-
Komunikācijas tehnoloģijas un līdzekļi Nodarbinātības valsts aģentūras Rēzeknes filiāles mērķu sasniegšanā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 9 | |
1. | Komunikācija kā svarīgs mūsdienu organizācijas funkcionēšanas nosacījums | 13 |
1.1. | Komunikācijas jēdziens un komunikācijas procesa sastāvdaļas | 13 |
1.2. | Iekšējā komunikācija: uzdevumi, mērķi , principi un to loma organizācijas darbībā | 18 |
1.2.1. | Komunikācija kā organizācijas darbību veicinošs faktors | 18 |
1.2.2. | Iekšējās komunikācijas nozīme | 20 |
1.2.3. | Iekšējās komunikācijas vadīšanas pamati | 22 |
1.3. | Ārējās komunikācijas raksturojums organizācijā | 29 |
1.4. | Sabiedriskās attiecības kā komunikāciju nodrošinoša darbība | 33 |
2. | NVA Rēzeknes filiāles iekšējās komunikācijas analīze | 39 |
2.1. | NVA mērķi, darbības stratēģija. NVA Rēzeknes filiāles raksturojums | 39 |
2.2. | NVA Rēzeknes filiāles iekšējās komunikācijas kanālu un veidu raksturojums | 43 |
2.3. | NVA Rēzeknes iekšējā komunikācija darbinieku vērtējumā | 51 |
3. | Ārējā komunikācija NVA Rēzeknes filiālē | 58 |
3.1. | Bezdarbnieku un darba meklētāju kā galvenās ārējās mērķauditorijas raksturojums | 58 |
3.2. | Galvenie ārējās komunikācijas veidi un to raksturojums NVA Rēzeknes filiālē | 62 |
4. | NVA Rēzeknes filiāles iekšējās un ārējās komunikācijas pilnveidošanas paņēmieni | 70 |
4.1. | rekomendācijas organizācijas pozitīvā iekšējā klimata uzturēšanai | 70 |
4.2. | ārējās komunikācijas problēma un tās risināšanas iespējas | 74 |
4.3. | sabiedrības informētības paaugstināšanas koncepcijas programma | 75 |
Nobeigums | 82 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 86 |
Nobeigums
Efektīva komunikācija nozīmē informācijas nodošanu atbilstošajai auditorijai – darbiniekiem, klientiem, patērētājiem vai piegādātājiem – tas ir svarīgi gan uzņēmuma, gan mērķauditorijas mērķu nodrošināšanā.
Viens no uzņēmumu, iestāžu un organizāciju panākumu faktoriem ir nepiespiesta, visaptveroša, nepretrunīga iekšējā un ārējā komunikācija. Pārdomāta un mērķēta komunikācija ir nepieciešama, lai uzņēmums veiksmīgi funkcionētu. Nepārdomāta komunikācija vai tās trūkums rada baumas, intrigas, neizpratni, kļūdas un demotivē darbiniekus.
Informācijas netraucēta aprite ļauj ātrāk atrast nepieciešamos risinājumus un pieņemt lēmumus. Ārējā vidē – tirgū, valstī – informācija nemitīgi mainās un tas liek vai katru dienu mainīt iepriekš pieņemto un reaģēt. Sabalansēta informācijas aprite ļauj organizācijai sekmīgi strādāt – arī pateicoties darbinieku apmierinātībai.
Autore darba gaitā izdara sekojošus secinājumus:
1) Efektīva komunikācija ir atbalsts izpratnes un sadarbības veicināšanai starp cilvēkiem, grupām, komandām, dažādām struktūrvienībām, nozīmīgs organizācijas kultūras, tēla un reputācijas veidošanas un uzturēšanas instruments. Lai nodrošinātu efektīvu komunikāciju organizācijā, jārealizē sekojošas prasmes: uzstādīt precīzus komunikācijas mērķus, veidot labas attiecības komandā, nodot un saņemt precīzu informāciju; efektīvi izteikt kritiku un uzslavas. Savukārt sasniedzamie efektīvas komunikācijas rezultāti: vienota un efektīva komunikācijas kultūra; paaugstināts savstarpējās saprašanās līmenis; pozitīva emocionālā gaisotne. Organizācijas komunikatīvā politika nozīmē mērķtiecīgu, pastāvīgu informatīvo mijiedarbību. Vadībai un personālam vajag savlaicīgi paredzēt pārmaiņas, diagnosticēt situāciju, realizēt jaunus darbības virzienus un izmantot priekšrocības.
