-
Inovāciju ieviešana uzņēmumā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Inovāciju jēdziens un vēsture. Inovāciju ietekme uz ekonomiku | 4 |
1.1. | Inovāciju jēdziena un vēstures apskats | 4 |
1.2. | Inovāciju ietekme uz ekonomiskajām norisēm | 8 |
1.3. | Inovatīvās darbības ieviešana Latvijā | 9 |
2. | Inovāciju ieviešanas nepieciešamības izvērtēšana uzņēmumā | 21 |
3. | Inovāciju dzīvescikls | 26 |
3.1. | Inovatīvā risinājuma novērtēšanas nepieciešamība un kārtība | 27 |
3.2. | Salīdzināšanas metodes piemērošanas nepieciešamības un būtības noteikšana inovācijas procesā | 30 |
4. | Mārketinga pasākumu inovācijas produkta vai tehnoloģijas ieviešanai tirgū apskats | 33 |
5. | Pētījuma izstrāde, tā rezultātu apkopošana un analīze | 38 |
5.1. | Pētījuma izstrādes nepieciešamības noteikšana un tā būtība | 38 |
5.2. | Pētījuma rezultātu apkopošana un analīze | 41 |
Secinājumi un priekšlikumi | 53 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 55 |
Darba autore uzskata, ka inovācijām ir liela ietekme uz ekonomiskajām norisēm jebkurā valstī un arī jebkurā komercdarbības nozarē un jomā. Inovācijām ir būtiska ietekme uz konkurences attīstību un būtību.
Konkurētspējīgas ekonomikas veidošanai ir nepieciešamas visa veida inovācijas dažādos ekonomikas sektoros, pie tam inovācijām var būt dažāda izcelsme:
izgudrojums, kas radīts zinātnes procesa rezultātā ir svarīgs ceļš uz inovācijām. Zinātnes jeb pētniecības sektors ir nozīmīgākais ieguldījums inovāciju attīstībā, radot tehnoloģiju idejas, un nepārtraukti atjaunojot tehniskās prasmes un zināšanas;
ideju pārņemšana no cita biznesa sektora, adaptējot un pielietojot savā ražošanas procesā vai tirgū;
jaunu, vēl neatklātu tirgus nišu meklēšana ir vēl viens inovāciju virzītājs.[12]
Inovatīvā darbība ir komplekss process, kas atkarīgs no daudziem faktoriem. No ekonomikas attīstības viedokļa, valdības inovāciju politika ir horizontāla politika.
Nacionālo inovācijas sistēmu var skatīt kā uzņēmējdarbības sektora, izglītības iestāžu, zinātniski pētniecisko institūtu un valdības politikas mijiedarbības veidu, lai radītu labvēlīgu vidi inovācijas procesu norisei.
Būtiskākie Nacionālās inovācijas sistēmas elementi un to loma:
uzņēmējdarbības sektors: galvenais inovācijas realizētājs, to ieviesējs tirgū konkurētspējīgu produktu, pakalpojumu vai procesu formā;
zinātnes sektors: lietišķās pētniecības darba rezultātā rada izstrādnes, kas var tikt pārvēstas tirgus jauninājumos;
izglītības sektors: izglītības sistēmas pilnveidošana, nodrošinot cilvēkresursu attīstību atbilstoši tirgus prasībām;
valdības politika: inovatīvai darbībai labvēlīgas normatīvās vides, atbalsta mehānismu un instrumentu nodrošināšana;
Investīcijas (finansu sistēma): inovāciju procesiem nepieciešamo finanšu resursu nodrošinājums.[12]
Inovācijas sistēma nav skatāma tikai nacionālā līmenī. Inovācijas procesiem būtiska ir arī starptautiskā sadarbība. Tas ir ne tikai kā kanāls zināšanu pārnesei no vienas valsts uz otru, bet arī kā platforma sadarbībai inovācijas procesu radīšanai - kā nepieciešamo investīciju avots inovācijas rezultātu īstenošanai citu valstu tirgos, zināšanu pārnese inovāciju radīšanai u.c., kas prasa zināšanu komercializēšanu un augstas pievienotās vērtības produkcijas ražošanu, tādejādi ceļot ne tikai ekonomikas konkurētspēju, bet arī valsts labklājību kopumā.…
