglītības sistēmu. Izglītības kvalitāte būs tā, kas ietekmēs cilvēkus mūsdienu mainīgā sabiedrībā. Izglītības kvalitāte ir būtisks nosacījums valsts sekmīgai attīstībai un konkurētspējai.
Ne tikai citur pasaulē, bet arī Latvijā liela uzmanība tiek pievērsta izglītības novērtēšanai, kas sastāv no pašnovērtēšanas un novērtēšanas (ārējie eksperti). Veiksmīgas novērtēšanas pamatā ir skolas vadības kompetence un viss skolas pedagoģiskais kolektīvs, kas vadās pēc vienoti izstrādātiem kritērijiem skolas darbības izvērtēšanai. To pamatā ir demokrātisks vadības stils, dialogs ar skolotājiem un sabiedrību, to iesaistīšana dažādu jautājumu risināšanā, visbeidzot skolas kolektīva un sabiedrības iesaistīšana skolas darbības novērtēšanā.
Izglītības iestādes viena no galvenajām lomām ir veidot apstākļus, lai personība veidotos izglītota, kulturāla, brīva, fiziski vesela, ar izvēles tiesībām pašrealizēties. Par to atbildīgi ir skolas vadītājs un pedagogi, kas virza un attīsta skolēnu izziņas procesu.
Mūsdienu skolu sistēma piedāvā daudz un dažādas iespējas padziļināti apgūt gan eksaktos, gan humanitāros mācību priekšmetus. Vecākiem un bērniem ir lielas iespējas izvēlēties skolu. Uzskatu, ka galvenais ir lai skola būtu atvērta, ar bērnam draudzīgu vidi. Valsts pamatizglītības standartos ir rakstīts: „Mācību vide, kas ļauj sajust un noticēt tam, ka viņi paši var izdarīt daudz; labvēlīga un optimistiska gaisotne stundās, kas rada drošības un aizsargātības izjūtu un sniedz iespējas katram bez bažām mēģināt, kļūdīties, mācīties no savām un citu kļūdām – tie visi ir nozīmīgi priekšnosacījumi veiksmīgām mācībām, skolēnu saskarsmes kultūras un vērtībuzskatu attīstībai”[22;8]. Izvēlētais temats aktuāls, jo ikvienam izglītības iestādes vadītājam ir jāzina un jāizprot efektīvas vadības un efektīvas skolas kritēriji un to ietekmi uz skolas darba kvalitāti. Ne katra skola ir efektīva un atvērta, bet katra var kļūt par tādu.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register