Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
21,48
You save:
2,79 (13%)
Discounted price*:
18,69
Purchase
Add to Wish List
ID number:986915
Author:
Evaluation:
Published: 20.11.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 21 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    7
1.  ORGANIZĀCIJAS KULTŪRAS BŪTĪBA, TO VEIDOJOŠIE UN IETEKMĒJOŠIE FAKTORI    9
1.1.  Organizāciju kultūras jēdziens    9
1.2.  Organizācijas kultūras funkcijas    9
1.3.  Organizācijas kultūras teorijas    10
1.3.1.  L. Konstantīna organizāciju kultūras teorija    10
1.3.2.  R. Harisona organizāciju kultūras teorija    12
1.3.3.  T. Pītersa un R. Votermana organizāciju kultūras teorija    12
1.3.4.  T. Dīla un A. Kenedija organizāciju kultūras teorija    13
1.3.5.  E. Šeina organizāciju kultūras teorija    15
1.3.6.  Citi organizāciju kultūras līmeņa noteikšanas veidi    28
2.  SIA LIKRA KULTŪRAS LĪMEŅA NOVĒRTĒJUMS    30
2.1.  Uzņēmuma raksturojums    30
2.2.  Kritēriji kultūras līmeņa novērtēšanai    33
2.2.1.  Laika plānošana SIA LIKRA    35
2.2.2.  Vērtības un normas organizācijā    35
2.2.3.  SIA LIKRA dizains un telpu iekārtojums    35
2.2.4.  Rituāli un ceremonijas    38
2.2.5.  Apmācības    39
2.2.6.  Uzņēmuma darbinieku ārējais izskats un izturēšanās    40
2.2.7.  Komunikāciju sistēma un valoda uzņēmumā    40
2.2.8.  SIA LIKRA tēla veidošana    41
2.2.9.  Jauno tehnoloģiju izmantošana    41
2.2.10.  Uzņēmuma vadīšanas stils    41
2.2.11.  Atalgojums    42
2.3.  Kultūras līmeņu kritēriju novērtējums    44
2.4.  Darbinieku aptaujas anketas rezultātu apkopojums    46
2.4.1.  Darbinieku apmierinātība ar darbavietu    46
2.4.2.  Apmierinātība ar atalgojumu    47
2.4.3.  Apmierinātība ar vadītāja vadības stilu    48
2.4.4.  Attiecības ar kolēģiem    49
2.4.5.  Uzņēmuma dizaina novērtēšana    50
2.4.6.  Rituāli un ceremonijas    51
2.4.7.  Komunikācija    53
2.4.8.  Darbinieku intereses    54
  SECINĀJUMI    55
  PRIEKŠLIKUMI    57
  IZMANTOTO AVOTU SARAKSTS    59
  PIELIKUMI    60
Extract

IEVADS
Pēdējo divdesmit gadu laikā pasaulē pieaug interese par organizāciju kultūras jautājumiem. Tas ir saistīts ar organizācijas kultūras ietekmi uz organizācijas panākumiem un tās efektivitāti. Organizācijas kultūra ir diezgan stabila un grūti maināma parādība.
Apkopojot vairāku autoru definīcijas un izteikumus, var secināt, ka organizāciju kultūras jēdziens ir grūti definējams, taču jebkurš strādājošs cilvēks sāk izprast tās nozīmi, kad to ilustrē ar dažiem piemēriem.
Darbinieku pieņēmumi, vērtības, attieksme nosaka, kas tiek novērtēts konkrētajā uzņēmumā, savukārt katrā uzņēmumā pastāv normas, kas noteikti jāievēro, kuras nedrīkst pārkāpt.
Kā atzīmē I. Ešenvalde savā darbā “Personāla praktiskā vadība”, vislabāk var saprast, kas ir organizāciju kultūra, mainot darbu: jaunajā vietā nonākot, darbinieks sāk izprast, kuri kolēģi ir noteicošie un īpaši atzīti, kuri ir ar mazāku sociālo ietekmi, kāda uzvedība, runas stils un ģērbšanās paradumi jāievēro, kā jāsvin dzimšanas dienas un kas ir augstākā mērā nepieļaujama uzvedības jeb saskarsmes kļūda.
80.gadu sākumā tika organizēti speciālie pētījumi, kuru rezultāti parādīja, ka tās kompānijas, kuras ir īpaši veiksmīgas, atšķiras no pārējiem ar augsto kultūras līmeni, kurš veidojas pārdomāto pūļu rezultātā, kas ir virzītas uz organizācijas gara attīstību.
Organizācijas kultūras izveidei vai arī tās maiņai ir nepieciešams ilgs laiks.
Diemžēl Latvijā organizāciju kultūras izpēte ir diezgan vāji attīstīta. Par to liecina arī visai nabadzīgais literatūras apjoms par šo jautājumu.
Mūsdienu attīstītajā pasaulē liela loma ir spējai konkurēt darba tirgū. Lai uzņēmums būtu konkurētspējīgs, liela uzmanība jāvelta uzņēmuma iekšējai videi, tai skaitā organizācijas kultūrai, jo apmierināts darbinieks darbu dara efektīvāk un līdz ar to šāds uzņēmums ir dzīvotspējīgāks nekā tas, kura uzņēmuma kultūras līmenis ir salīdzinoši zems.
Šī darba mērķis - izstrādāt priekšlikumus organizācijas kultūras paaugstināšanai.
Lai sasniegtu mērķi, tika izvirzīti šādi uzdevumi:
1. Atrast un izpētīt literatūru par organizāciju kultūru, tās jēdzienu un tipiem
2. Atklāt organizācijas kultūras būtību, to veidojošos un ietekmējošos faktorus
3. Novērtēt SIA LIKRA kultūras līmeni
4. Ar anketas palīdzību uzzināt darbinieku domas par savas organizācijas kultūru
5. Meklēt iespējas kultūras līmeņa paaugstināšanai.


Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Organizācijas kultūras izpēte SIA "Likra"”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/986915

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register