Iekšējā komunikācija ir sarežģīts process uzņēmuma vai organizācijas iekšējā vidē. Tas ietver sevī gan informācijas apmaiņu un darbinieku motivēšanu, gan darbinieku apmierinātību ar darbu.
Efektīva metode, ar kuras palīdzību notiek organizācijas komunikācija ar ārējo sabiedrību, ir sabiedrības informēšana ar masu saziņas līdzekļu starpniecību.
Komunikācijas pamatprincips, lai ārējā komunikācija būtu efektīva, nepieciešami nozīmīgi ieguldījumi iekšējā komunikācija. Pats galvenais ir sniegt darbiniekiem informāciju ātrāk, nekā par to tiek informēti mediji, kas ilgtermiņā veido savstarpēju uzticību un būtiski motivē darbiniekus.
Viens no sabiedrisko attiecību uzdevumiem organizācijas iekšienē ir veidot harmoniju starp uzņēmuma darbiniekiem, jo viņi ir daļa no sabiedrības. Sabiedrisko attiecību darbībā izmanto komunikācijas tehnoloģijas un līdzekļus.
2) NVA darbības kvalitātei ir būtiska loma visas Latvijas ekonomikā. Nodarbinātība ir viens no makroekonomiskajiem rādītājiem, savukārt nodarbinātības veicināšana ir NVA pamatfunkcija
3) Latvijas aktīvās nodarbinātības politikas ilgtermiņa mērķis ir Latvijas iedzīvotāju pilnas nodarbinātības, kas nodrošina visiem valsts iedzīvotājiem, kas vēlas strādāt, iespēju atrast darbu un stāties darba attiecībās, un iedzīvotāju ekonomiskās un sociālās mobilitātes nodrošināšana. NVA Rēzeknes filiāles darbības galvenais mērķis ir vienotas valsts nodarbinātības politikas realizēšana savā administratīvajā teritorijā, sekmējot bezdarba samazināšanu un nodarbinātības situācijas uzlabošanu valstī.
…
Diplomdarba mērķis ir, izvērtējot iekšējās un ārējās komunikācijas pielietojamās tehnoloģijas un līdzekļus NVA Rēzeknes filiāles darbībā, piedāvāt to pilnveidošanas paņēmienus. Tiek analizēts iekšējās un ārējās komunikācijas mehānismus - tehnoloģijas un līdzekļus organizācijas darbībā, pētot komunikācijas līdzekļu pielietošanu praksē; iezīmē galvenās NVA Rēzeknes filiāles mērķauditorijas, akcentē efektīvas komunikācijas nozīmi nodarbinātības problēmas risināšanā. Uz pētījuma rezultātu pamata autore izstrādājusi rekomendācijas iekšējās komunikācijas efektivitātes uzturēšanai un sabiedrības informētības paaugstināšanas kampaņas koncepciju NVA Rēzeknes filiāles ārējās komunikācijas pilnveidošanai. Atslēgas vārdi: iekšējā komunikācija, ārējā komunikācija, komunikācijas kanāli, sabiedrisko attiecību kampaņa.
-
Direktora vietnieks informātikas jautājumos izglītības iestādes vadības darbībā
Term Papers73 Computers, Consumer Electronics, Pedagogy, Management
-
Informācijas pieejamība un izglītošanas iespējas skolās par azartspēļu atkarību
Term Papers83 Psychology, Pedagogy, Anatomy, Medicine and Hygiene
- Komunikācijas tehnoloģijas un līdzekļi Nodarbinātības valsts aģentūras Rēzeknes filiāles mērķu sasniegšanā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sabiedrisko attiecību tehnoloģijas uzņēmuma "Stora Enso" imidža uzlabošanai
Term Papers for university73
-
LR Centrālās statistikas pārvaldes iekšējās komunikācijas analīze
Term Papers for university60
-
Iekšējās komunikācijas pilnveidošanas iespējas uzņēmumā SIA "Valmieras maiznieks”
Term Papers for university43
-
Jauna izklaides un kultūras projekta izveidošanas un īstenošanas teorētiskie un praktiskie aspekti
Term Papers for university63
-
Starpkultūras komunikācijas prasmju attīstīšana vidusskolās, izmantojot programmu Comenius
Term Papers for university65