Term Papers
Business and Law
Tourism, Traveling
Lauku tūrisma mītņu pakalpojumu piedāvājuma izpēte un nov...-
Lauku tūrisma mītņu pakalpojumu piedāvājuma izpēte un novērtēšana Latgales reģionā
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 2 | |
Abstract | 3 | |
Saīsinājumi un nosacīto apzīmējumu saraksts | 5 | |
Ievads | 5 | |
1. | Lauku tūrisma teorētiskie aspekti | 10 |
1.1. | Lauku tūrisma jēdziens, būtība un raksturojums | 12 |
1.2. | Lauku tūrisma vides un infrastruktūras analīze Latgales reģionā | 18 |
1.3. | Lauku tūrisma attīstības tendences Latgales reģionā un to ietekmējošie faktori | 22 |
1.3.1. | Lauku tūrisma attīstību veicinošie faktori | 25 |
1.3.2. | Lauku tūrisma attīstību bremzējošie faktori | 30 |
2. | Lauku tūrisma pakalpojumu piedāvājums un novērtēšana Latgalē | 36 |
2.1. | Lauku tūrisma esošā piedāvājuma analīze Latgales reģionā | 38 |
2.2. | Pētījums „Klientu izvēli noteicošo kritēriju novērtēšana lauku tūrisma mītnēs” | 45 |
3. | Kvalitātes vadība un kvalitātes vadības sistēmas lauku tūrisma uzņēmumos | 52 |
3.1. | Kvalitātes vadības sistēmu nepieciešamība un priekšrocības | 58 |
3.2. | Eiropas un pasaules vadošās kvalitātes vadības sistēmas | 62 |
4. | Lauku tūrisma mītņu piedāvājuma kvalitātes novērtējums Latgales reģionā | 67 |
4.1. | Lauku tūrisma mītnēs piedāvāto pakalpojumu kvalitātes izpratne no klientu viedokļa | 68 |
4.2. | Lauku tūrisma mītnēs piedāvāto pakalpojumu kvalitātes izpratne no pakalpojumu sniedzēju viedokļa | 69 |
5. | Pētījums „Latgales reģiona lauku tūrisma mītņu pakalpojumu kvalitātes novērtējums” | 75 |
5.1. | Pētījumā iekļauto lauku tūrisma mītņu vispārīgs raksturojums | 75 |
5.2. | Pētījuma plāna sastādīšana un metodoloģijas apraksts | 80 |
5.2.1. | Pētījuma darba plāns | 81 |
5.2.2. | Pētījuma metodoloģijas apraksts | 82 |
5.2.3. | Pētījuma rezultāti un datu analīze | 83 |
Secinājumi un priekšlikumi | 107 | |
Kopsavilkums | 112 | |
Summary | 117 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 121 | |
Pielikumi | 127 |
Secinājumi
1. Darba autore secina, ka lauku tūrisms Latgales reģionā labāk kā jebkura cita nozare veicina reģiona attīstību, jo daba un lauku videir galvenais priekšnoteikums lauku tūrisma attīstībai, turklāt tiek uzturēta un apsaimniekota lauku vide, piedāvājot to par atpūtas vietām tūristiem, kā arī saglabāts Latgales kultūrvēsturiskais mantojums, piekopjot lauku dzīvesveidu.
2. Veicot lauku tūrisma mītņu piedāvājuma analīzi Latgalē autore secināja, ka lauku tūrisma saimniecību skaits un kvalitāte ar katru gadu pieaug. Saskaņā ar „Lauku ceļotāja” statistiku, tās datu bāzē 2011. gadā bija reģistrētas aptuveni 400 lauku naktsmītnes visā Latvijas teritorijā – lauku mājas, brīvdienu mājas, viesu mājas, viesnīcas, kempingi, pilis un muižas, no kurām vairāk nekā 40 atrodas Latgales reģionā.
3. Veicot datu apkopojumu pēc „Lauku ceļotāja” pieejamās informācijas autore secināja, ka Rēzeknes novadā tiek piedāvāts visplašākais pakalpojumu un aktivitāšu klāsts, kur ir koncentrēts lielākais skaits lauku tūrismam izmantojamo māju, savukārt otrajā vietā ierindojas Krāslavas un Ludzas novads, kas arī izceļas ar savām lauku tūrisma mītnēm, vismazākais lauku tūrisma mītņu skaits ir Preiļu un Balvu novadā, kā rezultātā arī pakalpojumu un aktivitāšu daudzums ir salīdzinoši mazāks.
