Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:414594
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.09.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 25 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    6
1.  Tranzīta sistēmas būtība    9
1.1.  Transporta nozīme starptautiskajā darba sadalē    9
1.2.  Transporta satiksme Latvijā    11
1.3.  TIR Konvencijas raksturojums    22
2.  Transporta funkcionēšanas loģistiskie aspekti    37
2.1.  Transporta pakalpojumi    37
2.2.  Transporta apkalpošana un tā kvalitāte    41
2.3.  Loģistiskā informācija, kā transporta plūsmas stratēģiskais resurss    48
3.  Latvijas transporta perspektīvas    55
3.1.  Galvenās Eiropas sadarbības tēzes    55
3.2.  Konkurence    57
3.3.  Perspektīvas    60
3.4.  Latvijas vieta starptautiskajā tranzīta sistēmā    62
  Nobeigums    65
  Izmantotās literatūras saraksts    67
Extract

Transports ir jebkuras valsts noteicošā nozare. Transporta pakalpojumu apjoms ir atkarīgs no valsts ekonomikas stāvokļa. Arī pats transports bieži stimulē ekonomikas aktivitātes līmeņa paaugstināšanos. Tas atbrīvo iespējas, kas slēpjas vāji attīstītajās valstīs un pasaules reģionos, ļauj paplašināt ražošanas apjomus, sasaistīt ražošanu un lietotājus.
Īpaša transporta vieta ražošanas jomā ir iekļauta faktā, ka, no vienas puses, transporta rūpniecība sastāda patstāvīgu ražošanas nozari, un tāpēc īpašu nozari ražošanas kapitāla ieguldījumā. Taču no otras puses, viņa atšķiras ar to, ka ir ražošanas procesa turpinājums apgrozījuma procesa robežas un prieks apgrozījuma procesa.
Latvijas izdevīgā ģeogrāfiskā atrašanās vieta starp Austrumiem un Rietumiem ir noteikusi prioratatīvu valsts tranzīta politikas attīstību. Tranzīta nozīme LR ekonomikā ir milzīga, jo tranzīts Latvijā ir viena no ekonomikas prioritaīlvākajām jomām. 1/4 valsts budžeta sastāv no tranzīta pārvadājumu ienākumiem, kā arī sabiedrībai dod daudz darba vietu. Tranzīts Latvijā attīstijās jau senatnē. X–XII gs. ekonomiskās, sabiedriskās un kultūras Latvijas attiecības attīstijās galvenokārt Austrumu virzienā. Kā galvenie satiksmes ceļi bija ūdens ceļš pa Daugavu un Gauju, un sauszemes ceļā gar šīm upēm, kuras deva iespēju aizbraukt līdz lielajiem Volgas un Dņepras ceļiem, kā arī līdz senajām krievu pilsētām Polockai, Vitebskai, Kijevai, Pleskavai un Novgorodai. Uz dienvidiem, Lielās Lietuvas kņazistes laikā, veda Lielupes un Ventspils ūdensceļi un pie tiem klātesošie sauszemes ceļi gar Liepupi un Ventu. Pateicoties izdevīgajam ģeogrāfiskajam stāvoklim Rīga XV gs. kļuva par nozīmīgu Austrumeiropas tranzīta tirdzniecības centru. Rīgas tirgoņi neļāva citiem tirgoņiem izmantot Daugavu kā tirdzniecības ceļu, jo tirdzniecības vidutāji bija viņu ienākumu galvenais avots. Sakoties XVII gs. Rīga par ievedamajām un izvedamajām precēm ņēma muitas nodevu, ar ko papildināja savu kasi. 1721. gadā Latvija iekļuva Krievu impērijas sastāvā, kas noveda pie pārvadājumu palielināšanās trīs reizes. Ātro transporta un sakaru attīstību XIX gs. 30.-60.tajos gados stimulēja tuvu ekonomisko attiecību uzsākšana ar tālajiem, bagātajiem Krievu impērijas izejvielu resursu rajoniem, kas savukārt, palīdzēja izveidoties Latvijas ostas pilsētām – Rīga, Liepāja un Ventspils. Manāma nozīme pie apgrozības caur Latvijas teritoriju palielināšanās bija arī cariskās valdības muitas politikai, kas noritēja no XIX gs. 80-tajiem gadiem.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register