-
Katalogs kā mākslas darba forma
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 5 | |
1. | KATALOGA UN GADA GRĀMATAS IZVEIDES PAMATPRINCIPI | 8 |
1.1. | Tradicionālo katalogu uzbūve | 9 |
1.2. | Kataloga sastāvdaļu veidošanas kārtība | 11 |
1.3. | Kataloga formāts un šablons | 13 |
1.4. | Kataloga veidošana un sagatavošana publicēšanai | 14 |
1.5. | Fotogrāfijas nozīme un izmantošana katalogā | 16 |
1.6. | Krāsas kā izteiksmes līdzeklis | 18 |
1.7. | Burti, to nozīme kataloga dizainā | 21 |
1.8. | Kompozīcija un līdzsvars kataloga dizainā | 23 |
1.9. | Gada grāmatu un to satura vēsture | 25 |
2. | TRADICIONĀLO GADA GRĀMATU IZPĒTE | 27 |
2.1. | Empīriskā pētījuma metodes apraksts | 27 |
2.2. | Gada grāmatu formāts un apjoms | 28 |
2.3. | Gada grāmatas saturs un vizuālais noformējums | 29 |
2.4. | Pētījuma rezultātu analīze | 37 |
3. | RADOŠĀ DARBA KONCEPCIJA, ATTĪSTĪBA UN PRODUKTA APRAKSTS | 38 |
NOBEIGUMS | 49 | |
EKONOMISKIE APRĒĶINI | 50 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI | 51 | |
PIELIKUMS | 54 | |
Pielikums Nr.1 | 55 | |
Pielikums Nr.2 | 56 | |
Pielikums Nr.3 | 63 |
Pirmo reizi izdzirdot vai izlasot vārdu katalogs, lielākajai daļai no mums tas vairāk asociēsies ar kādu žurnālam līdzīgu izdevumu, kurā mēs varam apskatīt dažādas preces un iegādāties tās, nepieceļoties no krēsla un pat neizejot no mājās. Tomēr mūsdienās katalogs ir kas vairāk kā tikai kārtējais mārketinga izdomājums, lai piedabūtu cilvēkus pirkt dažādus produktus vai pakalpojumus. Tas ir kas vairāk.
Gadiem ejot, mārketings ir kļuvis ar vien ciešāk sasaistīts ne tikai ar mākslu pārdot un piedāvāt, bet arī ar mākslu pasniegt piedāvāto preču klāstu tā, lai jau sākotnēji tikai palūkojoties uz vizuālo tēlu un grafisko noformējumu, potenciālo pircēju piesaistītu ar vienu vienīgu bildi, kompozīciju, baltu laukumu vai kādu citu elementu. Tas ir tikai pirmais solis. Tomēr to panākt ir liela māksla.
Mūsdienās katalogu veidošanas pamatprincipus ļoti plaši un kreatīvi pielieto ne tikai ar dizainu saistītas grāmatas vai modes žurnāli. Taču, lai cik arī populārs un aktuāls nebūtu šis stils, tā ir arī līdz galam vēl neapgūta un neizpētīta tēma, uzskata diplomdarba autore.
Uz katalogu izveides pamatprincipu bāzes ir izveidojušās Amerikā tik ļoti populārās gada grāmatas. Taču diemžēl lielākoties tās nebūt nav tik kvalitatīvas vai estētiski baudāmas un nesniedz mums ieskatu visā to pamatprincipu un iespēju plašajā spektrā. Un gadiem ejot, nekas daudz nemainās. Lielākoties tikai sauss, saspiests pēdējā gada studentu attēlojums cietos vākos.
Diplomdarba autore uzskata, ka vienmēr var apvienot patīkamo ar lietderīgo. Ne reizi vien ir pierādījies, ka tieši šāda veida pieeja arī ir ne tikai veiksmīgs, bet arī sniedz lielāku prieku un emocionālu gandarījumu ne tikai pašam autoram, bet arī potenciālajam klientam, kas šajā gadījumā būtu ne tikai kolēģi absolventi, bet arī potenciālie studenti, kuri kādreiz vēlētos studēt mākslas programmā.
Diplomdarba veidošanas laikā tiks pētīts kā tieši kataloga pamatfunkcijas ir kļuvušas cieši saistītas ar māksliniecisko, grafisko noformējumu un tiks profesionāli izveidots, saturiski funkcionāls un estētiski baudāms pēc kataloga pamatprincipiem veidots gada grāmatas saturs.…
- Katalogs kā mākslas darba forma
- Mākslas virzieni
-
Vizuāli plastiskās mākslas terapija
Research Papers16 Anatomy, Medicine and Hygiene, Art, Psychology
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Kompozīciju principu izmantošana
Term Papers for university43
Evaluated! -
Impresija. No ziemas līdz pavasarim
Term Papers for university51
Evaluated! -
Biedrības "X" identifikācijas stila projekta vizualizācija
Term Papers for university52
-
Sakrālie motīvi Krētas mākslā 1700.-1450.g.p.m.ē.
Term Papers for university40
-
Origami kā mākslas veida izpēte un tā integrācijas iespējas dažādās mācību jomās
Term Papers for university36