Ievads 3 1. Inovāciju jēdziens un vēsture. Inovāciju ietekme uz ekonomiku 1.1. Inovāciju jēdziena un vēstures apskats 4 4 1.2. Inovāciju ietekme uz ekonomiskajām norisēm 8 1.3. Inovatīvās darbības ieviešana Latvijā 9 2. Inovāciju ieviešanas nepieciešamības izvērtēšana uzņēmumā 21 3. Inovāciju dzīvescikls 26 3.1. Inovatīvā risinājuma novērtēšanas nepieciešamība un kārtība 27 3.2. Salīdzināšanas metodes piemērošanas nepieciešamības un būtības noteikšana inovācijas procesā 30 4. Mārketinga pasākumu inovācijas produkta vai tehnoloģijas ieviešanai tirgū apskats 33 5. Pētījuma izstrāde, tā rezultātu apkopošana un analīze 5.1. Pētījuma izstrādes nepieciešamības noteikšana un tā būtība 38 5.2. Pētījuma rezultātu apkopošana un analīze 41 Secinājumi un priekšlikumi 53 Izmantotās literatūras un avotu saraksts 55 Darba tēma ir saistīta ar inovāciju ieviešanu uzņēmuma darbībā. Inovācija un inovatīvā darbība ir ekonomiski attīstīto valstu saimnieciskās un sociālās dzīves attīstības pamats. Sabiedrībai tā nodrošina gan individuālo, gan kolektīvo interešu apmierināšanu. Inovācijas ir arī uzņēmējdarbības dzinējspēks, un uzņēmumam būt inovatīvam nozīmē būt konkurētspējīgam vietējā vai pasaules tirgū, ražojot produktus vai pakalpojumus ar augstu pievienoto vērtību. Lai Latvijas ekonomika spētu iekļauties un noturēties vadošo valstu vidū, ir nepieciešams radīt produkciju ar augstu pievienoto vērtību. Vērtējot pašreizējo situāciju Latvijā, jāatzīst, ka mūsu ekonomika ir orientēta uz produkcijas ar augstu pievienoto vērtību patērēšanu. Darba aktualitāte: sakarā ar pēdējo gadu darba apstākļu un ekonomisko situāciju valstī, ir nepieciešams veikt inovāciju uzņēmumā. Lai to veiktu ir jāpaskaidro darbiniekiem ko no tā viņi iegūs un ko zaudēs. Darba mērķis ir inovācijas ieviešanas uzņēmuma darbībā nepieciešamības pētīšana, izpētīt kāda ir attieksme pret inovācijām darbiniekiem ar dažādām darba samaksām . Darba hipotēze: darbiniekiem ar lielāku darba samaksu ir negatīva attieksme pret inovācijām uzņēmumā, jo uzlabojoties tehnoloģijām samazināsies darba apjoms un arī attiecīgi darba samaksa, tomēr darbiniekiem ar mazāku darba samaksu ir par inovācijām uzņēmumā, jo tas dod iespēju paaugstināt profesionālo kompetenci un arī atalgojumu. Darba mērķu sasniegšanai tiek izvirzīti sekojošie uzdevumi: 1) zinātniskās literatūras analīze; 2) pētījuma metodikas izveide; 3) pētījuma rezultātu apkopojums un analīze;. 4) pētījuma rezultātu interpretācija. Darba uzdevumu sasniegšanai tiek izmantota gan teorētiskā literatūra, gan arī Interneta resursi, kā arī kāda uzņēmuma pētīšana un aptaujas organizēšana, iegūtu rezultātu apkopošana un analīze. Darba nobeigumā ir veikti attiecīgie secinājumi un priekšlikumi.
- Inovāciju ieviešana uzņēmumā
- Mārketinga komunikāciju sistēma uzņēmumā
- Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā
Term Papers for university54
-
Mārketinga komunikāciju sistēma uzņēmumā
Term Papers for university46
Evaluated! -
Uzņēmuma darbība konkurences apstākļos
Term Papers for university65
-
Kvalitātes vadības sistēmas ISO 9001:2000 ieviešana uzņēmumā SIA "Talsu Tehnika"
Term Papers for university70
-
Rentabilitātes paaugstināšana tirdzniecības uzņēmumā SIA "XXX"
Term Papers for university62