Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Literāro darbu izmantošanas iespējas 4-5 gadus vecu bērnu iztēles attīstības sekmēšanā

    TOP 500

    Term Papers75 Pedagogy

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:391538
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.06.2022.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 45 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    4
  Ievads    4
1.  Iztēles nozīme un attīstība pirmsskolas vecumā    7
1.1.  Iztēles būtības skatījums zinātniskajā literatūrā    7
1.2.  Iztēles attīstība pirmsskolas vecumā    14
1.3.  Bērnu zīmējumi kā iztēles izpausmes veids    18
1.4.  Iztēles attīstības iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā    22
2.  Literāro darbu izmantošanas iespējas iztēles attīstības sekmēšanā    31
2.1.  Literāro darbu nozīme personas attīstībā    31
2.2.  Literārie darbi kā iztēles attīstības sekmētāji    34
2.3.  Pedagoģiskie nosacījumi literārā darba iepazīšanas norisei    37
3.  Empīriskais pētījums par literāro darbu izmantošanas iespējām iztēles attīstības sekmēšanā    41
3.1.  Pētījuma mērķis, uzdevumi, organizācija un metodes    41
3.2.  Vecāku un skolotāju viedokļu izzināšana    42
3.3.  Pētāmās grupas raksturojums    51
3.4.  Pedagoģisko situāciju īstenošana un analīze    52
  Secinājumi    68
  Izmantotā literatūra un citu avotu saraksts    69
  Pielikumi    72
Extract

Secinājumi
Kvalifikācijas darbā autore aplūkoja literāro darbu nozīmi personas attīstībā un to izmantošanas iespējas iztēles attīstības sekmēšanā. Kā arī apskatīja iztēles būtības raksturojumu, tās attīstību un nozīmi bērna personībā.
Kvalifikācijas darba izstrādē darba autore galvenokārt balstījās uz I.Freibergas, V.Hibneres, A.Ļubļinskas un Ļ.Vigotska apkopotajām teorētiskajām atziņām.
Tika nonākts pie secinājuma, ka iztēles attīstībā nozīmīga loma ir pedagogam, kuram jāpārzina bērnu vecumposmu attīstības likumsakarības un literāros darbus jāizvēlas ņemot vērā bērnu pieredzi, vajadzības un intereses. Ļoti svarīga ir paša pedagoga attieksme un personība, viņam jāspēj saprasties ar bērniem un jāprot rast savstarpēja uzticība starp sevi un bērnu, jo tikai tad tiks nodrošināta uzticības pilna un emocionāli pozitīva gaisotne, kas nepieciešama bērnam, lai brīvi, nepiespiesti un radoši darbotos. Darba autore pamanīja, ka ļoti būtiski ir prast ieinteresēt bērnu radošai darbībai, pretējā gadījumā bērns bez pietiekošas motivācijas atteiksies darboties vai arī viņa darbība nebūs produktīva.
Apskatot literāro darbu nozīmi bērna iztēles attīstībā, jāuzsver tās spēju izraisīt noteiktu jūtu stāvokli, kā arī spējas palīdzēt bērnam izprast pasauli, iepazīstināt ar tās problēmām un vērtībām, literāro darbu spējas radīt priekšstatu par ētiskajām normām, ievadīt bērnu tikumisko vērtību pasaulē, palīdzēt apzināties pašam sevi un noteikti jāuzsver spēja attīstīt bērnu iztēli, fantāziju un emocionalitāti.
Darba autore nonāca pie secinājuma, ka īpaši nozīmīga pirmsskolas vecumā ir arī tēlotājdarbība, jo tā saistīta ar svarīgām psihiskām funkcijām un arī daiļliteratūra, kas bagātina bērna priekšstatus un emocionālo pieredzi. Ar empīriskā pētījuma palīdzību tika pārbaudīts, ka rosinot bērnus ilustrēt literārā darba tekstu, tiek sekmēta bērnu iztēles izpausme radošā darbībā. Literatūra sniedz jaunu materiālu un izraisa interesi, bet zīmēšana ļauj bērnam izpausties.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −8,98 €
Work pack Nr. 1392358
Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register