-
Literatūras mācību stundu organizācijas iespējas jaunāko klašu skolēnu radošuma veicināšanai (3.klase)
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1. | Radošuma izpratne un pieeja dažādās mācību disciplīnās | 7 |
1.1. | Termins „radošums” un tā izpratne | 7 |
1.2. | Radošuma izpausmes dažādos vecumposmos | 14 |
1.3. | Mācību priekšmetu dalījums humanitārajos un eksaktajos | 17 |
1.3.1. | Radošuma izpausmju mijiedarbība humanitāro un eksakto mācību priekšmetu apguvē | 17 |
1.4. | Literatūras nozīme radošuma attīstībā – valodas bagātināšanas instruments | 19 |
1.4.1. | Beletristika un folklora kā nozīmīgas jomas bērna iztēles un radošuma veidošanā | 20 |
2. | Dažādas metodes mācību stundas organizācijā | 22 |
2.1. | Transmisijas, atklājuma un domāšanas modelis mācību procesā | 22 |
2.2. | Brīvība mācību procesā | 25 |
2.3. | Bērnu ieinteresēšana par lasīšanu | 26 |
2.4. | Rakstīšanas nozīme domāšanas procesā | 27 |
3. | Empīriskais pētījums | 30 |
3.1. | Vispārējs pētījuma metodoloģijas apraksts | 30 |
3.2. | Konkrētā pētījuma metodoloģijas apraksts | 33 |
3.3. | Klašu – kontrolgrupas un eksperimentālās grupas – raksturojums | 34 |
3.4. | Darbā ar eksperimentālo grupu lietotās metodes | 36 |
3.4.1. | Mūsdienu tehnoloģiju izmantošana | 36 |
3.4.2. | „Pareizi” jautājumi | 37 |
3.4.3. | Provokatīvi apgalvojumi radošuma izpausmju veicināšanai | 37 |
3.4.4. | Sinektika | 38 |
3.4.5. | Etīdes un lomu spēles | 39 |
3.4.6. | Domrakstu rakstīšana kā radošuma veicinātāja | 41 |
3.5. | Pētījumā iegūtie rezultāti | 46 |
3.5.1. | Radošuma vērtēšanas problēmas | 46 |
3.5.2. | Pētījuma periodā sasniegtie rezultāti | 48 |
Secinājumi | 53 | |
Priekšlikumi | 54 | |
Izmantotās literatūras un citu avotu saraksts | 55 | |
Pielikumi | 57 |
Secinājumi
1. Eksperimentāli stimulējot skolēnus ar speciāliem vingrinājumiem un rotaļām, skolēni var kļūt neirotiski. Skolēni var būt satraukti, var tiem kļūt neinteresanti vai pat panākt pretēju efektu – neatsaucīgi, noslēdzas sevī, ļauj, lai viņu vietā labāk uzdevumus risina citi.
2. Izmantojot radošumu veicinošas metodes latviešu literatūrai veltītajās latviešu valodas mācību stundās X sākumskolas trešajā klasē, palielinājās skolēnu interese par priekšmetu, mācīšanās aktivitāte un uzlabojās radošas domāšanas prasme, kā arī palielinājās sekmes atzīmju vērtējumā. Kontrolgrupas audzēkņu sekmes atzīmju vērtējumā palielinājās nebūtiski.
3. Eksperimentālās grupas audzēkņiem uzlabojās sekmes arī matemātikā, turpretī kontrolgrupas rādītāji šajā jomā pat nedaudz pazeminājās.
4. Gan eksperimentālās, gan kontrolgrupas audzēkņu sasniegumi atzīmju vērtējumā mākslas jomas priekšmetos pieauga nebūtiski (līmenis jau pirms pētījuma sākuma bija augsts).
5. Radošās audzināšanas metode pozitīvi ietekmēja sekmes arī skolēnam ar mācīšanās traucējumiem
6. Skolēni, kas pētījuma periodā bija apguvuši radošu pieeju mācību procesam ar radošu uzdevumu palīdzību latviešu valodas mācību stundās, kas veltītas latviešu literatūrai, daudz ātrāk saprata uzdevumus un radošāk iesaistījās uzdevumu risināšanā arī citos mācību priekšmetos.
7. Pētījuma perioda beigās izspēlētā radošā spēle pierādīja, ka, izmantojot radošumu veicinošas metodes, skolēni labāk apgūst spēju analizēt situāciju, precīzāk un plašāk izteikt savas domas, kā arī tās argumentēt.
…
Darbs novērtēts ar 10 ballēm
- Literatūras mācību stundu organizācijas iespējas jaunāko klašu skolēnu radošuma veicināšanai (3.klase)
- Mācību darba organizācijas formas
- Mācību motivācija attīstības iespējas sākumskolas vecumposmā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Interaktīvo mācību metožu izmantošanas iespējas latviešu folkloras apguvē
Term Papers for university54
-
Mācību motivācija
Term Papers for university63
-
Mācīšanās optimizācijas iespējas sākumskolā
Term Papers for university45
-
Audzēkņu mācību sasniegumu vērtēšana ķīmijā
Term Papers for university95
Evaluated! -
Pusaudžu ar īpašām vajadzībām mācību prasmju rosinošās metodes dabasmācības apguves procesā
Term Papers for university83
Evaluated!