Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Ekstrēmu uzdevumu risināšanas elemetārās metodes

     

    Term Papers56 Math

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:142130
 
Evaluation:
Published: 04.06.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    4
1.  UZDEVUMI NO [KZZ]    6
1.1.  Kvadrātfunkcija    6
1.2.  Kubiska funkcija    16
1.3.  Nevienādība A > G    23
1.4.  Vērtību kopas lietošana    35
1.5.  Ekstrēma definīcijas izmantošana    36
1.6.  Pārējie    39
2.  SAKĀRTOJUMA NEVIENĀDĪBA    42
2.1.  Sakārtojuma nevienādības definīcija    42
2.2.  Sekas no sakārtojuma nevienādības    42
2.3.  Piemēri    42
3.  HEIGENSA UZDEVUMS    49
3.1.  Heigensa uzdevuma vispārīgais gadījums    49
3.2.  Piemēri    49
  NOBEIGUMS    52
  Literatūra    53
  Pielikums    54
Extract

IEVADS
Ekstrēmu uzdevumi ir īpaši pievilcīgs uzdevumu tips, kas neatstāj vienaldzīgu nevienu kaut cik saprātīgu un matemātiski izglītotu cilvēku. Ekstrēmu uzdevumi saista un ir noderīgi ar savu „praktiskumu”. Parasti mēs cenšamies panākt, lai gala rezultāts mūsu iespēju robežās, vismaz tā, kā to saprotam, būtu optimāls. Jau sirmā senatnē cilvēku prātus ir nodarbinājuši dažādi uzdevumi, kam jāmeklē vislielākā vai vismazākā, t. i., ekstremālā, kāda lieluma vērtība. Piemēram, Eiklīds savos slavenajos "Elementos" (apt. 325. g. p. m. ē.) aplūkoja uzdevumu par paralelograma ar vislielāko laukumu izgriešanu no dotā trijstūra. Cik zināms, tas ir vissenākais publicētais ekstrēmu uzdevums.
Ekstrēmu uzdevumus var aplūkot no dažādiem aspektiem, piemēram, vēsturiskā, pedagoģiskā, lietišķā, var skatīt pēc to sarežģītības, risināšanas metodēm, piemērotības olimpiādēm, var aplūkot tematiski u.tml.
Savā darbā es aplūkoju ekstrēmu uzdevumus no mācību līdzekļa [KZZ]. Tajā patstāvīgai risināšanai piedāvāto ekstrēmu uzdevumu kārtas numuri ir 160. - 233., t. i., 74 ekstrēmu uzdevumi.
Galvenais darba mērķis ir atrisināt šos uzdevumus ar elementārām metodēm, kuras ir daudz atbilstošākas skolēnu zināšanu līmenim.
Uzdevumi ir sadalīti pa grupām pēc risināšanas metodes. Protams, var gadīties, ka kādu uzdevumu var atrisināt ar vairākām metodēm. Tādā gadījumā attiecīgā vietā ir dota norāde. Kā pirmā metode ir ņemta Kvadrātfunkcijas izmantošana, kas arī ir vislabāk pazīstamā skolā. Otrā metode ir Kubiskās funkcijas izmantošana, bet trešā ir klasiskā nevienādība starp vidējo aritmētisko un vidējo ģeometrisko, kas saīsināti apzīmēta kā A > G. Tieši ar šo metodi ir atrisināts lielākais uzdevumu daudzums – apmēram 41%. Otro vietu ieņem kvadrātfunkcija. Informācija par uzdevumu skaitu, kurus var atrisināt ar aplūkotajām metodēm, apkopota diagrammā.
Pielikumā ir doti visu uzdevumu formulējumi, kā arī norāde uz attiecīgo nodaļu, kur vajadzības gadījumā var gūt papildu informāciju par uzdevuma risināšanu elementārā veidā. Katram uzdevumam pēdējā kolonnā ir norādīta funkcija vai metode, ar kuras palīdzību uzdevumu var atrisināt.
Plašu materiālu par ekstrēmu uzdevumu risināšanas elementārām metodēm ir izstrādājis A. Cibulis [С1, С2, С3].

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −24,97 €
Work pack Nr. 1229991
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register