Term Papers
Business and Law
Business
Kompānijas "TELE2" attīstības perspektīvas telekomunikāci...-
Kompānijas "TELE2" attīstības perspektīvas telekomunikāciju tirgū Latvijā
Evaluated!Term Papers85 Business, Communications, Transport, Economics
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 7 | |
1. | LATVIJAS TELEKOMUNIKĀCIJU TIRGUS ANALĪZE | 9 |
1.1. | Telefonsakaru operatori kā tirgus dalībnieki | 9 |
1.2. | Mobilo telekomunikāciju lietotāju skaita un tirgus sadalījuma raksturojums Latvijā | 11 |
2. | Firmas tele2 finanšu stavokļa analīze | 38 |
2.1. | Firmas TELE2 raksturojums | 38 |
2.2. | Kompānijas TELE2 ekonomiskās izaugsmes radītāju analīze | 39 |
2.3. | Kompānijas TELE2 grāmatvedības bilances horizontālā un vertikālā analīze | 45 |
2.4. | Kompānijas TELE2 finanšu stabilitātes analīze | 53 |
2.5. | Kompānijas TELE2 likviditātes analīze | 59 |
2.6. | Kompānijas TELE2 apgrozāmā kapitāla analīze | 64 |
2.7. | Kompānijas TELE2 rentabilitātes analīze | 69 |
3. | Kompānijas TELE2 attīstības perspektīvas | 77 |
Nobeigums | 85 | |
Izmantotā literatūra un citi informācijas avoti | 88 |
«Kompānijas «TELE2» attīstības perspektīvas telekomunikāciju tirgū Latvijā. Autore: Ina Kārkliņa. Darba vadītāja: Mg.oec , lektore Marina Pliss. Darbs „Sociālo zinātņu bakalaurs ekonomikā” akadēmiskā grāda iegūšanai: 85 lapas, 28 tabulas, 27 zīmējumi, 23 izmantotās literatūras un citiem informācijas avoti, 6 pielikumi.
telekomunikācijas, mobilo sakaru tirgus, finanšu analīze, finanšu stāvoklis, likviditāte, rentabilitate, attīstības perspektīvas
Šajā darbā tiek pētīta mobilo sakaru tirgus attīstība un struktūra, mobilo sakaru operatoru cenu politikas ietekme uz tirgus attīstību, kā arī faktori, kas ietekmē kompānijas cenu stratēģijas izvēli. Tiek veikta kompānijas «TELE2» darbības analīze un novērtējums, lai formulētu firmas attīstības perspektīvas īstenotās cenu politikas apstākļos. Balstoties uz veikto analīzi, darba autore izvirza priekšlikumus kompānijas «TELE2» tālākai attīstībai ar mērķi nostiprināt savas pozīcijas Latvijas mobilo sakaru pakalpojumu tirgū kompānijas īstenotās cenu politikas apstākļos.
Kompānijas attīstības perspektīvu tirgus ekonomikas apstākļos ietekmē kā iekšējā vide – kompānijas cenu politika, kompānijas finanšu stratēģija, tā arī ārējā vide – valsts politika, inflācija u konkurenti.
Lai novērtētu konkrētās kompānijas potenciālu un iespējas, nepieciešams detalizēti izpētīt ārējo vidi – tirgu, par kuras dalībnieku uzstājas kompānija. Latvijas telekomunikāciju tirgus apvieno tādus lielus spēlētājus kā Lattelekom, LMT un TELE2.
Tirgus veids – oligopolija. Latvijas mobilo sakaru tirgū no brīža kad tirgū pievienojās otrais operators, aizsākās asa konkurence par lietotāju piesaisti. Konkurences cīņā par galveno ieroci kompānijai LMT bija piedāvājamo pakalpojumu augsta kvalitāte un stabilitāte, kompānijai TELE2 – tas ir cenu līderis pie piedāvājamo pakalpojumu apmierinošas kvalitātes, jaunie tirgus dalībnieki- piedāvā pakalpojumus par dempinga cenām, lai pārmānītu mobilo sakaru lietotājus no citiem operatoriem. Lai noturētu līderpozīcijas mobilo pakalpojumu tirgū Latvijā ar
cenu politiku vien nepietiek, vajadzīgas investīcijas mobilo tīklu pilnveidošanā un jaunu tehnoloģiju ieviešanā. Lai noskaidrotu kompānijas finanšu potenciālu – nepieciešams veikt finanšu analīzi.
Finanšu analīze pēc būtības uzskatāma par firmas „seju”. Tā izpaužas kā vispārēju rādītāju sistēma, kuri raksturo uzņēmuma finansu saimniecisko darbību.
Uzņēmuma finanšu stāvoklis izpaužas finansu resursu izveidē, izvietojumā un izmantošanā: naudas līdzekļu, kas tiek ieņemti par realizēto produkciju, bankas kredīti un aizņēmumi, pagaidu piesaistītie līdzekļi; parādi piegādātājiem un citiem kreditoriem, speciālo fondu pagaidu brīvie līdzekļi. Uzņēmuma finanšu stāvokļa analīze tiek raksturota ar nodrošinājumu ar finanšu resursiem, to izvietošanas un izmantošanas lietderību un efektivitāti , finanšu attiecībām, maksātspēju un finanšu stabilitāti. Tā tiešā veidā ir atkarīga no uzņēmuma ražošanas, komerciālās un finanšu darbības rezultātiem.
