Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:900155
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.10.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 41 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
  Korporatīvās atbildības dimensija    15
2.1  Korporatīvā atbildības ietekme uz konkurētspēju    37
2.2.  Korporatīvās atbildības starptautiskās iniciatīvas    41
2.3  Starptautisko uzņēmumu pieredze sociālās korporatīvās atbildības standartu ievērošanā    57
  Secinājumi un priekšlikumi    69
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    72
  Anotācijas    76
Extract

Starptautiskās uzņēmējdarbības iekšējās un ārējās vides mijiedarbības modeļi

Ar terminu “multinacionāls” tiek raksturots uzņēmums, kura darbība pārsniedz nacionālas valsts robežas un ietiecas starptautiskajā tirgū. Literatūrā jēdzienam “multinacionāls uzņēmums” pastāv dažādas definīcijas , kas ietver noteiktus kritērijus, pēc kuriem uzņēmumu var uzskatīt par multinacionālu : filiāļu un ražotņu skaits ārvalstīs, noteikts minimālais apgrozījums u.c.1 Starptautisku uzņēmumu klasificēšanai tiek izmantoti arī termini “multinacionāla korporācija”, “transnacionāla kompānija”, kas ietver dažādas nianses – par transnacionālu korporāciju mēdz uzskatīt uzņēmumu, kura vadošā firma pieder vienas valsts uzņēmējiem, bet filiāles atrodas dažādās pasaules valstīs, savukārt multinacionālas korporācijas vadošais uzņēmums pieder divu vai vairāku valstu uzņēmējiem, bet filiāles tāpat atrodas ārzemēs2. Jāpiezīmē, ka angļu valodas terminiem ne vienmēr var atrast atbilstošu tulkojumu latviešu valodā, un labskanības nolūkos ir jāaprobežojas ar terminiem “uzņēmums” vai “firma”. Šajā darbā tiks aplūkoti multinacionāla uzņēmuma darbības aspekti maksimāli plašā izpratnē.
Amerikāņu autors Kenets Meisons (Kenneth Mason) multinacionālo korporāciju ir nodēvējis par mūsdienu centrālo institūciju3, salīdzinot to ar Baznīcu viduslaikos un armiju Senās Romas impērijā. Par iemeslu šim salīdzinājumam tiek minēti korporāciju pārvaldītie fiziskie, finansu un cilvēciskie resursi, kā arī sociālā un ekonomiskā vara, autoritāte un ietekme. Jāpiekrīt minētajam autoram, ka vareno multinacionālo uzņēmumu rokās ir koncentrēta sociālā vara – kas apzināti cenšas manipulēt ar masu apziņu, formēt un pārveidot sabiedrības vērtību sistēmu sev izdevīgā virzienā, ar reklāmas un propagandas līdzekļiem veidojot merkantilu patērētāju sabiedrību . K.Meisons multinacionālajām korporācijām pārmet arī surogātkultūras invāziju caur šo uzņēmumu finansētajiem sabiedrības plašsaziņas līdzekļiem – radio un televīziju. 1 Ņemot vērā, ka šīs bažas ir paustas 20.gadsimta 80.gadu vidū, varam tikai nojaust, cik tālu ir attīstījies patērētāju subkultūras slānis divdesmit gadu laikā, pilnveidojoties un attīstoties informācijas kanāliem un tehnoloģijām.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register