Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Firmas produkta pieprasītā daudzuma un pieprasījuma izmaiņu vadīšana

     Evaluated!

    Term Papers75 Economics

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:252544
 
Author:
Evaluation:
Published: 05.06.2002.
Language: Latvian
Level: Academic
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Saturs    1
  Anotācija    2
  Анотация    3
  Annotation    4
  Apzīmējumi un saīsinājumi    6
1.  Operāciju pētīšana un modeļu veidošanas principi    12
1.1.  Prognozēšana    12
1.2.  Modelēšanas pamatprincipi    17
2.  Tirgus apstākļi    20
2.1.  Firmas darbība.    22
2.2.  Cenas noteikšana    25
2.2.1.  Cenas un apjoma noteikšana pie resursu ierobežojuma variants 1    27
2.2.2.  Cenas un apjoma noteikšana variants 2    27
2.2.3.  Cenas un apjoma noteikšana variants 3    27
2.2.3.1  Cenas un apjoma noteikšana variants 1A    27
2.2.3.2  Pašizmaksa noteikšanas variants 1B    28
2.2.4.  Ražošanas cenas un apjoma noteikšana variants 3    28
2.3.  Cik liels ir tirgus    28
2.4.  Kādi veida tirgi eksistē    29
3.  Monopolistiskā konkurence    31
3.1.  Monopolistiskās konkurences definīcija    31
3.2.  Apjoma un cenas noteikšana īsā termiņā notiek līdzīgi kā monopolfirmas apstākļos    32
3.3.  Apjoma un cenas noteikšana ilgā termiņā    32
3.4.  Monopolistiskās konkurences trūkumi    33
4.  Ne cenu konkurence monopolistiskās konkurences tirgos    34
4.1.  Produkta diferenciācija: reālā un šķietamā noteiktā laika momentā un produkta uzlabošana laika gaitā    34
4.2.  Reklāma    35
4.3.  Pareto neefektīvs John Nash līdzsvars reklāmu stratēģiju bimatricu spēlē    37
4.4.  Monopolistiskās konkurences firmas ražošanas apjoma noteikšana    41
4.5.  Produkta diferenciācija    42
5.  Firmas Izturēšanās    45
5.1.  Firmas mērķi    45
5.2.  Izmaksas    46
6.  Peļņa    50
6.1.  Kompensējošā un funkcionālā peļņas teorija    52
6.2.  Pārākuma un monopolista peļņa    52
6.3.  Tehnoloģiskā un jaunievedumu teorija par peļņu    54
6.4.  Firmas peļņas sociālā vērtība    55
7.  Cenu diskriminācija    56
7.1.  Pirmās pakāpes cenu diskriminācija    57
7.2.  Otrās pakāpes cenu diskriminācija    58
7.3.  Trešās pakāpes cenu diskriminācija    59
8.  Elastība un pieprasījums    59
8.1.  Izdevumi reklāmai    61
8.2.  Mārketinga darbības ietekme    64
8.3.  Reklāmas sociālā vērtība    67
9.  Optimizācijas uzdevumu risināšana    69
9.1.  Pirmais uzdevums    69
9.2.  Otrais uzdevums    70
9.3.  Trešais uzdevums    72
9.4.  Ceturtais uzdevums    80
10.  Priekšlikumi un ieteikumi un secinājumi    84
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    85
  Pielikums1    1
  Pielikums2    3
Extract

Tirgus ekonomikas apstākļos lielākā daļa uzņēmumu atrodas monopolistiskās konkurences tirgus vidē. Tas nozīmē, ka firma veicot sava produkta diferenciāciju, rēķinās ar savas produkcijas pieprasījumu. Peļņas maksimizācija paredz noteikt gan produkta daudzumu ko piedāvās tirgū, gan produkta cenu. Lai atrastu šos rādītājus, jāatrisina nelineārs optimizācijas uzdevums. Kā zināms, nelineāri optimizācijas uzdevumi sagādā grūtības. Tomēr, izmantojot Microsoft Excel Solver, izdodas atrisināt neliela mēroga nelineārus optimizācijas uzdevumus.
Diemžēl, Microsoft Excel Solver nespēja atrisināt uzdevumu, kurā tika ietverti vairāki ražošanas – pārdošanas cikli. Izmantojot Microsoft Excel Solver palīdzību var rēķināt šāda veida uzdevumus "pa daļām", par katru ciklu atsevišķi. Tomēr tas nedod pilnu ainu, jo zūd kompleksā pieeja problēmas izpētē. Pārnest uz nākošo ciklu izdevās tikai vienu nosacījumu. Izmantojot Microsoft Excel Solver, jāzina, apmēram kādu vērtību sagaidīt; tā var ātrāk atrast kļūdu, kas var būt gan nosacījumos, gan tāpēc, ka Microsoft Excel Solver pats ir ieciklojies.
Uzdevumos, kurus centos risināt, ir uzdoti vairāki alternatīvi varianti naudas patēriņam, lai pietuvinātu šos uzdevumus reālai situācijai. Tomēr visi aprēķini ir teorētiski, un dažbrīd to iespējamie atrisinājumi neatbilst reālai situācijai. Kā spilgtāko piemēru var minēt, to, ka uzņēmums ražo nelielu produkcijas daudzumu un gūst maksimālu ienesīgumu. Radīt reālistiskāku modeli nozīmē pievienot nosacījumus, piemēram, nosacījumu par ražošanas kapacitātes palielināšanu.
Realitātei neatbilst arī pieņēmums ka firmas rīcībā ir precīza informācija par to, kas notiek ārpus firmas. Līdz ar to taišņu un līkņu atbilstība reālai dzīvei ir nosacīta. Šķiet reālistiski, ka ar statistiskiem novērojumiem un ekonometrijas metodēm var novērtēt tikai kādu līknes vai taisnes fragmentu.
Neskatoties uz minētiem trūkumiem, šāda veida pētījumi palīdz uzņēmuma vadībai lēmumu pieņemšanā, ļauj noteikt, kādas darbības ir jādara un kurš būtu vislabākais ceļš, lai uzņēmums gūtu maksimāli iespējamo peļņu. Pastiprinoties konkurencei firmu starpā, vadītāji, kas savu lēmumu pieņemšanā balstās uz situāciju informatīvo analīzi ar matemātisko modeļu un datoru aprēķinu palīdzību, gūst priekšroku salīdzinot ar tiem, kas to nedara.
Izstrādāto modeli viegli pielāgot un mainīt atkarībā no situācijas izmaiņām. Piemēram, var mainīt nosacījumus un meklēt jaunu risinājumu savu mērķu sasniegšanai. Var izvairīties no zaudējumiem, ja iepriekš netika precīzi noteikts mērķis un veids, kā to sasniegt. Tā palielinās firmas nākotnes izredzes.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1198010
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register