Finansu analīzes mērķa definēšana uzskatāma par svarīgu uzdevumu, jo uzņēmuma vadību interesē nevis finanšu analīze kā tāda, bet tas finansu rezultāts, kurš tiks iegūts tā īstenošanas gaitā. Uz veiktā finanšu analīzes pamata bāzējas kompānijas finanšu stratēģija.
Kompānijas finanšu stratēģija ietver uzņēmuma visas darbības puses, tajā skaitā, pamata un apgrozāmo līdzekļu optimizāciju, peļņas sadalījumu, bezskaidras naudas norēķinus, nodokļu un cenu politiku, politiku vērtspapīru jomā.
Ņemot vērā vispusīgas uzņēmuma finanšu iespējas, objektīvi izskatot iekšējo un ārējo faktoru raksturu, finansu stratēģija nodrošina uzņēmuma finansiāli ekonomisko iespēju atbilstību apstākļiem, kādi izveidojusies tirgū.
Darba temata aktualitāti nosaka tā saturs.
Darba mērķis – noskaidrot kompānijas attīstības perspektīvas Latvijas telekomunikāciju tirgū.
Ņemot vērā darba tematu, tika izvirzīti šādi uzdevumi:
Veikt Latvijas telekomunikāciju tirgus analīzi;
Veikt komplekso kompānijas TELE2 finanšu stāvokļa analīzi;
Definēt kompānijas TELE2 attīstības perspektīvas.
No 1992. gada līdz 1997. gada martam Latvijas mobilo pakalpojumu tirgū darbojās tikai viens operators – “Latvijas Mobilais Telefons SIA”, pārvaldot pilnībā šo tirgu, proti, LMT bija nenoliedzams monopolists mobilo pakalpojumu sniegšanā Latvijā. Līdz konkurenta ienākšanai tirgū 1997. gadā LMT lietotāju skaits bija 30 000 abonentu ar augošu pieauguma intensitāti sākot ar 1992. gadu līdz 1997. gadam, kad sāka darboties otrs mobilais operators. Salīdzināt rezultātus un iegūtos lielumus par laika periodu no 1992. gada līdz 1994. gadam nav objektīvi, jo šie rādītāji neatspoguļo parādību pilnībā. Jāņem vērā fakts, ka pirmie divi gadi mobilajām telekomunikācijās bija sarežģīts laika posms, jo tikai neilgi pēc valstiskās neatkarības iegūšanas situācija Latvijas ekonomikā bija nestabila visās tautsaimniecības nozarēs, kas arī konkrēti iespaidoja mobilo telekomunikāciju tirgu un tā attīstības tendences. Kā vienu no ietekmīgākajiem faktoriem šeit var atzīmēt iedzīvotāju zemo pirktspēju un protams, arī psiholoģiskos aspektus. Mobilais tālrunis bija jauna parādībā mūsu valstī, kurai kā jebkurai novitātei nācās saskarties ar neuzticības pilnu attieksmi no sabiedrības puses. Aktīvi šo pretestību un neizpratni demonstrēja arī masu mediji, konkrēti laikraksti, kas vienu pēc otra publicēja “šaušalīgus” rakstus par mobilā tālruņa ietekmi un cilvēka veselību un sakaru torņu nelabvēlīgo iespaidu uz apkārtējo vidi, ko izsauc paaugstinātais elektromagnētiskais lauks šo aparatūru tuvumā. Protams, pirmās tehniskās ierīces nebija tik ergonomiskas, kā tas ir šodien, kad mobilo tālruņu ražotāji velta ne mazums līdzekļu, lai atrastu videi un cilvēka veselībai draudzīgus tehniskos risinājumus mobilo sakaru jomā. Tomēr priekšrocības un ērtums ko sniedz mobilie sakari pelnīti ieņēma savu vietu un pakalpojumu lietotāju skaits palielinājās ar katru gadu.
Telefonsakaru operatori kā tirgus dalībnieki:
SIA Lattelecom ir izveidots 1994.gadā. 51% no tā daļu kapitāla pieder Latvijas Republikai, un 49% - konsorcijam A/S Tilts Communications, kas savukārt pieder Sonera Corporation meitasuzņēmumam Sonera Holdings B.V. 99, 4% Sonera Corporations daļu pieder uzņēmumam Telia Sonera AB.
SIA Lattelecom Technologies piedāvā klientiem pilnu IT risinājumu un pakalpojumu klāstu - IT infrastruktūras risinājumus un sistēmu integrāciju, uzņēmumu pārvaldības risinājumus, programmatūras izstrādi, diennakts datoru servisu, datu pārraidu un IT ārpakalpojumus. Savukārt Baltijas Datoru akadēmija nodrošina profesionālus IT apmācību pakalpojumus, bet SIA FMS finanšu un resursu vadības sistēmu Apvārsnis un Uvis izstrādi un apkalpošanu.[1,cat_id=597].
