Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:964106
 
Evaluation:
Published: 16.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 39 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  ĢIMENES UN PIRMSSKOLAS IESTĀDES    1
  SADARBĪBAS VEICINĀŠANA    1
  Bakalaura darbs    1
  Daugavpils 2005    1
  Saturs    2
  IEVADS    3
1.1.  Ģimenes un pirmsskolas izglītības iestādes mijiedarbības problēmas aktualitāte    5
1.2.  Pirmsskolas vecuma bērnu vecāku pedagoģiskās izglītošanas teorētiskie pamati    10
1.2.1.  Ģimenes un pirmsskolas izglītības iestādes mijiedarbības organizācija    10
1.2.2.  Diferencētā pieeja darbā ar vecākiem    13
1.2.3.  Audzinātāju un pedagogu darba virzība ar vecākiem pirmsskolas iestādē    17
2.1.  Darba ar vecākiem formas un metodes    21
2.1.1.  Pārrunas ar vecākiem    23
2.1.2.  Ģimeņu apmeklēšana    24
2.1.3.  Uzskates līdzekļi    25
2.1.4.  Vecāku sanāksmes    28
2.1.5.  Lietišķās spēles    29
2.1.6.  Jautājumu un atbilžu vakari    30
2.1.7.  Tikšanās pie “apaļā galda”    30
2.1.8.  Konsultācijas    31
2.1.9.  Atvērto durvju dienas    31
2.1.10.  Svētki un tematiskie pasākumi    32
2.1.11.  Vecāku iesaitīšana pirmsskolas iestādes pedagoģiskajā procesā    32
3.1.  Projekts - pirmsskolas izglītības iestādes darbs bērnu vecāku pedagoģiskajā izglītošanā    34
3.2.  Darbs ar ģimenēm, kurās ir bērni invalīdi    46
3.3.  Pirmsskolas izglītības iestādes darbs ar daudzbērnu ģimenēm    50
3.4.  Eksperimentālo pētījumu analīze darba ar vecākiem faktoru diferenciācijā    53
  SECINĀJUMI    56
  LITERATŪRAS SARAKSTS    57
Extract

Ar pirmsskolas iestādēm uzkrāta zināma pieredze sadarbībā ar vecākiem ar mērķi paaugstināt bērnu tikumiskās, darba, garīgās, fiziskās audzināšanas un attīstības efektivitāti. Bērnudārzu audzinātāji, metodisti un pedagogi pastāvīgi pilnveido šī darba formas un saturu, cenšoties panākt saskaņu starp audzinošo iedarbību uz bērnu pirmsskolas iestādē un ģimenē, nodrošināt personības vispusīgu attīstību.
Problēmas aktualitāte ir tā, ka bērnudārzs – pirmais sociālais institūts, pirmā audzinošā iestāde ārpus ģimenes, ar kuru iesaistās kontaktā vecāki un kur sākas viņu sistemātiska pedagoģiskā izglītošana. No vecāku un pedagogu kopējā darba ir atkarīga bērna tālākā attīstība. Un tieši no pirmsskolas iestādes darba kvalitātes, un tieši metodistu un pedagogu, ir atkarīgs vecāku pedagoģiskās kultūras līmenis, un, sekojoši, arī ģimeniskās bērnu audzināšanas līmenis. Lai būt par īstu pirmsskolas audzināšanas metožu un līdzekļu propagandistu, bērnudārzam savā darbā jābūt par paraugu šādā audzināšanā. Tikai esot šādam nosacījumam vecāki ar uzticību attieksies pret audzinātāju un pedagogu rekomendācijām, labprāt nodibinās ar tiem kontaktus.
Audzinātājiem nepārtraukti jāpaaugstina prasības pret sevi, savām pedagoģiskajām zināšanām un prasmēm, savu attieksmi pret bērniem un vecākiem.
Lai cik nopietni netiktu izdomātas bērnu audzināšanas formas pirmsskolas iestādē, lai cik augsta nebūtu pirmsskolas iestādes darbinieku kvalifikācija, nav iespējams sasniegt noteikto mērķi bez pastāvīgas un aktīvas vecāku piedalīšanās bērnu audzināšanas procesā. Bērna personības vispusīga harmoniska attīstība pieprasa vienotību, visas audzinoši – izglītojošās sistēmas iedarbības starp vecākiem un bērniem saskaņu. Ģimenes lomu šādas saskaņas radīšanā ir grūti pārvērtēt, jo ģimenei kā pirmajam socializācijas institūtam ir izšķirošā ietekme uz bērna personības pamatīpašību attīstību, uz viņa tikumiski pozitīvā potenciāla izveidi. Tieši ģimenē bērni saņem pirmās tikumības stundas, veidojas viņu raksturs; ģimenē tiek ielikti izejas, dzīves pozīcijas. Tāpēc ir ļoti svarīgi, lai pirmsskolas iestāžu darba pamatsastāvdaļa būtu pedagoģisko zināšanu propaganda vecāku vidū. Tas ir nepieciešams tam, lai iznīcinātu kļūdas, kas tiek pieļautas no vecāku puses ģimeniskajā audzināšanā: daudzi jaunie vecāki nenovērtē bērnu fiziskās audzināšanas nozīmi, dažiem ir grūtības psiholoģiskajā pieejā bērniem, citi nepievērš pietiekamu uzmanību darba audzināšanai. Bieži vien atvērtas paliek problēmas, kas rodas maznodrošinātās, daudzbērnu, nepilnās, aizbildņu ģimenēs.
Lai ģimenē radītu labvēlīgus apstākļus bērnu audzināšanai, nepieļautu kļūdas ģimeniskajā audzināšanā vecākiem nepieciešams, vispirms, apgūt noteiktu psiholoģisku zināšanu pilnu apjomu, pedagoģiskās darbības praktiskās iemaņas un prasmes.…

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register