Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:879798
 
Evaluation:
Published: 21.09.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 57 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Kopsavilkums    5
  Summary    6
  Περίληψη    7
  Ievads    9
1.  Lauku tūrisma nozares raksturojums Latvijā    11
1.1.  Lauku tūrisma vispārējs apskats    11
1.2.  Lauku tūrisma mītņu veidi    12
1.3.  Lauku tūrisma pieprasījuma analīze    13
1.4.  Lauku tūrisma piedāvājuma analīze    15
1.5.  Latvijas lauku tūrisma asociācijas Lauku ceļotājs darbība    18
1.6.  Viesu māju kvalitātes standarti    19
2.  Mārketinga koncepcijas izstrādes teorētiskie apsvērumi    22
2.1.  Situācijas analīze jeb mārketinga audits    22
2.2.  Mērķu noteikšana un alternatīvās stratēģijas    25
2.3.  Segmentēšana un pozicionēšana    26
2.4.  Ieviešana un realizēšana    30
2.5.  Monitoringa mehānismi    36
3.  Viesu mājas „Copes” mārketinga koncepcijas izveide    38
3.1.  Viesu mājas „Copes” darbības raksturojums    38
3.2.  Līdzšinējās darbības izvērtējums    41
3.2.1.  Makrovides analīze    41
3.2.2.  Tirgus segmenti    43
3.2.3.  Konkurences izvērtējums    45
3.3.  Mārketinga mērķu noteikšana    50
3.4.  Mēŗķtirgu prioritizēšana un pozicionēšana    51
3.5.  Produktu attīstības un cenu politika    53
3.6.  Izplatīšanas un komunikāciju politika    56
3.7.  Produktu veicināšanas plāns    62
3.8.  Kontrole un monitorings    63
  Nobeigums    65
  Izmantoto avotu saraksts    68
Extract

1.1. Lauku tūrisma vispārējs apskats

Tūrisms pasaulē pēc Otrā pasaules kara ir kļuvis par vienu no ekonomikas nozarēm, kas attīstās visstraujāk. Vairāk nekā 550 miljoni cilvēku katru gadu apmeklē citas valstis, kamēr desmit reizes vairāk tūristu ceļo savas valsts iekšienē. Tāpēc tūrismam ir liela nozīme katras valsts labklājības celšanā un jaunu darbavietu radīšanā. Ar katru gadu pieaug pieprasījums pēc nestandartizēta un individuāla piedāvājuma brīvdienām, reģionāliem un tipiskiem produktiem, ko raksturo lauku tūrisms. (LLTA -a 2004)
Eiropā ir reģistrēti ~200 000 lauku tūrisma uzņēmēji, kas piedāvā ~2 miljonus gultas vietas. Katru gadu tūristi naktsmītnēs visā Eiropā atstāj ~12 miljardus EUR, kas, ņemot vērā pievienoto vērtību, Eiropas lauku ekonomikā ienes ~30 miljardus EUR, bet ņemot vērā multiplikatora efektu (virs 2.2), pat ~67 miljardus EUR. Pateicoties lauku tūrismam, Eiropas lauku iedzīvotājiem tiek nodrošinātas ~500 000 darba vietas. (LLTA -a 2004)
Lauku tūrisma definīcija nav precīzi noteikta nevienā no Baltijas valstīm, kā arī nav izveidota vienota šī tūrisma veida definīcija visā Eiropā. Dokumenta Lauku tūrisma mārketinga stratēģija 2004-2010 ietvaros lauku tūrisms ir definēts kā tūrisms, kas norisinās lauku teritorijās vai mazpilsētās, kam pamatā ir naktsmītne ar tās piedāvājumā esošajām papildus aktivitātēm un pakalpojumiem, un tas balstās uz ģimenes uzņēmumu. (LLTA -a 2004)
Latvijas Lauku tūrisma resursi:
• vietējie iedzīvotāji - Latvijas lauku tūrisma attīstības pamats, kas, izmantojot dabas resursus un cilvēces radītās kultūrvēsturiskās vērtības un infrastruktūru, veido un piedāvā ceļotājiem tūrisma produktus. (LLTA -b 2004)
• daba un lauku vide - galvenais priekšnoteikums lauku tūrisma attīstībai. Kā nozīmīgākie resursi jāmin ainavu un bioloģiskā daudzveidība, ūdeņi (upes, ezeri, avoti, mitrzemes), meži, jūras piekraste, pļavas, purvi, īpaši aizsargājamās dabas teritorijas (IADT) – biosfēras rezervāts, nacionālie parki, dabas parki, aizsargājamo ainavu apvidi, dabas liegumi, kā arī atsevišķas savvaļas dzīvnieku un augu sugas. (LLTA –b 2004)
• kultūrvēsturiskais mantojums - senās kulta vietas (akmeņi, koki, alas, pauguri, birzis), senkapi, pilskalni, pilsdrupas, baznīcas, muižas, pilis, mākslas darbi, amatniecības izstrādājumi u.c. (LLTA –b 2004)
• lauku ikdienas dzīve – amatniecības darbnīcas un zemnieku saimniecības, kur tie var paši piedalīties darbos. Pasākumi laukos – novadu gadatirgi, arodu dienas, gadskārtu svinēšana, tradīciju un paražu atzīmēšana, kā arī tipiska lauku ikdiena, kas tiek atvērta tūristu interesei. (LLTA –b 2004)

Lauku tūrismam noteikti ir jāveicina ilgtspējīga attīstība, kas ir neatņemami saistīta ar dabas resursu izmantošanu un saglabāšanu. Ilgtspējīgu lauku tūrismu raksturo līdzsvarotas uzņēmējdarbības attīstība un tūristu plūsmas regulēšana, ņemot vērā vietējos tūrisma resursus, to kapacitāti un infrastruktūras attīstības pakāpi. Ilgtspējīgu lauku tūrismu var veicināt gan tūrisma organizatori, gan ceļotāji, kuri dod priekšroku atpūtai vidē, kur vienlaikus tiek ievēroti ilgtspējīgas saimniekošanas un resursu saglabāšanas principi. (LLTA –b 2004)

1.2. Lauku tūrisma mītņu veidi

Latvijas laukos pieejamie naktsmītņu veidi uzskaitīti, par pamatu ņemot LVS (Latvijas Valsts Standarts) minētās definīcijas. Standarts ir tas, kas norāda servisa līmeni. Standartu veido konkrētam darbam, par kura izpildi ir atbildīga noteikta persona. Konkurences apstākļos izdzīvo tā naktsmītne, kurai ir uzstādīti augstāki standarti. Veidojot standartus, ņem vērā klientu vēlmes, darbinieku iespējas, kā arī naktsmītnes tehniskās iespējas.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register