Term Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Pakalpojumu zīmola vadība uzņēmumā "Air Baltic Corporation"-
Pakalpojumu zīmola vadība uzņēmumā "Air Baltic Corporation"
Term Papers93 Marketing, Advertising, Tourism, Traveling, Business
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācijas | 3 | |
Ievads | 6 | |
1. | Zīmola vadības un attīstības teorētiskais raksturojums | 8 |
1.1. | Zīmolu dzīves cikls | 15 |
1.2. | Zīmolu veidi un to vadības īpatnības | 17 |
1.3. | Pakalpojumu zīmolu vadība | 18 |
1.4. | Nācijas zīmolvedība | 19 |
2. | Pasaules aviolīniju praksē pielietotie zīmolu vadības paņēmieni | 21 |
3. | Uzņēmuma „Air Baltic Corporation” zīmola vadība | 29 |
3.1. | Zīmola vēsture un attīstība | 30 |
3.2. | airBaltic zīmola vizuālā identitāte un saziņa ar sabiedrību | 33 |
3.3. | Pakalpojumu zīmola vadības metodes un īpatnības airBaltic | 36 |
3.4. | Zīmola vadības ietekme uz uzņēmuma finanšu darbību | 41 |
3.5. | airBaltic loma Latvijas valsts zīmola veidošanā | 43 |
4. | „Air Baltic Corporation” zīmola vadības novērtējums | 46 |
5. | Nākotnes perspektīvas „Air Baltic Corporation” zīmola vadības attīstībai | 59 |
Secinājumi un priekšlikumi | 61 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 63 | |
Pielikumi | 65 |
Secinājumi un priekšlikumi
1. airBaltic zīmola vadības funkciju realizēšanu pārvalda uzņēmuma prezidents Bertolts Fliks, kura vadībā tiešos zīmola vadības pienākumus veic korporatīvo komunikāciju, E-komercijas struktūrvienības un ārvalstu pārstāvniecības.
2. Uzņēmums airBaltic praksē izmanto divas zīmolu paplašināšanas metodes – jaunu pakalpojumu piesaistīšana airBaltic zīmolam un jaunu, neatkarīgu zīmolu izveidošana. Jaunizveidotos zīmolus pārstāv atšķirīgi pakalpojumi un tie netiek tieši asociēti ar lidsabiedrību airBaltic.
3. airBaltic ir kļuvis par cenas orientētu zīmolu, jo centrālā informācija drukātajā, interneta un citās reklāmās ir pakalpojumu cena. Informācija ir izteikti racionāla un tā nerosina mērķa auditorijas emocionālu piesaisti zīmolam.
4. airBaltic zīmola pārpozicionēšana 2004. gadā un vizuālās identitātes maiņa veicināja airBaltic konkurētspēju ar zemo izmaksu lidsabiedrībām, taču kā liecina aptaujas rezultāti, vienlaicīgi pārpozicionēšana padarīja airBaltic zīmolu nepievilcīgāku pasažieriem, kuri sagaida augstu pakalpojumu pievienoto vērtību.
5. airBaltic vizuālās identitātes elementi zīmolu piesaista visam Baltijas reģionam, nevis Latvijai, tādēļ to nevar dēvēt par Latvijas nacionālo lidsabiedrību.
6. airBaltic zīmolam nav saukļa, kas raksturotu tā vērtības, uzņēmuma pamatnostādnes vai rosinātu patērētājus izmantot tieši airBaltic pakalpojumus.
7. airBaltic praksē izmanto saistītās zīmolvedības metodi, veidojot sadarbību ar citām lidsabiedrībām.
8. airBaltic pakalpojumu zīmolu raksturo tā darbinieki, kuru pašu piesaiste zīmolam ir vairāk racionāla nekā emocionāla.
9. Samazinoties airBaltic pakalpojumu cenām, ievērojami ir palielinājušies uzņēmuma ienākumi un apgrozījums.
10. Sociāli un ekonomiski aktīvo cilvēku vidū airBaltic zīmols ir labi atpazīts, tomēr uzņēmumam ir jāpievērš uzmanība zīmola pozitīvas uztveres veicināšanai.
11. airBaltic galvenie konkurenti ir zemo izmaksu lidsabiedrības, jo to zīmoli ir līdzīgi un pēc darba aptaujas rezultātiem autors secina, ka šie zīmoli patērētāju skatījumā ir savstarpēji aizvietojami.
12. Neskatoties uz biļešu zemajām cenām, pasažieri sagaida augstu apkalpošanas līmeni un personāla profesionalitāti.
13. Lai efektīvāk izmantotu zīmolu, komunikācijā ar mērķa auditoriju, airBaltic vajadzētu izmantot saukli, kas kalpotu par īpašu zīmola pozicionēšanas līdzekli un raksturotu tā labākās iezīmes.
14. Pakalpojumu zīmolu vadībā svarīga loma ir personālam un tā spējai radīt īpašu pievienoto vērtību klientiem, tādēļ airBaltic būtu jādefinē sev raksturīgs apkalpošanas standarts, kuru izmantot kā zīmola identitātes elementu.
15. Izmantojot skaņu elementus airBaltic zīmola komunikācijā, uzņēmumam ir iespēja iegūt papildus zīmola atpazīstamību.
16. airBaltic sadarbība ar kaimiņvalstu lidsabiedrībām mazinātu konkurenci vietējā tirgū.
17. Pašlaik airBaltic sevi pozicionē kā zemo izmaksu un tradicionālo lidsabiedrību modeļu apvienojumu. Skaidri definējot airBaltic pozicionējumu tirgū un nodrošinot pienācīgu pakalpojumu kvalitāti, samazinātos to klientu skaits, kuri nav apmierināti ar zīmola radīto pieredzi.
…
Darbā tiek izvērtēta zīmola vadības efektivitāte un tās pilnveidošanas iespējas uzņēmumā Air Baltic. Darbs iepazītina ar literatūru par zīmola vadību; tajā izpētītas pakalpojumu zīmolu vadības īpatnības; apkopota un analizēta informācija par uzņēmuma Air Baltic zīmola vadību; analizētas uzņēmuma praksē pielietotās pakalpojuma zīmola vadības metodes pēc to efektivitātes un piemērotības; raksturoti pasaules aviolīniju biznesā pārbaudītie zīmola vadības paņēmieni. Iekļauti 34 attēli un tabulas, kā arī 18 pielikumi un aizstāvēšanas PPT.
- Biznesa vadība vidēji mazā uzņēmumā
-
Grāmatvedības organizācija uzņēmumā, pielietojot datorizētās grāmatvedības metodi
Term Papers50 Computers, Consumer Electronics, Accounting, Business
-
Pakalpojumu zīmola vadība uzņēmumā "Air Baltic Corporation"
Term Papers93 Marketing, Advertising, Tourism, Traveling, Business
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Grāmatvedības organizācija uzņēmumā, pielietojot datorizētās grāmatvedības metodi
Term Papers for university50
Free!Evaluated! -
Biznesa vadība vidēji mazā uzņēmumā
Term Papers for university59
Evaluated! -
Mēbeļu ražošanas un tirdzniecības uzņēmuma mārketinga vides raksturojums un ieteikumi darbības uzlabošanai
Term Papers for university66
-
FOREX tirgus uzņēmuma brīvo naudas līdzekļu pārvaldībā
Term Papers for university56
-
Finanšu vadība SIA "TD Baltic"
Term Papers for university57
Evaluated!