Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Iedzīvotāju ienākumu nodokļu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu piemērošana Latvijā

     

    Term Papers87 Economics, Business

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:907814
 
Evaluation:
Published: 11.08.2020.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 68 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Nodokļu politikas vispārējs raksturojums    7
1.1.  Nodokļunozīme, tās funkcijas un galvenie pamatprincipi    7
1.2.  Nodokļu klasifikācija un to sadalījums tiešajos un netiešajos nodokļos    15
1.3.  Nodokļu administrēšana    22
2.  IIN vispārējs raksturojums    27
2.1.  Ienākuma nodokļu raksturojums    27
2.2.  Vispārēja informācija par IIN Latvijā    28
2.3.  Iedzīvotāju ienākumu nodokļu atvieglojumi    33
2.4.  IIN ieņēmumi un to iekmējošie faktori    36
2.5.  Progresīvais IIN un tās likmes – priekšlikumi budžeta palielināšanai    41
2.6.  IIN ES valstīs. IIN salīdzinājums Baltijas valstīs    45
3.  VSAOI vispārējs raksturojums    51
3.1.  VSAOI Latvijā    51
3.2.  Valsts pensiju apdrošināšana    56
3.3.  Veselības apdrošināšana    61
3.4.  VSAOI ietekme uz budžeta ieņēmumiem    63
3.5.  VSAOI salīdzinājums Baltijas valstīs    66
4.  Darba samaksas aprēķināšana    71
4.1.  Darba samaksas aprēķināšana, bez apgādājamiem    71
4.2.  Darba samaksas aprēķināšana, ar apgādājamiem    78
  Secinājumi    80
  Priekšlikumi    82
  Izmantotā literatūra un avoti    83
Extract

SECINĀJUMI
Apkopojot iegūto un izpētīto informāciju, darba autore nonākusi pie sekojošiem secinājumiem:
1. No 2018. gada tika ieviesta nodokļu reforma, kur galvenie aspekti bija darbaspēka nodokļu maiņa (izmaiņas IIN un VSAOI, kā arī solidaritātes principa ieviešana), uzņēmuma ienākuma nodokļa reforma, nodokļu administrēšanas pilnveidošana, ēnu ekonomikas apkarošanas pasākumi, kompensējošie pasākumi.
2. Nodokļu procentlikmju palielināšana ne vienmēr sekmē nodokļu ieņēmumu palielināšanos. Laffera likne parāda, ka valdība var palielināt likmes, lai palielinātu nodokļu ieņēmumus, bet tomēr būs kāds lūzuma punkts (vai maksimālais punkts), pēc kura, turpinot palielināt nodokļa likmes, nodokļu ieņēmumi samazināsies.
3. Pārsvarā pasaulē tiek ievērots vertikāls taisnīguma princips, kas nozīmē ka fiziskās personas ar lielākiem ieņēmumiem maksā lielāku nodokli, izmantojot progresīvo nodokļa likmi. Latvijas ienākumu nodoklis ilgus gadus darbojās pēc horizontālās taisnīguma principa, kur ienākums tika aplikts ar nodokli proporcionāli, piemērojot visiem vienoto likmi.
4. Latvija ir viena no Baltijas valstīm, kurā 2018. gadā ir ieviests progresīvais IIN (no 20% līdz 31,4%). Pēc darba autores aprēķiniem, lielākā ienākumu daļa (vairāk par 90%) būs aplikta ar samazināto nodokļu likmi, tas ir ar 20%. Ar 23% būs aplikts ap septiņiem procentiem no darba ņēmējiem, ar 31,4% būs aplikts mazāk kā viens procents. Salīdzinot, Igaunijā un Lietuvā ar nodokli visi ienākumi tiek aplikti vienādā mērā. Lietuvā iedzīvotāju ienākuma nodoklis 2018. gadā sastāda 15%, kas ir viens no zemākiem. Igaunijā tas sastāda 20%.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −8,98 €
Work pack Nr. 1380294
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register