Tele2. Latvijas mobilo sakaru operators, kas tika izveidots 1995. gadā ar nosaukumu BaltkomGSM, savukārt 1996. gada martā, uzvarot LR Satiksmes ministrijas izsludinātajā konkursā, ieguva mobilo sakaru licenci darbībai GSM 900 Mhz frekvencē. Mobilo sakaru pakalpojumus Baltkom GSM sāka piedāvāt 1997.gada 18. martā.
Baltkom GSM dibinātāji: bijušā Baltkom GSM izpilddirektora Pētera Šmidres firma Alīna un tās ārzemju partneri, amerikāņu uzņēmumi: Western Wireless Corporation un Metromedia International Telecomunications.
2000. gada 7. oktobrī par Baltkom GSM īpašnieku kļuva Tele2, Zviedrijas koncerna NetCom meitas uzņēmums, viens no lielākajiem mobilo sakaru operatoriem Eiropā. NetCom grupa 2001. gada 18. februārī mainīja savu nosaukumu un turpmāk tā ir pazīstama ar nosaukumu Tele2 AB. 2001. gada 12. martā, īstenojot Tele2 grupas jauno darbības stratēģiju - vienots nosaukums un vienoti darbības principi visiem Tele2 grupas mobilo sakaru operatoriem, tika mainīts arī Baltkom GSM nosaukums. Turpmāk uzņēmums ir pazīstams ar nosaukumu Tele2.
Tele2 jau darbojas 22 Eiropas valstīs, piedāvājot fiksēto un mobilo telekomunikāciju pakalpojumus, kā arī interneta pieslēgumu. Šobrīd tas ir kļuvis par vienu no ievērojamākiem uzņēmumiem Skandināvijas un Baltijas telekomunikāciju un interneta pakalpojumu tirgū. Kompānijas bizness aptver lielāko daļu komunikāciju pakalpojumu - fiksētās līnijas, mobilo sakaru tīkli, interneta pieslēgumi, interneta satura piegāde un kabeļtelevīzijas pakalpojumi. Dažādi grupas uzņēmumi darbojas visās Skandināvijas valstīs, Dānijā, Polijā, Igaunijā, Lietuvā un arī Latvijā. Šādas izplatības tendence liecina par nopietniem NetCom plāniem Baltijā[2,page=history].
Latvijas Mobilais Telefons SIA tika izveidots kā NMT sistēmas operators. Savas darbības gados uzņēmums strauji attīstījies. 1995. gada janvārī sāka darbību GSM tīkls, 1999. gada decembrī tika atklāts duālais 900/1800 Mhz tīkls. Sākot ar 2002.gada septembri uzņēmuma klientiem visā Latvijā pieejami GPRS datu pārraides pakalpojumi. No 2004. gada decembra komercrežīmā sāka strādāt UMTS trešās paaudzes mobilo sakaru tīkls.
2006. gada janvārī LMT mobilo sakaru tīkls pārklāja 98,38% valsts teritorijas, nodrošinot mobilo sakaru iespējas 97,52% Latvijas iedzīvotāju.
No 2005. gada LMT klienti var lietot EDGE, kas esošajā GSM tīklā nodrošina datu pārraides ātrumu līdz 236 kilobitiem sekundē. Tas ir lielākais mobilās datu pārraides ātrums, kāds Latvijā pieejams plašā teritorijā un ļauj LMT klientiem izmantot Mobilo TV – mobilajā tālrunī skatīties televīzijas pārraides.…
Šajā darbā tiek pētīta mobilo sakaru tirgus attīstība un struktūra, mobilo sakaru operatoru cenu politikas ietekme uz tirgus attīstību, kā arī faktori, kas ietekmē kompānijas cenu stratēģijas izvēli. Tiek veikta kompānijas «TELE2» darbības analīze un novērtējums, lai formulētu firmas attīstības perspektīvas īstenotās cenu politikas apstākļos. Balstoties uz veikto analīzi, darba autore izvirza priekšlikumus kompānijas «TELE2» tālākai attīstībai ar mērķi nostiprināt savas pozīcijas Latvijas mobilo sakaru pakalpojumu tirgū kompānijas īstenotās cenu politikas apstākļos.
-
Kompānijas "TELE2" attīstības perspektīvas telekomunikāciju tirgū Latvijā
Term Papers85 Business, Communications, Transport, Economics
- Mazo un vidējo uzņēmumu attīstības iespējas Latvijā
- Personāla vadība SIA “Nordic Plast” un tās pilnveidošanas iespējas
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Saplūšanas un pārņemšanas process kā kompāniju stratēģiskās attīstības variants un tā efektivitātes novērtēšana
Term Papers for university89
-
Baltijas vērtspapīru tirgus un tā attīstības tendences
Term Papers for university95
Evaluated! -
Bioloģiskās lauksaimniecības attīstības perspektīvas Latgales reģionā
Term Papers for university66
Evaluated! -
Vidējo uzņēmumu attīstības perspektīvas Latvijā
Term Papers for university78
Evaluated! -
Mazo un vidējo uzņēmumu attīstības iespējas
Term Papers for university40