4. Izejot no veiktā pētījuma datiem autore secina, ka 54% no kopējā respondentu skaita, kā svarīgāko kritēriju izvirza lauku tūrisma mītnē piedāvātā produkta kvalitāti, kas ietver lauku tūrisma mītnei piešķirtos vides kvalitātes sertifikātus, kā arī pakalpojumu kvalitātes kategorijas, tikai 23 % no kopējā aptaujāto skaita piešķir nozīmi fiziskajam komfortam, kas iezīmējas ar atpūtu tīrā un neskartā vidē, 15% respondenti, kā svarīgāko kritēriju izvirzīja lauku tūrisma mītnē piedāvātā produkta autentiskumu, salīdzinoši 8% kā svarīgāko kritēriju novērtē nemateriālo komfortu.
5. Asociācija “Lauku ceļotājs” ir izstrādājusi divus kvalitātes sertifikātus, ko piešķir īpašām saimniecībām atbilstoši izstrādātiem noteikumiem. Viens no tiem ir nacionāla mēroga vides kvalitātes zīme „Zaļais sertifikāts”, ir vides kvalitātes zīme tūrisma mītnēm, kurās tiek saudzēta vide un ainava, racionāli izmantoti ūdens un enerģijas resursi, organizēta videi draudzīga atkritumu savākšana un apsaimniekošana, tūristiem piedāvātas videi draudzīgas aktivitātes, veselīga vietējā ražojuma pārtika un pilnvērtīga informācija par vietējiem dabas, kultūras un vēstures „Zaļā sertifikāta” piešķiršanas mērķis ir stimulēt tūrisma uzņēmējus atjaunot, būvēt un iekārtot lauku tūrisma mītnes novadam raksturīgā, tradicionālā veidā, saglabājot ainavu savdabību, izmantojot videi draudzīgus vietējā ražojuma produktus.
…
Diplomdarba nosaukums ir ,,Lauku tūrisma mītņu pakalpojumu piedāvājuma izpēte un novērtēšana Latgales reģionā’’. Pētījuma mērķis ir izpētīt un novērtēt Latgales reģiona lauku tūrisma mītnēs piedāvātos pakalpojumus un piedāvāt pakalpojumu kvalitātes uzlabošanas un attīstības iespējas. Diplomdarbā autore pēta un analizē lauku tūrisma mītņu pakalpojumu piedāvājumu Latgales reģionā, kā arī kvalitātes rādītājus lauku tūrismā. Darbā tiek definēts kvalitātes jēdziens, kas tiek apskatīts un izvērtēts no dažādu autoru aspektiem un viedokļiem, apskatīta lauku tūrisma vide un infrastruktūra.Tiek analizēta kvalitātes vadība un kvalitātes vadības sistēmas, kas tiek izmantotas lauku tūrismā pakalpojumu kvalitātes novērtēšanai, kā arī noteikta kvalitātes vadības sistēmu nepieciešamība un priekšrocības. Autore analizē Latgales lauku tūrisma mītnēs esošo piedāvājumu un piedāvāto pakalpojumu klāstuLatvijas novados. Noteikti kvalitātes rādītāji pēc kuriem tiek vērtēta Latgales lauku tūrisma mītņu atbilstība asociācijas „Lauku ceļotājs” piešķirtajai kvalitātes kategorijai. Autore izstrādāja pētījumu „Klientu izvēli noteicošo kritēriju novērtēšana lauku tūrisma mītnēs”, kur tika izvirzīti klientu izvēli noteicošie kritēriji izvēloties iegādāties lauku tūrisma mītnes produktus. Diplomdarbā tika veikts pētījums „Latgales reģiona lauku tūrisma mītņu pakalpojumu kvalitātes novērtējums”, kura rezultāti apkopoti darbā. Balstoties uz teorētiskās un praktiskās daļas pētījumu, autore veica secinājumus un izstrādāja priekšlikumus. Pētījuma periods ir 2011. gads – 2012. gada maijs Diplomdarba apjoms ir 126 lapas. Tas sastāv no 5 nodaļām, kurās ietverti 39 attēli un 11pielikumi. Diplomdarbā izmantoti 43 bibliogrāfiskie avoti, 32 interneta resursu avoti.
- Latvijas lauku tūrisma naktsmītņu sektora raksturojums
- Lauku tūrisma mītņu pakalpojumu piedāvājuma izpēte un novērtēšana Latgales reģionā
-
Mārketinga pasākumu plānošana lauku tūrisma uzņēmumā
Research Papers22 Tourism, Traveling, Marketing, Advertising, Economics
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Lauku tūrisma attīstība Latvijā
Term Papers for university63
-
SIA "Ceplīši" vieta Latvijas tūrisma tirgū, konkurence un attīstības stratēģija
Term Papers for university62
Evaluated! -
Tūrisma produkta vadības iespējas
Term Papers for university79
-
Lauku tūrisma attīstība Ventspils rajonā
Term Papers for university73
Evaluated! -
Saimnieciskās darbības un nodokļu uzskaite un plānošana lauku tūrisma uzņēmumos
Term Papers for university85